11/11/14 Wervik 13e Mountainbiketocht der Raketmannen

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
BartN
Mountainbiker

Re: 11/11/14 Wervik 13e Mountainbiketocht der Raketmannen

Post by BartN »

Nog 1 dag en dan is hij er opnieuw. De winterrit aan de frontière!

Meer dan 70 mannen en vrouwen staan klaar om jullie morgen te mogen bedienen.
Allen met 1 doel. Jullie een aangename rit te schenken. Dit bij mooi weer volgens Sabine of Frank. Kies maar zelf wie je het liefst hebt :-D

Alle ingrediënten zijn weer aanwezig. Met alle commentaren van vorig jaar werd er rekening gehouden. Dank je voor de massale opkomst en vele positieve reacties. Dit doet zeer veel deugd om er telkens opnieuw tegenaan te gaan!

Werkpunten vorig jaar waren de douche, af en toe koud water = de gasflessen moesten we om het uur vervangen. Daarom hebben we dit jaar een gans nieuwe douchesysteem. Getest en goedgekeurd = constant warm water. De douchekoppen zijn geen druppeltellers dus daar hoef je ook niet voor te vrezen!

Zware baggerstroken. De ondergrond die wij aandoen heeft niet veel regen nodig om alles te herschapen tot een waar modderfestijn. Niet iedereen is hier liefhebber van! Wij houden hier zeker rekening mee en hebben die boodschap van vorig jaar meegenomen!
Dit jaar zijn de weergoden ons beter gezind. Gisteren bij de uitpijling hebben ik nergens voet aan de grond moeten zetten. Dit met een race king 2.2 op 2bar. Het klimmetje aan de pont rouge zal voor velen echter een struikelblok zijn om overal nergens voet aan de grond te zetten. En dit zal nog eerder zijn doordat het technisch een zeer moeilijke(=wortels) klim is. Anders zie ik nergens problemen. Kom natuurlijk niet af met een band furious fred op 4 bar...

Voor frietliefhebbers is er terug een frietkraam. Dat zal weer smullen worden!

Op de dansdeuntjes van DJ Derry en met bovenstaande verbeterpunten hopen we er een spetterende 2014 editie van te maken!!!
Killerbeetje
Mountainbiker

Post by Killerbeetje »

Morgen zon :bounce: en deelname van Frederik Van Lierde :-D :-D
the grandmaster
Mountainbiker

Post by the grandmaster »

Yow,
Was van plan morgen in Wervik te starten voor mijn allereerste officiele deelname, maar dat zal weer niet voor dit jaar zijn: dan maar weer in de bevoorrading want 1500 kippeboutjes blijken net iets te veel voor Einstein en Knieman :wink:
Daarom vandaag eens de eerste 35 km afgereden in een stralend zonnetje, en moet zeggen: Het parcours heeft er in de afgelopen 13 jaar nog nooit zo goed bijgelegen! Het deed me spontaan denken aan t parcours van de cycloross in ruddervoorde gisteren. Genoeg off-road, maar snel en hard.
Wie modder wil zien zal moeten de 63km rijden vrees ik. Misschien dat er rond Deulemont nog ergens een modderstuk te vinden is... ik ben er geen tegengekomen.
Ik voorspel dan ook een 'congédag' voor de pechdiensten! (cornetje ga verzekers were uzzn drank utlenzen, van vervelinge)

Ik kijk nu al uit naar een topeditie morgen, en vooral naar de 'meet &greet' met de onovertroffen DJ derry :drunk:
see you all!
euh
Mountainbiker

Post by euh »

Kheb er zin in, tot morgen! :bounce:
Killerbeetje
Mountainbiker

Post by Killerbeetje »

Morgen 15° :bounce: en deelname van Stijn Joseph :-) :-)
vani
Mountainbiker

Post by vani »

Moeten forfait geven vorige nacht ziek wakker geworden :(
Wybob
Mountainbiker

Post by Wybob »

Proficiat Racketmannen !

Zeer geslaagde tocht, ik deed de 62 en heb ervan genoten.

Het eerste deel was het lekker bollen over droge stroken met hier en daar een plasje, dan na de tweede bevoorrading was het op veel stroken wat glijden maar goed berijdbaar. (de Noord-Franse modder plakte wel goed aan de bike :) )

Volgens mij was de tocht omgedraaid ? Ik vond het zo beter, ik denk dat alles uit de streek is gehaald de rit verveelde geen minuut.

TOP bevoorrading (4x op mijn afstand) donuts, chocolade, alle soorten koekjes, lekkere sportdrank.

doe zo verder racketmannen (hopelijk volgend jaar terug een "droog" najaar) !
jägermeister
Mountainbiker

Post by jägermeister »

Zoals ieder jaar alles terug dik in orde bij de Raketmannen. Hopelijk is alles in orde gekomen met die persoon die gevallen is aan de voorlaatste brug ( alvast veel beterschap ). Voor de rest proficiat aan de organisatie zoals altijd hebben we ferm genoten =D> =D> =D> =D> =D> .

Zondag 18 Januari 2015 15e Editie van: "De heuveltjes van Erika" te Klerken
Stijn Van Onacker
Mountainbiker

Post by Stijn Van Onacker »

Beetje ziek, maar wilde deze tocht (de 62 km) zeker doen, en ik heb het me geen moment beklaagd!

Alles was gewoon Te goed :-D
te goede bevoorrading
te goed weer
te goede organisatie
te goede sfeer
te goede afspuitstand
enz.

Deze tocht komt bij mijn favorieten. Bedankt
Last edited by Stijn Van Onacker on Tue 11 Nov 2014 18:47, edited 1 time in total.
Sophie17
Mountainbiker

Post by Sophie17 »

1450 deelnemers hoorde ik daarnet!
Proficiat top opkomst (o)
Qua parcours is er maar 1 opmerkingske mss er eens aan denken als je parcours bouwt dat je nie zo makkelijk met enkele honderd bikers door die versmallingen geraakt.Véél gevloek rondom :bounce: ons gehoord en eigenlijk stoorde ik me er ook wel aan.
AAAh en...... ik herkende daar op 2km voor het einde "De raketmannen" (Grandmaster,knieman en Einstein) de nieuwe wind liet dan toch nog plaats voor de sfeer en gezelligheid waar we jaren in doorbrachten =D>
Post Reply