ZA 8 november Sint Andries Brugge
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- Neoray
- Mountainbiker
Re: ZA 8 november Sint Andries Brugge
Zelfde problemen als mijn voorgangers blijkbaar... Aan de eerste bevoorrading moeten vragen achter een drankje, want er stond niets. Die mensen deden wel hun best, maar ze hadden het moeilijk om het water rap genoeg aan te brengen, waardoor ze nooit de kans kregen om voldoende bekertjes klaar te zetten... Aangezien we pas om 13u vertrokken waren, dachten we dat de tweede bevoorrading al opgedoekt was. Gelukkig had ik zelf wat eten mee en dat aan mijn maat gegeven die met een lege betonmolen zat. Wat een verrassing toen de bevoorrading er na 57km toch nog was! Maar aangezien we toen nog een eindje van St Andries zaten, wist ik dat het er meer dan 60 gingen worden... Dat het er 68 gingen worden had ik nooit gedacht... Het begon al serieus af te koelen en mijn beentjes deden ook al deftig zeer. Mijn maat had op km57 al zijn lichtje uitgedaan, het was voor beiden harken om er te geraken... Op den duur begin je je te ergeren en dat is toch niet de bedoeling van zo'n tocht.
Dan nog wat aanschuiven in de koude wind om de bike te wassen (wél goeie afspuitplek, veel spuiten en voldoende druk) en dan moe richting 't vrouwtje en kind. Vlug even bellen, want ik had eigenlijk al een tijdje thuis moeten zijn volgens het "traagste schema"... De toer op zich vond ik nog ok, de beste stukken van de streek zaten erin, maar 11km meer dan aangekondigd vind ik teveel.
- Neoray
- Mountainbiker
Het heeft er de laatste maanden eigenlijk wel nog "goed" bijgelegen hoor. Een paar keer gereden en je kon er eigenlijk vlot doorrijden. Vandaag was dat wel een beetje anders... Maar daarom hoeft dat de rit nog niet te verpesten, we kiezen er toch zelf voor om door het slijk te vlammen... Als het een keer lastig wordt om te blijven fietsen, dan zet je toch hier en daar een poot bij? Klaar en gaaaaan.stubbe wrote:Daar was ik heel blij dat ik van de streek benSharkie wrote:Ja, gewoon parrallelle bosweg op 20 m afstand nemen i.p.v. te krasselen door die paardendreefmowide wrote:Prima ritje gereden deze voormiddag, spijtig van de paardendreef op de rand van TUDOR, zoals telkens bij een organisatie in deze streek meestal 'onberijdbaar' of krasselend door de modder ploeteren, kan er daar werkelijk geen omwegje gemaakt worden.Dat paadje is gans de winter een modderfest en zelfs in de zomer is het nooit echt lekker biken. Maarja, van de groenen zal het paadje ernaast niet gemogen hebben zeker...
- cowboy peter
- Mountainbiker
Post by cowboy peter »
vlotte rit, met hier en daar idd een andere invalshoek. Qua gekende extraatjes in de streek was het wel maar pover gesteld.
Voor wat betreft de km's en de plaatsing van de bevoorradingen, als 23e organisatie zou dit niet mogen. Niet dat ik denk dat jullie er zich iets van aantrekken.
Voor wat betreft de km's en de plaatsing van de bevoorradingen, als 23e organisatie zou dit niet mogen. Niet dat ik denk dat jullie er zich iets van aantrekken.
We zijn deze morgen om 8u25 vertrokken. Op de 1ste bevoorrading lag er weinig klaar. Er waren slechts 2 mensen ( waar er 4 nodig zijn ) op zo'n drukke dag , dat is toch om problemen vragen hé!
Heb dan maar wat bekertjes geplaatst
zodat ze ons konden bedienen want alle hulp was welkom! Dan rijden, rijden, .... we dachten echt dat we de 2de bevoorrading hadden gemist want je moest goed opletten met de wit/blauwe pijltjes. Zijn dan maar iets trager gaan rijden om niet helemaal leeg te lopen
want we hadden nieuwe "benzine" nodig. Toen we dan uiteindelijk de 2de bevoorrading zagen waren we terug happy, euforisch zelfs
Met nieuwe "benzine" zijn we al
naar de finish gereden. En ik vond "persoonlijk" dat er niet teveel asfalt inzat. Het was een mooie rit met veel afwisseling. En het was mooi weer.
Achteraf zal iedereen er wel mee kunnen lachen hoop ik ! En tussen pot en pint zullen er misschien wel mtb'kers zijn die 70 , 75 , 80, ... km hebben gereden.
Het was een goede training met wat extra km's als "verrassing van de dag
. Ook de douches waren in orde. Na de rit stond er een "party tentje" van sponsor 'Imes' met gratis braadworst en drank !
We voelden ons voor het eerst VIP op een moutainbike rit. Zijn tevreden huiswaarts gekeerd.
Achteraf zal iedereen er wel mee kunnen lachen hoop ik ! En tussen pot en pint zullen er misschien wel mtb'kers zijn die 70 , 75 , 80, ... km hebben gereden.
