Za 08/11/2014 Lokeren Bospark Classic

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
den mountenbiker
Mountainbiker

Re: Za 08/11/2014 Lokeren Bospark Classic

Post by den mountenbiker »

Morgen vroeg aanwezig , thuis ritje :-) .
moorken
Mountainbiker

Post by moorken »

Mooi ritje, met zoals verwacht, een leuke start in het bospark van lokeren zelf. De 2 bevoorradingen op 50km was misschien zelf een beetje overkill, maar beter zo dan omgekeerd niewaar :)
misschien juist nog een kleine request: volgend jaar bij het broodje misschien toch gewoon een worst ipv een vettig stuk spek? :)

Voor wie het wil herbeleven, of moest missen, een korte samenvatting in 3 minuten: Mountain bike review Bospark Lokeren Youtube
Seventhguest
Mountainbiker

Post by Seventhguest »

vond het eerlijk gezegd tegenvallen. veel saaie stukken, en de twee parkjes in Lokeren konden beter benut worden.
wiene
Mountainbiker

Post by wiene »

Mooie, afwisselende tocht ! Volgend jaar opnieuw met een lekker broodje !
Fab4ever
Mountainbiker

Post by Fab4ever »

Ik vond het ook een mooie tocht, met slechts enkele opmerkingen: spijtig dat we niet langs de Durme bleven rijden net na de start, maar door Daknam over de gewone baan moesten (wellicht te maken met vergunningen?). Ook jammer van het lange stuk asfalt door het centrum van Moerbeke (waar vroeger het suikerfabriek stond). Volgende keer misschien beter het baantje langs de Moervaart nemen (blijft macadam en is even ver, maar is mooier qua uitzicht). De asfalt of macadam op zich was niet het probleem: dat was goed om wat te bekomen (zeker met de wind die er stond).
De eerste tussenstop was wel héél vroeg. De tweede tussenstop was precies halfweg, en daardoor was het laatste stuk (zonder bevoorrading) wel heel lang. Volgende keer beide tussenstops een paar kilometer opschuiven naar achter zou beter zijn (of alleen de tweede behouden, maar dan heeft de korte omloop er geen...).
Toch weer een paar nieuwe stukjes ontdekt waar ik nog niet gepasseerd was.
Het was mijn eerste keer hier, maar hoop er volgend jaar weer bij te zijn!
moto-bikerider
Mountainbiker

Post by moto-bikerider »

Bij deze dank ik nogmaals enkele collega mb'ers die bij mij zijn gebleven na mijn zware val tot de pechdienst kwam opdagen =D> ,vooral de man die ook door mijn val zelf ten val kwam , en Peter van de pechdienst die mij uiteindelijk naar het hospitaal heeft gevoerd, daar werd een meervoudige sleutelbeenbreuk en enkele zwaar gekneusde ribben vastgesteld :( en ben ik nog die zelfde dag onder het mes gegaan maw geen MB meer dit jaar ](*,)
kozen
Mountainbiker

Post by kozen »

spoedig herstel aan de moto-bikerider , het zag er inderdaad niet zo goed uit als je daar liep .

de toer zelf was een leuk tochtje , hier en daar een pijltje meer mag wel vooral iets duidelijker zijn bij de splitsing , heb wat meer km gedaan dan van plan; onze witte ( zoon 11j )was er niet zo gelukkig daarmee , vooral de tegenwind blaas de zijn kaars raper uit , en het broodje achteraf was TOP
5peedy
Mountainbiker

Post by 5peedy »

Fab4ever wrote:Ik vond het ook een mooie tocht, met slechts enkele opmerkingen: spijtig dat we niet langs de Durme bleven rijden net na de start, maar door Daknam over de gewone baan moesten (wellicht te maken met vergunningen?). Ook jammer van het lange stuk asfalt door het centrum van Moerbeke (waar vroeger het suikerfabriek stond). Volgende keer misschien beter het baantje langs de Moervaart nemen (blijft macadam en is even ver, maar is mooier qua uitzicht). De asfalt of macadam op zich was niet het probleem: dat was goed om wat te bekomen (zeker met de wind die er stond).
De eerste tussenstop was wel héél vroeg. De tweede tussenstop was precies halfweg, en daardoor was het laatste stuk (zonder bevoorrading) wel heel lang. Volgende keer beide tussenstops een paar kilometer opschuiven naar achter zou beter zijn (of alleen de tweede behouden, maar dan heeft de korte omloop er geen...).
Toch weer een paar nieuwe stukjes ontdekt waar ik nog niet gepasseerd was.
Het was mijn eerste keer hier, maar hoop er volgend jaar weer bij te zijn!
hehe, gisteren ook op dezelfde plaats afgeslagen van de dijk, ik denk dus dat verdere doortocht momenteel niet mogelijk of toegelaten is.

Ik was verkeerdelijk voor de moervaart links gereden. Bij de brug dan maar wat verder gezocht en zo terug op het parcours geraakt toen.
Bevoorraadingen vond ik ideaal, voor mij liever wat vroeger dan laat op de tocht.

Verder was het tochtje in eksaarde gisteren nog net iets leuker.

Afspuit was trouwens stukken beter dan vorig jaar, al was er nu weinig vuil aan de fiets.
Post Reply