di 11/11/2014 Stal-Beringen

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Post Reply
Marcus3
Mountainbiker

Re: di 11/11/2014 Stal-Beringen

Post by Marcus3 »

Inderdaad een supertocht, zowat de beste tocht die er in Vlaanderen te rijden is. Brakel is er ook zo eentje maar Beringen speelt nog een klasse hoger.
De rit deed me ook een beetje denken aan Bergen op Zoom maar dan met nog meer offroad en singletracks.

Eerste deelname, we zijn met 10 Ghostbikers vanuit het verre Sleidinge afgezakt en hebben het ons niet beklaagd.
De terril was de kers op de taart, alhoewel die scherpe steile bochten mijn ding niet zijn.
Klein puntje van kritiek, dat slingerparcours boven op de top van de terril is niet echt nodig. Ik had daar liever strandzeteltjes om eens van het fenomenaal uitzicht te genieten. :-D

Dank aan de organisatie en wellicht tot volgend jaar!
Gke
Mountainbiker

Post by Gke »

=D> =D> =D> =D>
één van de mooiste tot nu toe!!!

super georganiseerd, elk stammeke, gevaarlijk punt, oversteekplaats, seingevers, goede sportdrank (niet verdund-verdund en nog eens verdund, maar juist zoals je het thuis maakt...)

Doel voor volgend jaar 82km. Een rit die me nog meer goesting doet krijgen (om te biken hé)!

hoeveel deelnemers waren er?
had niet het gevoel dat het te druk was, op enkele opstrop punten na (maar die heb je op elke TT...)

=D> =D> =D> =D>
Gke
Mountainbiker

Post by Gke »

witte2 wrote:Hoi bikkers, allemaal bedankt om langs te komen, jullie waren met 2192 en daar zijn nog eens 50 kids bij gekomen. Alleen die twee mannen die 's morgens twee fietsen zijn komen pikken moeten niet meer terug komen en hoeven voor mijn part ook geen reclame voor onze tocht te maken. Maar al de rest zien we graag volgend jaar terug.
Dus allemaal bedankt en tot de volgende keer!
Grts Danny.

antwoord gekregen.
:-D
tantatium
Mountainbiker

Post by tantatium »

Super Tocht en pluim voor de organisatie. De beste toerrit uit de regio.

Begon bij de inschrijving, heel vlot desondaks het volk.
Alles was zeer goed afgepijld. Nergens verkeerd gereden. Zelfs de gevaarlijke wortels waren aangeduidt.
Militair Domein was ook weer tof.
De zandbak in Koersel Kapelleke was te zeker te doen. Eigenlijk nog nooit gedaan, dus dit is eigenlijk een unicum voor de toertochten.
Terril was ook weer leuk alleen na 80km wel wat zwaar ;), Er stonden ook begeleiders op de terril zelf, dit zie je ook niet bij alle toertochen. Is ook nodig bij de gevaarlijke route.

Bevoorradingen waren de moeite waard. En we hebben Tommeke Boonen weer gezien en hij vond het ook goe:)

Dus allom Alles was perfect.
Volgend jaar zeker terug!!

Voor iemand die de Gpx toer zou willen zien:
http://connect.garmin.com/activity/631035610" onclick="window.open(this.href);return false;
jls
Mountainbiker

Post by jls »

hoe zit het eigenlijk met toegankelijkheid tot die terril? staat die poort altijd open?
Z.
Mountainbiker
Location: Scott Scale 40; Scott Scale 29 Expert, Scott Scale 970 en ne Zannata-koersfiets

Post by Z. »

Als je meer dan 2000 man kan ontvangen zonder dat ze elkaar in de weg rijden, dan ben je goed bezig. Meesterlijke zet om de korte toer direct naar de terril te sturen en de langere tochten pas aan het einde.

Ik was vroeg vertrokken voor de 82 en heb altijd vlot kunnen rijden en nooit in de file gestaan. De passage door de heide was zelfs desolaat.

Een pluim voor degene die boterhammen met confituur verzon voor de bevoorrading. Enige punt van kritiek: een derde bevoorrading rond kilometer 45 is welkom.

En die 'gevaarlijke' ardennenstukjes aan de terril: cool !! Al was de jus bij de laatste s-bocht klimmetjes volledig uit de benen.
Supernaut
Mountainbiker

Post by Supernaut »

Smaken verschillen zeker .

Eerst en vooral , geen slecht woord over de organisatie .
Je moet het maar doen om op zoveel oversteken begeleiders zetten , en de bevoorradingen waren ook wel af .

Maar als deelnemer aan die 82km vond ik die extra kilometers echt wel geen meerwaarde .
Ik lees hier geen modder enz. , wel het tweede deel had ik mijn buik wel echt vol van die modderige greppel die we wel 30keer moesten doorkruisen .
Enkel het stuk militair domein , heidegebied en die speelse zandduinen waren leuk , de rest =; .
Dat mooie speeltuintje voor de oversteek grote baan naar terril .
File van begin tot einde , wat daar dan nog leuk aan is ?
De terril zelf was tof , geen drukte .
Maar als je dan ziet en leest dat 75% de gemakkelijke route neemt , op welke basis beoordeel je dan ?
Als je op een tt 8 keer dezelfde persoon moet voorbijsteken , ........

Voor mij gewoon een goede tt , maar zeker geen uitschieter .

Een kleine echte commentaar .
Bevoorrading 1 na 21.5km , en pas 38km later de volgende .
Dat is wel redelijk ver .
Maar zoals reeds gezegd , ze waren wel meer dan af .
tantatium
Mountainbiker

Post by tantatium »

Supernaut wrote:Smaken verschillen zeker .

Je moet het maar doen om op zoveel oversteken begeleiders zetten , en de bevoorradingen waren ook wel af .

Maar als deelnemer aan die 82km vond ik die extra kilometers echt wel geen meerwaarde .
Ik lees hier geen modder enz. , wel het tweede deel had ik mijn buik wel echt vol van die modderige greppel die we wel 30keer moesten doorkruisen .
Enkel het stuk militair domein , heidegebied en die speelse zandduinen waren leuk , de rest =; .
Maar als je dan ziet en leest dat 75% de gemakkelijke route neemt , op welke basis beoordeel je dan ?

Ik geef geen kritiek; maar een toertocht op een feestdag met mooi weerof je gaat kies je zelf, je weet dat je veel volk mag verwachten.
Ik heb namelijk geen file gehad op dat technisch stuk voor de Terril. Het hangt er juist vanaf wanneer je ergens passeert.
Modder was eigenlijk maar 3a 4 Km verder heb ik geen modder gezien waar je echt niet anders kon dan doorrijden, en dat was een moerasgebied...

Hoelaat ben jij vertrokken? Ik was rond 8.40 vertrokken.
peterke1974
Mountainbiker

Post by peterke1974 »

Supernaut wrote:Smaken verschillen zeker .

De extra stukken voor de 82 waren misschien niet echt spectaculair, maar ze waren wel zalig rustig. Verschoot me ongeluk toen ik aan de eerste bevoorrading kwam. Zo'n massa volk na een hele tijd helemaal alleen gereden te hebben.
Een extra bevoorrading zou inderdaad wel mogen.
tantatium
Mountainbiker

Post by tantatium »

jls wrote:hoe zit het eigenlijk met toegankelijkheid tot die terril? staat die poort altijd open?

Zover dat ik weet;
Terril is normaal gesloten enkel bij aanvraag voor TT's en wedstrijden gaat die open.

Die van WInterslag kan je wel op , die vind ik zelf veel leuker, rondom super technisch.
Post Reply