ZA 8 november Sint Andries Brugge

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
debiker
Mountainbiker

Re: ZA 8 november Sint Andries Brugge

Post by debiker »

jongens jongens jongens !!!! wat ik hier lees tart alles voor mij !!! das niet goed dit is nie goed :evil: dat we verdomme blij zijn dat er nog clubs de moeite doen om een mtb rit ineen te steken !!! en dan maar zuren dat het te lang of te nat of te veel baan !!! pfff blijf thuis he als je geen tijd hebt of als je nie vuil mag zijn !!!!! :evil:
aan deze die al die slechte zaken opnoemen komen jullie om te rijden of om te eten !!! breng iets mee indien je dipje krijgt kan je dan zelf iets eten als het nodig is !!!!!!

dikke proficiat en bedankt voor deze rit ineen te steken !!!!
Barbeque
Kerstman
Location: Fully Epic M4, Hope onderdelen, Sram x0.. Garmin Forerunner 910XT and edge 705

Post by Barbeque »

Hey Debiker,

thanks en zo denk ik er ook over. Ik ga eens persoonlijk reageren en los van de club. Als ik ga
sporten heb ik alles bij, drank eten, ik wil niet afhangen van een bevoorrading. Als ik 20 km loop heb
ik al een halve liter drank bij me. Als ik 50 km fiets zit ik al op 1l drank. Zaterdag zag ik personen die
puur op water rijden.... er waren bikers die zelfs niks bij zich hadden..... [-X [-X [-X

Als sporter moet je altijd maken dat je genoeg goeie drank bij je hebt, investeer hierin en je zal merken dat
het sporten plots veel beter zal gaan. Speel dus niet met je gezondheid want merk dat er hier veel zijn die dit
wel doen.

Sporten is gezond, hou het gezond aub...

gr y
kenny
Mountainbiker

Post by kenny »

Barbeque wrote:Hey Debiker,

thanks en zo denk ik er ook over. Ik ga eens persoonlijk reageren en los van de club. Als ik ga
sporten heb ik alles bij, drank eten, ik wil niet afhangen van een bevoorrading. Als ik 20 km loop heb
ik al een halve liter drank bij me. Als ik 50 km fiets zit ik al op 1l drank. Zaterdag zag ik personen die
puur op water rijden.... er waren bikers die zelfs niks bij zich hadden..... [-X [-X [-X

Als sporter moet je altijd maken dat je genoeg goeie drank bij je hebt, investeer hierin en je zal merken dat
het sporten plots veel beter zal gaan. Speel dus niet met je gezondheid want merk dat er hier veel zijn die dit
wel doen.

gr y
Ik rij enkel op water, ik verdraag geen sportdrank. Bovendien heb ik een glutenintolerantie waardoor 90% van hetgeen op een bevoorrading te vinden is voor mij niet eetbaar is. Maar je hoort mij niet zagen, dus niet veralgemenen aub. Wat de tocht betrefd kan ik kort zijn, ik heb ervaring met organiseren in deze streek en ook ik had de indruk dat er hier niet echt veel moeite is ingekropen. Ondanks de vele stukken die inderdaad wegvallen door omstandigheden.
cowboy peter
Mountainbiker

Post by cowboy peter »

wel doen.

gr y
en waarom wordt er dan inschrijvingsgeld gevraagd, als we alles zelf moeten meebrengen. Een beetje serieus blijven.
En de plaats van de bevoorradingen, een slechte parcoursbouwer denk ik dan, als hij er niet in slaagt om deze op ca 20km van elkaar te krijgen. Geen correcte afstand mee kunnen geven in tijden van Gps'en ?
vani
Mountainbiker

Post by vani »

wel doen.

gr y

Ik heb altijd een reep bij me en grote drinkbus. Maar een mens gaat ervan uit dat er bevoorradingen onderweg zijn. Waar ik meestal een stuk sinaasappel neem waar ze die trouwens in andere plaatsen in 4 stukken snijden en bij jullie waren die ongeveer in 8 stukken denk ik :lol: Sorry mar met zo'n zever nadien komen als verdediging wrm wel en wrm niet is flauw.
i-Mac
Kerstman

Post by i-Mac »

cowboy peter wrote:
en waarom wordt er dan inschrijvingsgeld gevraagd, als we alles zelf moeten meebrengen. Een beetje serieus blijven.
En de plaats van de bevoorradingen, een slechte parcoursbouwer denk ik dan, als hij er niet in slaagt om deze op ca 20km van elkaar te krijgen. Geen correcte afstand mee kunnen geven in tijden van Gps'en ?
Voor het parkoer???

En heb je de post van BBQ goed gelezen? Er staat in dat Natuur & Bos je niet eender waar een bevoorrading laat organiseren. En probeer jij maar eens in deze streek mensen te vinden die hun infrastructuur open te stellen voor je evenement.

Er zijn er hier veel die de snelle rekensom maken van 1550 deelnemers X €3 inschrijvingsgeld. Dat lijkt idd een mooie som. Daarvan moet je er volgens ik weet afstaan aan de VWB of andere organisatie waar je mee samen werkt. Alles wat je aanbiedt op een bevoorrading moet je ook kopen. De start en aankomstplaats vraagt meer dan waarschijnlijk ook wat. De douches zijn ook niet gratis. De mensen die de bevoorrading toestaan krijgen ook iets. De privé domeinen die opengesteld worden idem.

