Goed lezen, de fietshelm heeft een ontradend effect, dat betekent niet dat het niet verplichten van de fietshelm ervoor gaat zorgen dat er méér mensen met de fiets gaan rijden. Dat zijn twee verschillende dingen!cubeke wrote:dat met de motor is bedoeld om aan te geven dat het argument om geen helm te verplichtenop de fiets om ervoor te zorgen dat de mensen met de zich met de fiets gaat verplaatsen absurd is, je kan hetselfde argument aanhalen over fiets verlichting. Maar als ge graag statistieken en wetenschappelijk onderzoek wilt check this out http://www.fiets.irisnet.be/nl/statistieken_nl.htm
Wat je link betreft, ik heb er het naar mijn aanvoelen meest relevante deel uitgehaald, maar ik begrijp niet goed wat je er mee wilt bewijzen. Voor alle duidelijkheid: ik hou niemand tegen om een helm op te zetten he...
De helft van de fietsers was bij een ongeval betrokken terwijl ze reflecterende elementen droegen. 65% van de verongelukte fietsers droeg geen helm. 42% van de kinderen in het gezelschap van volwassenen, draagt geen helm. Dus is ook op dat vlak nog sensibilisering nodig voor de fietsers – ouders en kinderen – om ze te motiveren die uitrustingen te gebruiken en hun duidelijk te maken dat die geen absolute waarborg voor veiligheid bieden voor wat de ongevallen of kwetsuren betreft.