hoeveelheden regen volgende dagen Ukkel : vrijdag 5l zaterdag 4l per vierkante meter. Zaterdag zou dat vooral 's morgens vroeg zijn. Als de voorspellingen uitkomen krijgt het parkoers dus ongeveer 24h de tijd om die emmer water te verteren. Zondag zou het ook in de voormiddag droog zijn. Het lijkt dus geen kletsnatte maar vrij normale omloop te worden voor de tijd van het jaar. Hopelijk hebben die van het KMI en de buienradar de juiste glazen bol gebruikt.
Gewoon een vraagje : ik begrijp min of meer de uitleg bij de mogelijke te rijden afstanden maar ik meen dat jullie vorig jaar ook de mogelijkheden op het parkoers hebben aangegeven. Zal dat nu ook het geval zijn?
16.11.2014 Vosselaar
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
-
Donkey@base.be
- Mountainbiker
Re: 16.11.2014 Vosselaar
Donkey@base.be wrote:hoeveelheden regen volgende dagen Ukkel : vrijdag 5l zaterdag 4l per vierkante meter. Zaterdag zou dat vooral 's morgens vroeg zijn. Als de voorspellingen uitkomen krijgt het parkoers dus ongeveer 24h de tijd om die emmer water te verteren. Zondag zou het ook in de voormiddag droog zijn. Het lijkt dus geen kletsnatte maar vrij normale omloop te worden voor de tijd van het jaar. Hopelijk hebben die van het KMI en de buienradar de juiste glazen bol gebruikt.
Gewoon een vraagje : ik begrijp min of meer de uitleg bij de mogelijke te rijden afstanden maar ik meen dat jullie vorig jaar ook de mogelijkheden op het parkoers hebben aangegeven. Zal dat nu ook het geval zijn?
Ja hoor ! Onderweg staan bij elke splitsing de kilometers aangeduid !
- peerke1967
- Mountainbiker
- Location: Canyon Exceed CF SLX , Pinarello Dogma 65.1 Custom Build
Post by peerke1967 »
Crossparcours zal zeker " groggy " rijden zijn, het ligt daar bij droog weer al vettig. Maar daar houden we wel van hé, ne keer lekker stoempen. "Cartamundi Boys" zeker aanwezig.gertjes wrote: Het crossparcours en raadsherenpark zijn al wat ingereden, maar zaterdag vliegen we er met z'n allen nog eens in en dan komt dat dik in orde !
Toch blijven dit wel pittige stukjes waar je jezelf echt 'groggy' kunt rijden als je wilt![]()
Tot zondag !!
- Michelleke
- Mountainbiker
Post by Michelleke »
Vanzelfsprekend aanwezig voor deze prachtige veldtoertocht!
We kunnen hoogtemeters vooraf niet meten, want we mogen enkel de dag zelf op Konijnenberg rijden....
We hebben wel eens even per toer percentage offroad uitgeteld en de afstanden gecorrigeerd:
27 km: 71 % offroad
29 km (zware passage door weide is eraf gelaten): 75,5 % offroad
36 km: 73 % offroad
51 km: 81 % offroad
We hebben op de laatste moment ook nog een kidstoerke gemaakt van 14.5km, voor de liefhebbers...
We hebben wel eens even per toer percentage offroad uitgeteld en de afstanden gecorrigeerd:
27 km: 71 % offroad
29 km (zware passage door weide is eraf gelaten): 75,5 % offroad
36 km: 73 % offroad
51 km: 81 % offroad
We hebben op de laatste moment ook nog een kidstoerke gemaakt van 14.5km, voor de liefhebbers...
- trage rappe
- Mountainbiker
Post by trage rappe »
nen biker wrote:Crossparcours Krikskensstraat ligt er altijd zwaar bij, als het zou regenen voor zondag dan wordt het stoempen, zeker weten
en dan nog met ne zware bike
-
Donkey@base.be
- Mountainbiker
Post by Donkey@base.be »
Voor diegenen die het niet op de voet volgen : het gaat vrijdag en zaterdag nog regenen, huidige hoeveelheden gaan ,voor Ukkel, zo'n 12 l zijn. De buienradar geeft een gelijkaardige spreiding over de kempen aan. Dus er valt bijna zeker een emmerke water op 24h maar het zou wel ongeveer 24h niet regenen voor de tourtocht.
Het crossterrein zal er inderdaad zo goed als zeker zwaar bijliggen. Maar voor de rest is het parcours veel zanderiger volgens mij, met minder zware stroken als het geregend heeft.
Het crossterrein zal er inderdaad zo goed als zeker zwaar bijliggen. Maar voor de rest is het parcours veel zanderiger volgens mij, met minder zware stroken als het geregend heeft.