di 11/11/2014 Stal-Beringen
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
-
StalseMoosDabber
- Mountainbiker
di 11/11/2014 Stal-Beringen
Post by StalseMoosDabber »
Beste mountainbike liefhebbers,
Wij zijn dit jaar van de partij op
dinsdag 11/11/2014
afstanden: 32km 47km 66km 82km
NIEUW VANAF DIT JAAR: de 47km 66km 82km kunnen over de mijnterril.
De 47km in het begin van de rit, de 66km en 82km op het einde van de rit.
Iedereen van deze afstanden heeft de mogelijkheid om de extra lus (ca 3km) van de terril te doen of links te laten liggen.
Op de terril zelf worden de 'gevaarlijkere, moeilijkere' afdalingen aangegeven en kunnen eventueel overgeslagen worden.
Start adres:
Voetbalterrein Stal Sport
Nieuwendijk 50
3582 Stal-Beringen.
België
inschrijvingen:08.00h - 10.30h
bevoorradingen:
32km bevoorrading na 17km
47km bevoorrading na 23km
66 km bevoorrading na 23 en 47km
82km bevoorrading na 23 en 57km
inschrijvingsgeld:
4 euro met stempelkaart / 5 euro zonder stempelkaart
marathons (66km, 82km): 8 euro
kinderen onder de 15 jaar: gratis
extra:
- bewaakte fietsenparking
- ruime afspuitstand
- kleedkamers
- douches
- kantine (soep, hot-dog,.... verkrijgbaar)
- EHBO post
- uitgebreide bevoorradingen
- seingevers
- depannage
- parking
- foto's: http://www.conniesinteurfotografie.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Hopend op een fijne dag en jullie talrijke aanwezigheid
Team SMD
Wij zijn dit jaar van de partij op
dinsdag 11/11/2014
afstanden: 32km 47km 66km 82km
NIEUW VANAF DIT JAAR: de 47km 66km 82km kunnen over de mijnterril.
De 47km in het begin van de rit, de 66km en 82km op het einde van de rit.
Iedereen van deze afstanden heeft de mogelijkheid om de extra lus (ca 3km) van de terril te doen of links te laten liggen.
Op de terril zelf worden de 'gevaarlijkere, moeilijkere' afdalingen aangegeven en kunnen eventueel overgeslagen worden.
Start adres:
Voetbalterrein Stal Sport
Nieuwendijk 50
3582 Stal-Beringen.
België
inschrijvingen:08.00h - 10.30h
bevoorradingen:
32km bevoorrading na 17km
47km bevoorrading na 23km
66 km bevoorrading na 23 en 47km
82km bevoorrading na 23 en 57km
inschrijvingsgeld:
4 euro met stempelkaart / 5 euro zonder stempelkaart
marathons (66km, 82km): 8 euro
kinderen onder de 15 jaar: gratis
extra:
- bewaakte fietsenparking
- ruime afspuitstand
- kleedkamers
- douches
- kantine (soep, hot-dog,.... verkrijgbaar)
- EHBO post
- uitgebreide bevoorradingen
- seingevers
- depannage
- parking
- foto's: http://www.conniesinteurfotografie.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Hopend op een fijne dag en jullie talrijke aanwezigheid
Team SMD
Last edited by StalseMoosDabber on Wed 29 Oct 2014 16:57, edited 2 times in total.
Re: di 11/11/2014 Stal-Beringen
Overal aan gedacht! Super!
Voor de fotografe nu natuurlijk wel onmogelijk om iedereen erop te krijgen, maar dat geeft niet. Ik hoop in ieder geval op een paar vroege vogels en een mooie zonsopgang bovenop de terril, waarbij ik natuurlijk maar volledig af moet wachten hoeveel er welke route gaan nemen, maar het streven is om daar iets moois van te maken. Dan misschien een poosje naar de Vossenberg want daar komt wel iedereen langs en daarna natuurlijk toch weer terug naar de terril want dat blijft één van mijn favoriete plekken.
