Cube Acid 29

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
Post Reply
Betek
Mountainbiker

Cube Acid 29

Post by Betek »

Hey kenners,

Zag bij AS Adventure een Cube Acid 29 er staan voor 699 € vooraan SLX achteraan XT met voor vork rock shock recon silver air TK poploc 100 mm
banden schwalbe 2.25 shifters deore shimano en frame alu lite AMF 29" RFR geometry met remmen shimano hydr. discbrake.
Denk niet dat dit slecht is afgemonteerd al ben ik een beginner?
Zouden jullie hiervoor gaan of eerder op tweedehands sites gaan? Heb hier reeds maanden lang op gezocht zonder enig resultaat en je moet hier ook mee opletten!
Zou hier in een later stadium toch wat langere tochten mee willen rijden, raden jullie mij deze aan of af?
Alvast bedankt voor jullie reactie.

Mvg,
Bruno
Johan-b
Mountainbiker

Re: Cube Acid 29

Post by Johan-b »

Persoonlijk vind ik dat je voor die prijs niet kan sukkelen, zeker als je een 29 wil.
Het is een mooie/goede mtb voor die wereld een beetje te ontdekken.

De gemiddelde toertocht ga je zeker en vast overleven ;).
QM
Mountainbiker

Post by QM »

Zeker niet slecht om mee te beginnen. Niet het lichtste frame maar oersterk. Het mindere en meest voelbare gaan volgens mij de wielen zijn, wat aan de zware kant maar wel betrouwbaar. Nu, wielen zijn later van tijd makkelijk vervangbaar.
Alles zal zijn ding wel doen en als je er goed op let de juiste framemaat te kiezen dan ga je er zeker en vast veel plezier aan hebben! :wink:
Thibault
Mountainbiker

Post by Thibault »

Ik rij nu een jaar met de Cube Acid 29 (2014) als eerste fiets. Ik heb er alleen nog maar plezier aan beleefd :)
whaleshark
Mountainbiker
Location: ALu Cannondale F29, Carbon Vacorse, Stalen Ragley Big Wig en een oude alu fully Testarossem

Post by whaleshark »

Betek wrote:Hey kenners,

Zag bij AS Adventure een Cube Acid 29 er staan voor 699 € vooraan SLX achteraan XT met voor vork rock shock recon silver air TK poploc 100 mm
banden schwalbe 2.25 shifters deore shimano en frame alu lite AMF 29" RFR geometry met remmen shimano hydr. discbrake.
Denk niet dat dit slecht is afgemonteerd al ben ik een beginner?
Zouden jullie hiervoor gaan of eerder op tweedehands sites gaan? Heb hier reeds maanden lang op gezocht zonder enig resultaat en je moet hier ook mee opletten!
Zou hier in een later stadium toch wat langere tochten mee willen rijden, raden jullie mij deze aan of af?
Alvast bedankt voor jullie reactie.

Mvg,
Bruno
Bruno,

Wat bedoel je met " langere tochten"...? Bedoel je de gemiddelde toertocht, of langere Ardennen- of bergtochten?

Grtz Oscar
Post Reply