"Minister Landuyt tegen verplichting fietshelm"

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
cubeke
Mountainbiker

Post by cubeke »

comp r wrote:Fietshelm voor kinderen? Over welke leeftijd spreken we dan? Toch geen 18 hoop ik? :-?
Vooral stoere rakkers van 18 :D
comp r
Mountainbiker

Post by comp r »

cubeke wrote:
comp r wrote:Fietshelm voor kinderen? Over welke leeftijd spreken we dan? Toch geen 18 hoop ik? :-?
Ik ben geen stoere rakker van 18, ik ben vijftien en verre van stoer. :wink: Kzie het op school al gebeuren, dan koop je een helm van pakweg 150 euro, je laat hem ergens ff liggen, je komt terug en ie is weg. :roll:
Rasse
Mountainbiker

Post by Rasse »

Nog wat verplichtingen, waar ze ons achteraf bij het niet naleven nog wat centen afhandig kunnen maken? Neen, dank u.
De discussie bestaat ook over beschermende kledij voor motorrijders. Er zijn intussen verzekeringen die moeilijk doen bij kwetsuren als je putteke zomer in jeans op de moto zit en iets voor hebt.
Naar mijn mening zit er nogal dikwijls een financiele reden achter.
Lobby-werk is een van de grootste kwalen van deze tijd en dit is er weer een resultaat van.
cubeke
Mountainbiker

Post by cubeke »

comp r wrote:
cubeke wrote:
Ik ben geen stoere rakker van 18, ik ben vijftien en verre van stoer. :wink: Kzie het op school al gebeuren, dan koop je een helm van pakweg 150 euro, je laat hem ergens ff liggen, je komt terug en ie is weg. :roll:
dat is dan weer de volgende zet, de milet generatie, een helm hoeft helemaal geen 150€ te kosten hé. Ik denk dat ge dat ook hebt met uwe gsm, het risico dat het pootjes krijgt als ge even niet oplet, maar die laten ze dan wel niet thuis :wink: of een dure jas of pen of boekentas......
Joriz
Mountainbiker

Post by Joriz »

Verplichten moet niet vind ik, maar wel de mensen motiveren om ene te kopen door bijvoorbeeld kortingen te geven bij aankoop
comp r
Mountainbiker

Post by comp r »

Joriz wrote:Verplichten moet niet vind ik, maar wel de mensen motiveren om ene te kopen door bijvoorbeeld kortingen te geven bij aankoop
In het motiveren kan ik mij perfect vinden, als ik een TT doe of ik weet dat ik is "zot" ga doen zal ik mijn helm altijd op hebben. Maar voor mijn dagelijks ritje van in totaal 5 km aan een gemiddelde snelheid van 15 à 20 per uur vind ik het een beetje overdreven. :wink:

En waarom kinderen wel verplichten en volwassenen dan weer niet? Lopen volwassenen dan minder risico? :-?

Moest het nog niet duidelijk zijn. Ik ben dus tegen :p
comp r
Mountainbiker

Post by comp r »

cubeke wrote: dat is dan weer de volgende zet, de milet generatie, een helm hoeft helemaal geen 150€ te kosten hé. Ik denk dat ge dat ook hebt met uwe gsm, het risico dat het pootjes krijgt als ge even niet oplet, maar die laten ze dan wel niet thuis :wink: of een dure jas of pen of boekentas......
Whoeps, ik dacht dat dat ongeveer de prijs was voor een degelijke helm maar na wat onderzoekwerk blijk ik er naast te zitten. :oops:
roy
Mountainbiker
Location: Duratec sonix cx3 s-ram X0,hope new mini raceface deus easton Xc-one and ec70 Reba WC

Post by roy »

voor mij zouw dat niet erg zijn ik geb et toch één.

Kzoent wel grappig vinden met hun domme gel piekskes.
sleery
Mountainbiker
Location: twee wielen frame stuur ketting 2 remmen en een versnellingsapparaat

Re: "Minister Landuyt tegen verplichting fietshelm"

Post by sleery »

P° wrote:
P° wrote:#-o #-o #-o #-o #-o

Landuyt tegen verplichting fietshelm

«In gevaarlijke situaties moeten ouders hun kinderen verplichten een fietshelm te dragen.
Hoeveel mensen zijn er al niet gestorven door een simpele val in een ongevaarlijke situatie??En wàt is een gevaarlijke situatie en is het dan meestal niet te laat?
Idd mijn ma is vorig jaar zonder helm stomweg gevallen aan 20 km/h. Gevolg: hersenoedeem: drie dagen intensief - week hospitaal daarna en dan 8 weken in stilte en donkere kamer en tijdelijk geheugenverlies.
Gelukkig is alles nu weer normaal. Mij hoef je niet meer te vertellen hoe je moet gaan fietsen.
vaast
Mountainbiker

Post by vaast »

Waar trek je de lijn? Ik kan het natuurlijk niet afkeuren dat je een helm draagt op de openbare weg maar dit verplichten? Volgens mij kan men zijn energie beter in een verantwoorde opvoeding steken. We moeten ons er van bewust zijn dat het verkeer geen spelletje is. Als ik zie hoeveel mensen zich elke dag opnieuw achteloos in het verkeer werpen, dan vraag ik mij steeds af hoe het komt dat er zo weinig ongelukken gebeuren. Voetgangers die zomaar de straat oversteken zonder ook maar even om te kijken (gaan die op hun gehoor af?), auto's die plotseling afdraaien zonder achterom te kijken of hun knipperlichten te gebruiken, opendraaiende portieren, fietsers die plotseling uit een zijstraat komen gevlogen zonder te kijken en ga zo maar door. Gevaar is er overal, thuis, op het werk, in de speeltuin, in het verkeer. Is het niet zo dat de meeste ongevallen gewoon thuis gebeuren? Moeten we misschien niet verplicht worden om thuis een helm en beschermkledij te dragen? Vraag is dus, waar trek je de lijn en de helm verplichten is voor mij net iets teveel van het goede!
Post Reply