Reken dan nog alle werk op de vele pijlen te hangen. Mensen nemen daar verlof voor. En wat krijgen ze hier (ven een kleine minderheid)? Stank voor dank ... Als jullie zo overtuigd zijn van jullie kunnen, help eens met de organisatie. Kijk jij eens welke stukken je kan open krijgen. Ik heb het al gezegd, en zeg het nog eens, de gouden tijden hier in de streek van Brugge zijn voorbij. Stad Brugge, Natuur & Bos en andere overheden stellen paal en perk aan de vele TT's die steevast over dezelfde plaatsen rijden. De natuur krijgt de kans niet te herstellen. En dan zwijg ik van bikers die te pas en te onpas door privé domeinen reden de dagen nadien. Als sommigen van jullie dat normaal vinden, mogen dan eens met een goeie 1500 bikers door je tuin baggeren?
liebherr 914
Mountainbiker
Location: bulls 29er single speed , bulls wild flow 2 29er, merida big nine

Post by liebherr 914 »

Barbeque wrote:Zaterdag 8 november 2014
23ste Bossentocht – IMES classic

57 km basislus met de 2 extra lussen met 2 bevoorradingen

Mvg
Marc De Vos

Wat je leest is wat je er van verwacht, en al de rest is dikke zever en excuses.
whaleshark
Mountainbiker
Location: ALu Cannondale F29, Carbon Vacorse, Stalen Ragley Big Wig en een oude alu fully Testarossem

Post by whaleshark »

DIDO wrote:Is het moeilijk om achteraf een boterham aan te bieden aan de deelnemers ? is toch helemaal niet duur ?
verder het gebruikelijke mooie parcours in de streek, de extra kms waren niet zo erg, ook omdat het weer goed was maar wat indien het hard had beginnen regenen ?. Gratis braadworst bij Imes ? toch zeker niet 's morgens.

1550 deelnemers nog een boterham aanbieden... niet duur???
Wat doe je anders ,als het plots hard begint te regenen op een MTB tocht???
Na 50 a 80 km zou een braadworst er bij mij wel ingaan...zelfs s'morgens...
t'is ook nooit goed :-"
Krisken
Mountainbiker

Post by Krisken »

Aan de hardnekkige verdedigers : lees de commentaar eens van daags nadien in huizingen : dubbel qua inschrijvingsgeld en GEEN WOORD negatieve commentaar. Zegt genoeg dat het beter kan niet? Ander en beter...
cowboy peter
Mountainbiker

Post by cowboy peter »

i-Mac wrote:
cowboy peter wrote:
Voor het parkoer???

En heb je de post van BBQ goed gelezen? Er staat in dat Natuur & Bos je niet eender waar een bevoorrading laat organiseren. En probeer jij maar eens in deze streek mensen te vinden die hun infrastructuur open te stellen voor je evenement.

Er zijn er hier veel die de snelle rekensom maken van 1550 deelnemers X €3 inschrijvingsgeld. Dat lijkt idd een mooie som. Daarvan moet je er volgens ik weet afstaan aan de VWB of andere organisatie waar je mee samen werkt. Alles wat je aanbiedt op een bevoorrading moet je ook kopen. De start en aankomstplaats vraagt meer dan waarschijnlijk ook wat. De douches zijn ook niet gratis. De mensen die de bevoorrading toestaan krijgen ook iets. De privé domeinen die opengesteld worden idem.

Reken dan nog alle werk op de vele pijlen te hangen. Mensen nemen daar verlof voor. En wat krijgen ze hier (ven een kleine minderheid)? Stank voor dank ... Als jullie zo overtuigd zijn van jullie kunnen, help eens met de organisatie. Kijk jij eens welke stukken je kan open krijgen. Ik heb het al gezegd, en zeg het nog eens, de gouden tijden hier in de streek van Brugge zijn voorbij. Stad Brugge, Natuur & Bos en andere overheden stellen paal en perk aan de vele TT's die steevast over dezelfde plaatsen rijden. De natuur krijgt de kans niet te herstellen. En dan zwijg ik van bikers die te pas en te onpas door privé domeinen reden de dagen nadien. Als sommigen van jullie dat normaal vinden, mogen dan eens met een goeie 1500 bikers door je tuin baggeren?
ter info ik heb voor zo'n 10 tochten ofwel zelf ofwel samen met anderen het parcours gemaakt. Indertijd hadden we zelfs een jaar met +- 42 verschillende privé-eigenaars voor een tocht van 50km. En idd er kruipt daar immens veel vrije tijd in.
Natuur & Bos en bevoorradingen , laat me niet lachen. misschien 10% van het traject liep door hun terrein, blijft 90% van het traject om een plaats te vinden, maar dit is zelfs niet nodig, gewoon enkele stukken anders verbinden en het probleem van de bev. is opgelost. Ik wil het u zelfs uittekenen.
Privéterreinen moeilijk om aan te geraken, kan zijn. Ik zal na de winter, als er nog een aantal Brugse tochten de revue gepasseerd zijn , wel gezien hebben welke stukken er al dan niet meer kunnen.
Tekorten op de bev. kunnen voorkomen, toen ik gereden heb om 13u - 16u, waren er geen tekorten. Het is moeilijk in te schatten wat er juist nodig zal zijn, en hoe rap je het nodig hebt. Mocht het geregend hebben, zouden er zekers geen tekorten geweest zijn, eerder overschotten. Dus enige voorzichtigheid is idd aangewezen
Over de financiële kant gaan we het niet hebben, ik weet wat er kan overblijven als je meer dan >1000 man hebt. Het is de organisatie gegund, tenminste als het ten voordele van hun leden is.
Ik vind gewoon dat deze editie een aantal tekortkomingen had die er eerder niet waren, en dit mag gezegd worden.
Post Reply