MTB-parcours (bellegem, rollegem, zwevegem, kooigem,kortrijk

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
scott team issue
Mountainbiker

Post by scott team issue »

Rockfire wrote:Misschien eerst eens de stukken bij elkaar passen en dan contact opnemen met de sportdienst van Kortrijk eventueel in samenwerking met Bloso.

Een stad als Kortrijk kan dit toch uitspelen. Ze werken mee aan het project van de provincie ivm fitheid in WestVlaanderen, het staat niet slecht op de lijst met realisaties en het kan evt. als een toeristische troef naar voor geschoven worden.
Inderdaad Kortrijk kan toch niet achterblijven.
Zeer goed idee om eens onze routes met elkaar te vergelijken en de mooiste stukken bij elkaar passen tot één route (of 1 grote en 1 kleine)

Wanneer spreken we af?
Lange munte als startplaats???.

Mijn voorstel is om aan het sportcomplex de lange munte te starten.
Die is snel bereikbaar via de E17 (gent-rijsel), ring rond kortrijk, ook verbinding met de deelgemeenten is makkelijk.
Er zijn ook douches en een bar (Declerq zal blij zijn).
Maar of er een afspuitplaats is??? (voorlopig is dat maar bijzaak)

Mijn doel is eigenlijk om een route samen te stellen dat s'winters als zomers perfect berijdbaar is (en niet zoals sommige toertochten dat je gewoon door een veld of langs een vangrail moet "rijden").
Ons parcours is 55km lang, bestaat uit niet al te veel off-road stukken, heel wat kerkwegels, landbouwwegen, maar echt modderpaden zitten er niet in).

Paar jaar terug hebben wij "ons" parcourke eens uitgepijld voor vrienden(gratis en op eigen risico te berijden). Maar :oops: door het vele werk en de povere opkomst (gem.20man) zijn we ermee gestopt (hebben wel nog 200 pijlkes!!!)

Ons parcours kan ook tot 39 km worden ingekort (!!) [-X

Psst: Is Declerq ook geen wielertoerist? :roll: #-o

Dus wanneer spreken we eens af
Iedereen die een nog niet bestaand parcours kent is wegekomen, maar het moet wel in de streek Zwevegem (knokke), Moen, Rollegem, Kooigem, Bellegem zijn.
Liefst Kortrijk, Wevelgem,Kuurne, Heule,Harelbeke niet (in die steek zijn er al heel wat routes)
stijn_merida
Mountainbiker

Post by stijn_merida »

Bwa routes in kortrijk en kuurne niet echt, niet echt off-road maar wil gerust richting zwevegem moen opschuiven je kan natuurlijk kortrijk - kuurne - deerlijk - tiegem - moen - deerlijk - harelbeke - kortrijk doen das een schoon toerke zulle op van die boerewegelkes en "tussen de stikken" zoals we hier zeggen :lol:
zanneis
Mountainbiker

Post by zanneis »

ben gerust bereidt om keer af te spreken om route te rijden en uit te stippelen

zou zeker niet misstaan hier in de streek (kortrijk-zwevegem) een vaste route
woutvc
Mountainbiker

Post by woutvc »

Ben zelf van Heestert en wil altijd meewerken voor nieuwe routes samen te stellen. Misschien moeten we eens afspreken, we rijden 1 tour en onderweg kunnen we deze tour misschien optimaliseren.
casper
Mountainbiker

Post by casper »

Misschien een idee : vrijdag as vanaf 20.30 en zaterdag vanaf 19.00 ben ik gans de avond beschikbaar in ons clublokaal ' de gilde ' in Moen. De leden van onze club kunnen er hun outfit komen passen :lol: .

Liefhebbers om deze route te helpen ontwikkelen kunnen misschien zaterdag afkomen, dan breng ik mijn stafkaarten mee, steken we ne keer de koppen samen ( tussen pot en pint ). Wat denken jullie ????

groeten,
Casper :lol:
zanneis
Mountainbiker

Post by zanneis »

Voor mij geen probleem, moet toch mijne tenue komen passen. Zal mss wat kopietjes van stafkaarten maken, kunnen we er wat op krabbelen.

Tot dan. \:D/
Rockfire
Mountainbiker

Post by Rockfire »

Ik ben wel geïnteresseerd, maar kan mij op zo'n korte tijd niet vrijmaken.
Nogal drukke weken voor de boeg. Actie Tsunami 12-12, ...

Vooraleer off. instanties aan te spreken zou er best wel een heel degelijke voorbereiding zijn. Checken of alle paden wettelijk te betreden zijn, en voor welke er evt een nieuwe toelating moet komen, ... .
(Om discussies te voorkomen, zoals in vele topics hier op de site).

Alvast succes gewenst aan de starters.
mudbuster
Mountainbiker

Post by mudbuster »

ik wil zeker meehelpen aan de voorbereiding maar vrijdag lijkt me nogal moeilijk en heel kort op den bal. Kunnen we niet wat vroeger plannen aub dan kan ik zeker meedoen.
Geheel mijn tocht (40-50 km) begint aan de Lange Munte en eindigt daar ook en in mijn opzicht mag ik overal met de MTB
redelijk veel off-road en redelijk wat hoogtemeters

een PM-ke voor de telefoonnummers is mosschien handig

ik ken ook redelijk goed de persoon (schepen) voor ruimtelijke ordening en verkeer en zo kunnen we misschien wat bekomen
ik zal eens mijn licht opsteken

greetz
zanneis
Mountainbiker

Post by zanneis »

mudbuster wrote:ik wil zeker meehelpen aan de voorbereiding maar vrijdag lijkt me nogal moeilijk en heel kort op den bal. Kunnen we niet wat vroeger plannen aub dan kan ik zeker meedoen.
Geheel mijn tocht (40-50 km) begint aan de Lange Munte en eindigt daar ook en in mijn opzicht mag ik overal met de MTB
redelijk veel off-road en redelijk wat hoogtemeters

een PM-ke voor de telefoonnummers is mosschien handig

ik ken ook redelijk goed de persoon (schepen) voor ruimtelijke ordening en verkeer en zo kunnen we misschien wat bekomen
ik zal eens mijn licht opsteken

greetz
nog vroeger ? [-X
of bedoelde je later ...

is mss best, kunnen dan onmiddellijk één en ander verkennen met de stafkaart in de achterzak
toerist
Mountainbiker

Post by toerist »

goed idee
heb ooit een keer een toertocht gedaan in die streek van de kwb met vertrek te heule en naar streek van bellegem, was een aangename verrassing en naar mijn weten zijn daar ook niet veel toertochten die ze organiseren, lijkt mij, of ben ik verkeerd?
Post Reply