Te weinig pijlen? Nou moe ... We hebben niet één keer verkeerd gereden.roeln wrote:Te veel asfalt. Weinig pijlen: ne keer met 3 man verloren gereden. Kilometers genoeg. Had er 105 (met heen en weer nar sunparks)
In theorie kan het altijd beter, dat is een feit. Dat er zaken verkeerd waren vandaag, dat zal je me ook niet horen ontkennen. Wat het parkoers betreft, ik ken de streek zeer goed. Ik weet wat er allemaal kon en vooral mocht in het verleden. Ik weet echter ook van diverse andere organisaties wat allemaal werd verboden. Daar staan deze mensen machteloos tegen. En dat ligt volgens sommigen aan de groenen. Wel, mochten velen in het verleden de parkoers op een correcte manier hebben gebruikt, zouden de verboden er misschien niet zijn gekomen. En dan zwijgen we best over zij die menen dat privé domeinen ook buiten een toertocht mogen gebruikt worden.
Enfin, ik heb me geamuseerd. En ne dikke merci voor de foto's (even de juiste link : http://www.brugsebikers.be" onclick="window.open(this.href);return false;)
-
S mountainbiker
- Mountainbiker
Post by S mountainbiker »
Moeten er nog foto's bij komen? want vind mezelf niet terug
- Barbeque
- Kerstman
- Location: Fully Epic M4, Hope onderdelen, Sram x0.. Garmin Forerunner 910XT and edge 705
Danke iMac ivm de foto's,... je zal je wel gevonden hebben
zag je van ver afkomen 
S'mountainbiker, normaal niet want alle foto's waren gelukt. Heb je me zien een foto nemen zoja, hoelaat ongeveer ???
De Brugse Bikers danken de 1550 bikers die deelnamen aan de Brugse Bossentocht. Door de grote opkomst moesten we verschillende zaken bijhalen (bananen, cake , peperkoek, enz… ) voor de verschillende bevoorradingen. Het inplannen van de bevoorradingen is niet altijd evident. Van Natuur en Bos mogen deze niet gebeuren in de bossen zelf. Verder moeten we privépersonen bereid vinden om op deze plaatsen te mogen staan en moet er voldoende accommodatie beschikbaar zijn (bvb toilet voor de dames). Als het parcours dan nog moet gewijzigd worden door onverharde privéstukken die wegvallen, kan het zijn dat deze niet ideaal ingepland zijn over het parcours en dat de afstand ertussen en van het volledige parcours wat langer uitvalt.
Het probleem van de paardenwegel in Tudor is al jaren gekend. Enkele weken geleden zou er een koetsentocht over dit pad gepasseerd zijn. Door Stad Brugge werden nieuwe fietspaden aangelegd door Tudor en het Chartreuzinnenbos. Het gebruik van dit fietspad voor georganiseerde mountainbiketochten wordt om onbegrijpelijke redenen steeds geweigerd door de Groendienst van Stad Brugge.
S'mountainbiker, normaal niet want alle foto's waren gelukt. Heb je me zien een foto nemen zoja, hoelaat ongeveer ???
De Brugse Bikers danken de 1550 bikers die deelnamen aan de Brugse Bossentocht. Door de grote opkomst moesten we verschillende zaken bijhalen (bananen, cake , peperkoek, enz… ) voor de verschillende bevoorradingen. Het inplannen van de bevoorradingen is niet altijd evident. Van Natuur en Bos mogen deze niet gebeuren in de bossen zelf. Verder moeten we privépersonen bereid vinden om op deze plaatsen te mogen staan en moet er voldoende accommodatie beschikbaar zijn (bvb toilet voor de dames). Als het parcours dan nog moet gewijzigd worden door onverharde privéstukken die wegvallen, kan het zijn dat deze niet ideaal ingepland zijn over het parcours en dat de afstand ertussen en van het volledige parcours wat langer uitvalt.
Het probleem van de paardenwegel in Tudor is al jaren gekend. Enkele weken geleden zou er een koetsentocht over dit pad gepasseerd zijn. Door Stad Brugge werden nieuwe fietspaden aangelegd door Tudor en het Chartreuzinnenbos. Het gebruik van dit fietspad voor georganiseerde mountainbiketochten wordt om onbegrijpelijke redenen steeds geweigerd door de Groendienst van Stad Brugge.
Is het moeilijk om achteraf een boterham aan te bieden aan de deelnemers ? is toch helemaal niet duur ?
verder het gebruikelijke mooie parcours in de streek, de extra kms waren niet zo erg, ook omdat het weer goed was maar wat indien het hard had beginnen regenen ?. Gratis braadworst bij Imes ? toch zeker niet 's morgens.
verder het gebruikelijke mooie parcours in de streek, de extra kms waren niet zo erg, ook omdat het weer goed was maar wat indien het hard had beginnen regenen ?. Gratis braadworst bij Imes ? toch zeker niet 's morgens.