Vr 14/11/2014 Torhout - nachttocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
pieter90
Mountainbiker

Re: Vr 14/11/2014 Torhout - nachttocht

Post by pieter90 »

mij geamuseerd op eerste nachttocht, mooi parcours, goeie bevoorrading ( jenevers overgeslaan :-D ) en perfecte afspuitstand. Enkel body kapot waardoor ik af en toe in de lucht trapte was iets minder

Komen de foto's ergens online die getrokken zijn in de Warande?
Lichterveldenaere
Mountainbiker

Post by Lichterveldenaere »

Ondanks de regen op vrijdagmiddag een droge nachttocht gehad en toch nog 468 deelnemers die zich niet hadden laten overtuigen om thuis te blijven maar beseften dat het droog ging worden :-D

Voor ons qua organisatie geslaagde organisatie, veel tevreden gezichten gezien en altijd wat ruimte voor nieuwe ideeën en verbetering. Nu alles stilaan klaar voor de zondagtocht waarop iedereen uiteraard ook welkom is met nog enkele aanvullingen erbij zoals Wijnendalebos, domein d'Aertrycke en bos van Caloen, en dit voor alle afstanden.

De foto's komen zeker ergens online, van zodra bekend waar, wordt dit hier gepost en op onze facebookpagina.
slooverke
Mountainbiker

Post by slooverke »

Naar jaarlijkse traditie afgezakt naar Torhout voor dé avondtocht der avondtochten!!

Ondanks het regenweer was het parcours nog overal goed berijdbaar, de "bergen" van aartrijke waren super, en ook de passage doorheen de warande is toch echt iets om naar uit te kijken!!! De bevoorrading was een heerlijk buffet en het jeneverkot stond perfect opgesteld om zachtjes uit te bollen richting sportstadion, na een heerlijke douche en een lekkere pannenkoek nog een beetje nagekaart bij een lekker Choufke!!!

TOF bedankt voor de leuke avond met een speciale pluim voor Baziel en co ;-) ;-)

Tot morgen voor een hopelijk droge zondagrit =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D>
Single Tracker
Mountainbiker

Post by Single Tracker »

Ik heb me rot geamuseerd gisteren !! De speelbosjes bleven plots maar komen :lol:
Ongelofelijk dat jullie zo'n fantastisch parcours uit jullie hoed kunnen toveren (o)
Een dikke merci aan de organistoren!
Lichterveldenaere
Mountainbiker

Foto's van de nachttocht in de Warande door onze huisfotograaf Stefaan zijn terug te vinden op onze facebookpagina (Torhoutse Outdoor Fun vzw :

https://www.facebook.com/pages/Torhouts ... 624?ref=hl
Gillio
Mountainbiker

Post by Gillio »

Voor de 1e maal deelgenomen aan een nachttocht en het smaakt naar véél meer.

Organisatie was top.
Kleine tip : pijltjes nog iets beter zichtbaar maken.

Volgend jaar keren we zeker terug !
Beeme
Mountainbiker

Post by Beeme »

Voor mij was het ook de eerste keer om een nachttocht te rijden. Dit viel (letterlijk en figuurlijk :wink: ) goed mee. Volgend jaar opnieuw van de partij. Viesbangelijk en een pluim voor de organisatie.
patje2
Mountainbiker

Post by patje2 »

Voor de 5of6de maal deelgenomen er waren weer wat meer bosjes om door te krossen en de baggerstukken waren er bijna voledig uit Het enige min puntje het stuk na de brvoorading was wel vrij lang lang de grote baan. Wat ik ook minder vind is dat je 2X een stuk het zelfde trajekt volgt leg de lus in de andere richting en het is opgelost
Lichterveldenaere
Mountainbiker

patje2 wrote:Het enige min puntje het stuk na de brvoorading was wel vrij lang lang de grote baan. Wat ik ook minder vind is dat je 2X een stuk het zelfde trajekt volgt leg de lus in de andere richting en het is opgelost
Als parcoursbouwer eventjes repliceren.
Lang stuk baan na bevoorrading in de Warande, waren we ons zeker bewust van, maar als je de streek kent, weet je dat er geen andere mogelijkheid is, ook rekening houdend met de veiligheid omdat je de Noordlaan over moet.
Mbt de dubbele passage van de Palingdreef (stuk van een 200-300m), was de eerste maal dat we dat geprobeerd hebben. Inderdaad voor sommigen misschien 'not done', maar liet ons wel toe de schaarse offroad in de regio optimaal te gebruiken. De lus draaien is geen oplossing. Het enige wat je bereikt, is een nog veel langer road stuk. Komt zeker een kilometer bij alvorens je na de bevoorrading offroad onder de wielen zal krijgen. De toegangsweg naar de autostrade is een moeilijk te overbruggen baan, slechts twee oversteekpunten over meer dan 2km

We proberen er alvast rekening mee te houden naar volgend jaar toe en proberen een voor iedereen zo optimaal mogelijk parcours aan te bieden.
patje2
Mountainbiker

Post by patje2 »

Lichterveldenaere wrote:Mbt de dubbele passage van de Palingdreef (stuk van een 200-300m), was de eerste maal dat we dat geprobeerd hebben. Inderdaad voor sommigen misschien 'not done', maar liet ons wel toe de schaarse offroad in de regio optimaal te gebruiken. De lus draaien is geen oplossing. Het enige wat je bereikt, is een nog veel langer road stuk. Komt zeker een kilometer bij alvorens je na de bevoorrading offroad onder de wielen zal krijgen. De toegangsweg naar de autostrade is een moeilijk te overbruggen baan, slechts twee oversteekpunten over meer dan 2km

We proberen er alvast rekening mee te houden naar volgend jaar toe en proberen een voor iedereen zo optimaal mogelijk parcours aan te bieden.

Ik woon op 120 KM van Torhout en ik kom al de 5de maal rijden dus zal het wel altijd in orde zijn anders doe je de verplaatsing niet. Zodoende ken ik de streek helemaal niet en kom maar 1X per jaar rijden in Torhout en vind het al een hele prestatie dat je elk jaar een aangepast parkoer kunt voorschotelen En als je 2X de zelfde track er in legt om dat het niet anders kan heb ik er helemaal geen probleem mee. Ben zondag in De Panne gaan rijden en daar lag er een stuk van enkele 100de meters op een single-track ook 2X in en dan nog in de bijde richtingen dan zie je pas toestanden en dat is pas NOT DONE.
Ik heb op het bewuste stuk eerst de lus van 45Km gevolgt en achteraf ben ik nog eens daar de lus van de 38km gaan bij doen zo kwam ik op 51km bij het binnen komen Met als voordeel dat ik nergens van het parkoer geweest ben. Wat ik wel eens zou willen is de nachttocht rijden op een volledig droog parkoer als je daarvoor zou kunnen zorgen.
Post Reply