Nu allemaal duimen voor mooi weer!
Groetjes,
Connie Sinteur
Voor de fotografe nu natuurlijk wel onmogelijk om iedereen erop te krijgen, maar dat geeft niet. Ik hoop in ieder geval op een paar vroege vogels en een mooie zonsopgang bovenop de terril, waarbij ik natuurlijk maar volledig af moet wachten hoeveel er welke route gaan nemen, maar het streven is om daar iets moois van te maken. Dan misschien een poosje naar de Vossenberg want daar komt wel iedereen langs en daarna natuurlijk toch weer terug naar de terril want dat blijft één van mijn favoriete plekken.
Nu allemaal duimen voor mooi weer!
Groetjes,
Connie Sinteur
- BerggeitCasualFietser
- Mountainbiker
Post by BerggeitCasualFietser »
En wat mag je naast de terril verwachten? Begin van het jaar daar in de buurt tt gereden met leuk parcourke, zit dat boswerk der ook allemaal bij?
Ik heb deze al eens gereden (de grote toer) en is echt een supertocht, met als apotheose de terril. Na 500m duik je het bos in, om het daarna quasi niet meer te verlaten! Eindeloze singletrack, op en neer, draaien keren... Toen ook massaal veel seingevers en topbevoorradingen! De terril is niet voor iedereen weg gelegd, maar voor de geoefende biker is dit genieten... Berggeit, ter vergelijking met iets dat je kent: de schorre is minder zwaar dan de terril.
Aanrader van formaat!
Aanrader van formaat!
- BerggeitCasualFietser
- Mountainbiker
Post by BerggeitCasualFietser »
Ik heb al een terril daar gedaan in januari maar heb er idd nog een hogere zien liggensam2300 wrote:Ik heb deze al eens gereden (de grote toer) en is echt een supertocht, met als apotheose de terril. Na 500m duik je het bos in, om het daarna quasi niet meer te verlaten! Eindeloze singletrack, op en neer, draaien keren... Toen ook massaal veel seingevers en topbevoorradingen! De terril is niet voor iedereen weg gelegd, maar voor de geoefende biker is dit genieten... Berggeit, ter vergelijking met iets dat je kent: de schorre is minder zwaar dan de terril.
Aanrader van formaat!
De bossen in de buurt heb ik toen ook ervaring in heb opgedaan. Ik denk dat ik maar eens tot ginds rij die dinsdag.
Ps: form is toch al iets beter dan toen in de Schorre
- thompson ryder
- Mountainbiker
Post by thompson ryder »
Hello bikers,
Op de 2de bevoorrading zijn de bokes met choco en gelei ook weer van de partij
Het parcour loopt door al de mogelijke bossen van Stal, Koersel en militair domein Leopoldsburg.
Er zijn verschillende wijzigingen aangebracht aan het parcour zodat de 47km ook over de terril kan.
Op de 2de bevoorrading zijn de bokes met choco en gelei ook weer van de partij
Het parcour loopt door al de mogelijke bossen van Stal, Koersel en militair domein Leopoldsburg.
Er zijn verschillende wijzigingen aangebracht aan het parcour zodat de 47km ook over de terril kan.
-
dieselpiet
- Mountainbiker
Post by dieselpiet »
Zijn de hoogte meters voor de verschillende afstanden ongeveer gekend? Is voor mij een onbekende streek en heb het dus moeilijk in te schatten.
In die streek heb je :dieselpiet wrote:Zijn de hoogte meters voor de verschillende afstanden ongeveer gekend? Is voor mij een onbekende streek en heb het dus moeilijk in te schatten.
col de korspel : 300hm
col de beringen mijn : 275hm
col de koersel : 195hm
col de beverlo : 210hm , enz..............
ik verwacht dus een dikke 1700hm op 80km .................