Sven Nys -- mountainbiker
Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
Sven Nys -- mountainbiker
Ja hallo supporters van Flupke wordt het niet eens tijd om de realiteit onder ogen te zien
.
En Sven niet meekunnen, ja 'k weet niet hoor maar als het net andersom zou zijn 'k zou er helemaal niet van verschieten, persoonlijk schat ik de crossers toch hoger in dan de MTB-ers....da zullen ze hier wel nie graag horen maar ja
.....Als je als jong talent opgemerkt en aangetrokken wordt door 'n grote ploeg zal 't nie zijn om 'n beetje te MTB-en zulle, wa valt er daar nu mee te verdienen voor de ploeg zelf ???? Crossen en nog liever op de baan koersen, daar zit $$$$$ in.
Groeten,
Joybiker.
Ps Sorry voor 't onaangenaam ontwaken
En Sven niet meekunnen, ja 'k weet niet hoor maar als het net andersom zou zijn 'k zou er helemaal niet van verschieten, persoonlijk schat ik de crossers toch hoger in dan de MTB-ers....da zullen ze hier wel nie graag horen maar ja
Groeten,
Joybiker.
Ps Sorry voor 't onaangenaam ontwaken
-
topbiker_6
- Mountainbiker
Post by topbiker_6 »
hey Joybikerke hebt gij misschien als eens ne crosser met de leiderstrui of ritten zien winnen in een van de grote ronde´s of als ik mij nie vergis reed er dit jaar op het WK in verona nen biker mee in de kopgroep !!!!! veel belgen waren daar anders nie te zien !!!!! en zo kun je blijven doorgaan . Maar in een land als belgie zal MTB nooit groot worden als ze blijven geloven in een sport als cyclocross!!!!
Ps En die belgische prof-crossers zullen blijven winnen als ze blijven rijden tegen amateurs van andere landen waar cross al 10 jaar nie meer bestaat!!!!!!!
Ps En die belgische prof-crossers zullen blijven winnen als ze blijven rijden tegen amateurs van andere landen waar cross al 10 jaar nie meer bestaat!!!!!!!
- Epic
- Mountainbiker
Die crosser hebben enorm veel macht in de benen en wat zegt nu zo'n trainingswedstrijdje op een col van 20km. Op bvb marathons zullen de mtb toppers zeker wel een voordeel hebben door ervaring met de langere duur en techniek. Onderschat overigens die crossers hun techniek niet zunne, die nemen spekgladde bochten aan enorme snelheden en vlammen constant naast paaltjes enzo. Ik heb in oktober de xc in Ronse gereden en een vijgeplatte cyclocross en die laatste was eigenlijk veel zwaarder voor me! Je hebt in zo'n xcross totaal geen herstel, in mtb kan je nog even 'downhillen' en de benen iets of wat laten recupereren. Ik ben er eigenlijk van overtuigd dat een Sven Nys zeker een absolute topper zou worden in mtb.
- Point7
- Mountainbiker
Ik denk dat em dan wel speciaal moet gaan trainen om die langere wedstrijden te kunnen rijden en zou em dat wel gaan doen ? Misschien gaan dat soort trainingen weer ten koste van de cyclo-cross.Epic wrote:Ik ben er eigenlijk van overtuigd dat een Sven Nys zeker een absolute topper zou worden in mtb.
het enige wat sven nog zou moeten bijtrainen in interval.
die traint door de week ook toerekes van 4-5 uur tegen 32 gem hoor !!!, dus den afstand zal zeker geen probleem zijn.
dieen gast heeft talenten genoeg, niet zo super als een popeye, maar zeker voldoende om geen mal figuur te slaan!!
t'zou niet slecht zijn voor mtb, brengt een hoop televisietijd mee, kwestie van in the picture te komen he'.
die traint door de week ook toerekes van 4-5 uur tegen 32 gem hoor !!!, dus den afstand zal zeker geen probleem zijn.
dieen gast heeft talenten genoeg, niet zo super als een popeye, maar zeker voldoende om geen mal figuur te slaan!!
t'zou niet slecht zijn voor mtb, brengt een hoop televisietijd mee, kwestie van in the picture te komen he'.
- Epic
- Mountainbiker
Uhm, cross is pure interval zunne, achter elke bocht optrekken tot en met! Alle toppers hebben altijd veel op interval gelet (mario, wellens, liboton, etc.). Meesten onder hen trainen rond de 2-3u per dag met zelden maar een rit van 4-5u, achter de wagen trainen, ja. Begin ook niet weer over die gemiddeldes van 32, da's hoog als je zolang alleen gaat rijden, tenzij het vijgeplat is. Meeste profs trainen ook in groepjes en dan zou ik ook gerust alle dagen een kleine 35 per uur halen, ben Van Petegem deze week weeral 2 keer tegengekomen en die zit altijd goed verscholen in de groep zijn kilometers af te haspelen. Mario kom ik ook veel tegen en die traint nogal wat achter den auto hoor. In de voorbereiding is het natuurlijk wat anders qua afstanden en duur.diger wrote:het enige wat sven nog zou moeten bijtrainen in interval.
Peins het gelijk ook... denk dat sommige bikers na 500meter in een cross al langs de kant zouden liggen bloed over te geven als ze proberen mee te gaan met die topcrossers...Epic wrote:diger wrote:het enige wat sven nog zou moeten bijtrainen in interval.
Uhm, cross is pure interval zunne, achter elke bocht optrekken tot en met!
MTB is een dik uur langer, maar dat mag geen probleem zijn, aangezien hij ook op de weg meekan en dat zijn toch ook lange wedstrijden...
Ik hoop dat het hem lukt... op wie moeten we anders nog rekenen om België te vertegenwoordigen op mtb gebied?