Za 25/10/2014 Ronse : Biking@Ronse MTB Tour 2014

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
quirinus
Mountainbiker

Re: Za 25/10/2014 Ronse : Biking@Ronse MTB Tour 2014

Post by quirinus »

meester biek wrote: Alles tip top in orde, behalve de klim naar Heynsdale :evil:
Ofwel veranderen jullie de datum naar 2 maand vroeger, ofwel laat je de klim eruit, heb daar niemand zien rijden. Het stuk boven was wel prima en maakte veel goed.
Ik ben 10 minuten voor jou gestart en heb tot boven kunnen rijden (wel zwaarste stuk tegen maximale hartslag). Er zullen er wellicht nog geweest zijn.
(laatste bos van de 55 km wel 50 meter te voet moeten gaan, maar enkel omdat er geen jus meer in de benen zat)
kitana-racing
Mountainbiker

Post by kitana-racing »

meester biek wrote:Rond 13.30u vertrokken met het namiddagzonnetje.
Mooie locatie. Alles tip top in orde, behalve de klim naar Heynsdale :evil:
Ofwel veranderen jullie de datum naar 2 maand vroeger, ofwel laat je de klim eruit, heb daar niemand zien rijden. Het stuk boven was wel prima en maakte veel goed. Het stuk daar net na, aan de voet van de Hotond lag dan verrassend goed. Enkele privé-stukken, veel off-road, veel hm en een goede organisatie maken van deze tocht een lastige maar prima mtb-tocht.
Reed de 50 (die er plots 55 bleken), laatste splitsing de 39 gevolgd en kwam toch nog net boven de 50 uit, genoeg, beentjes voelen zelfs nu nog zwaar. De Ename in 't veld smaakte super, al beloof ik volgend jaar mijn 'Omer'-truitje te vervangen door mijn 'Ename'-trui ...
Dat bedoel ik dus ook. Die modderpoel naar boven heeft geen enkele meerwaarde. Als dit de prive-stukken zijn die je tocht beter moeten maken, heb ik genoeg gezien.
Of je moet boven een afspuitinstallatie zetten, dat je tenminste de modder deftig kan wegwerken. EN ik spreek echt van kilo's modder hoor. Mijn fiets was precies zo nen onnozelen fatbike geworden.
Misschien dat het in de voormiddag nog doenbaar was, maar in de namiddag was het absoluut een ramp daar.
disc
Mountainbiker

Post by disc »

kitana-racing wrote:
meester biek wrote:Rond 13.30u vertrokken met het namiddagzonnetje.
Mooie locatie. Alles tip top in orde, behalve de klim naar Heynsdale :evil:
Ofwel veranderen jullie de datum naar 2 maand vroeger, ofwel laat je de klim eruit, heb daar niemand zien rijden. Het stuk boven was wel prima en maakte veel goed. Het stuk daar net na, aan de voet van de Hotond lag dan verrassend goed. Enkele privé-stukken, veel off-road, veel hm en een goede organisatie maken van deze tocht een lastige maar prima mtb-tocht.
Reed de 50 (die er plots 55 bleken), laatste splitsing de 39 gevolgd en kwam toch nog net boven de 50 uit, genoeg, beentjes voelen zelfs nu nog zwaar. De Ename in 't veld smaakte super, al beloof ik volgend jaar mijn 'Omer'-truitje te vervangen door mijn 'Ename'-trui ...
Dat bedoel ik dus ook. Die modderpoel naar boven heeft geen enkele meerwaarde. Als dit de prive-stukken zijn die je tocht beter moeten maken, heb ik genoeg gezien.
Of je moet boven een afspuitinstallatie zetten, dat je tenminste de modder deftig kan wegwerken. EN ik spreek echt van kilo's modder hoor. Mijn fiets was precies zo nen onnozelen fatbike geworden.
Misschien dat het in de voormiddag nog doenbaar was, maar in de namiddag was het absoluut een ramp daar.
Dit stuk zat er vorig jaar ook in en toen perfect naar boven kunnen rijden.
Nu ook al van vrij vroeg te voet naar omhoog maar ik vind dat organisatie hier weinig kan aandoen.
Er is vrijdag avond, nacht veel meer regen uit gevallen dan voorspeld. Om dan u tocht nog te wijzigen, lijkt mij niet meer mogelijk.

Schitterende organisatie ook al had ik weeral af te rekenen met mechanische problemen. :evil:
Jeroen D
Mountainbiker

Post by Jeroen D »

wij waren gestart rond 8u20 en kon daar nog vrij vlot naar boven fietsen.
vercruysse eddy
Mountainbiker

Post by vercruysse eddy »

SC179 wrote:Philidor staan alle foto's al online op facebook of zijn er nog onderweg?

Alvast bedankt!
Dag SC179 , er zullen een 300 tal professionele foto's van de Biking@Ronse MTB Tour 2014 op onze website geplaatst worden in de eerste week van november http://www.bikingronse.be" onclick="window.open(this.href);return false;
vani
Mountainbiker

Post by vani »

vercruysse eddy wrote:
SC179 wrote:Philidor staan alle foto's al online op facebook of zijn er nog onderweg?

Alvast bedankt!
Dag SC179 , er zullen een 300 tal professionele foto's van de Biking@Ronse MTB Tour 2014 op onze website geplaatst worden in de eerste week van november http://www.bikingronse.be" onclick="window.open(this.href);return false;

Geen fotograaf gezien ik. :(
biker5
Mountainbiker

Post by biker5 »

vani wrote:
vercruysse eddy wrote:

Alvast bedankt!

Geen fotograaf gezien ik. :(
Bij het verlaten van het cyclocross parcours op de hotondberg stond een fotograaf op dat laatste stukje glijbaan 8)
5peedy
Mountainbiker

Post by 5peedy »

Ondanks het slijk me toch goed geamuseerd gisteren. Jammer van Heynsdaele. Is mooi stukje als het niet te nat ligt, anders wordt het zeepsop. In ieder geval mag deze toch van mij een blijvertje worden.

En een leuke foto in het album op de vorige pagina. :drunk:
meester biek
Mountainbiker

Post by meester biek »

quirinus wrote:
meester biek wrote: Alles tip top in orde, behalve de klim naar Heynsdale :evil:
Ofwel veranderen jullie de datum naar 2 maand vroeger, ofwel laat je de klim eruit, heb daar niemand zien rijden. Het stuk boven was wel prima en maakte veel goed.
Ik ben 10 minuten voor jou gestart en heb tot boven kunnen rijden (wel zwaarste stuk tegen maximale hartslag). Er zullen er wellicht nog geweest zijn.
(laatste bos van de 55 km wel 50 meter te voet moeten gaan, maar enkel omdat er geen jus meer in de benen zat)
Proficiat, dan had je en goede benen, goede banden en een goede techniek.
Hoop toch dat jullie volgend jaar een alternatief aanbieden voor die klim, want in die periode is hij 9 op de 10 keer niet te rijden (en gezien het vorig jaar blijkbaar wel lukte, is het nog 9 jaar wachten ...)
Misschien is hij wel te doen om naar beneden te r(gl)ijden ???
SC179
Mountainbiker

Post by SC179 »

vercruysse eddy wrote:

Alvast bedankt!

THX!!
Post Reply