Samengevoegde onderwerpen betreffende Cannondale

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Thierry
Mountainbiker

Post by Thierry »

P° wrote:BTW,ne Scalpel in Large frame is dat te doen voor iemand van 1m88 ?
Ik ben 1m87 en ik heb een medium (die ik ne keer verder moet opkuisen zodat diene eindelijk verkocht kan worden - hint hint).

Afstand oppervlak zadel tot center trapas : 83cm

Ik zit daar lekker comfortabel op : niet te rechtop, maar ook niet te ver naar voren ... De 100mm lefty durft wel ver inveren bij 't (steilere) afdalen, en dan zet je je best wat meer naar achter, maar dat is op elke fiets het geval ...

Een paar maand terug heb ik testgereden met een FSR-100 (een Large -geen idee hoeveel inch dat is). Toen ik daarna terug op m'n scalpel kroop, voelde die wel wat "krap" aan, maar na een poosje was dat gevoel weer verdwenen en zat ik terug net zo lekker als voordien :wink:
mani
Mountainbiker

cannondale prophet 600

Post by mani »

wat vinden jullie van de cannondale prophet 600.
Ik heb nu een f600, maar zou graag een fully kopen en zou graag bij cannondale blijven. :D
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Wat voor een rijstijl heb je?
Aan de hand daarvan zou ik kiezen tussen de Prophet en de Scalpel.
De Scalpel voor de snelle ritten, de Prophet voor het echte full suspension werk.
mani
Mountainbiker

Post by mani »

ik heb een gewone rijstijl, ben niet echt snel.
Maar ik zou graag een fully kopen om de rug te sparen, ik heb daar namelijk redelijk last van. :oops:
JanMan
Mountainbiker

Post by JanMan »

prophet dus
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Dan is de Prophet geen slechte keuze.
Het gaat dus om deze;
http://www.cannondale.com/bikes/05/ce/model-5VE6.html

Volgens mij een goede fiets, heb er toch nog niks slecht over gehoord. Zou ook heel licht zijn, (voor een fiets met 140mm veerweg)
Er zullen natuurlijk mensen zijn die vinden dat de fiets slecht is afgewerkt voor de prijs maar dat hoor je bij elke C'dale. :wink:
Je zit wel met een prachtig kader en vork....
Guest

Post by Guest »

je kan uw frame en kader ook binnendoen ivm met inruilen voor nieuwe fiets maar je krijgt dan neit echt extreem veel van uw oude bike
best mss uw oude bike particulier proberen te verkopen
ben altijd tevreden geweest van cannondale (nog steed eigenlijk)
van de prophet heb ik ook al heel goede dingen gehoord
het is wel geen xc wedstrijdbeest dat moet je op voorhand weten
eerder een trail bike zoals de jekyll
een polyvalente bike dus
Optimo GmC
Mountainbiker

Post by Optimo GmC »

Ideale bike om wat Simpson toestanden mee uit te halen! :D 8)
mani
Mountainbiker

Post by mani »

Ik wil mijn andere bike ook niet verkopen, ik zou die houden voor op de weg mits wat aanpassingen van banden. EN voor in de winter als het heel slecht is .
En de prophet kan ik kopen aan een heel speciale prijs , daar mijn vrouw voor de nato werkt. :P
Thierry
Mountainbiker

Post by Thierry »

mani wrote:Ik wil mijn andere bike ook niet verkopen, ik zou die houden voor op de weg mits wat aanpassingen van banden. EN voor in de winter als het heel slecht is .
En de prophet kan ik kopen aan een heel speciale prijs , daar mijn vrouw voor de nato werkt. :P
Je kan je hardtail eventueel voorzien van een titanium zadelpen. Dat heb ik ook gedaan op m'n F1000sl ... Je zal niet veel verschil voelen, maar op echt zware klappen "flext" dat materiaal een beetje, waardoor de impact van de schok wat minder is.

Neem eens een kijkje op www.hilset.be - daar heb ik mijn tita-zadelpen gekocht.

Tubeless banden (echte tubelessbanden of gewone banden met notubes-vloeistof) kunnen ook bijdragen tot meer comfort, aangezien je met iets minder druk kan rijden en de band bijgevolg wat schokjes kan opvangen ...
Post Reply