coast 2 coast medio september te boeken via joker

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
pocoloco
Mountainbiker

Post by pocoloco »

A d r i wrote:Ik zou dolgraag die Ruta rijden, maar om praktische problemen te vermijden zal het hopelijk een tweede keer de Coast worden.

Met praktische problemen bedoel ik de op en af naar Spanje. Met de Coast is dat perfect geregelt, met de Ruta moet je zelf je plan trekken.
Ahum, kuch... vanaf volgend jaar moet je bij de heenreis van de CTC ook "je plan trekken"... dat wil zeggen dat je voor een paar Euro een enkele vlucht met Ryanair naar Girona moet boeken op vrijdagavond. Van Girona airport verzorgen we het transport naar het eerste (redelijk sjiek) hotel.
Een deelnemer die dit jaar te laat op de afspraak was heeft dat zo gedaan en ons op dat idee gebracht.
Voordelen: véél comfortabeler en de twee eerste nachten in hetzelfde hotel (we brengen je naar de kust 's morgens voor de eerste etappe).
Nadelen: het kost de deelnemers 5 minuten op de site van Ryanair en als ze tijdig boeken een 20-tal Euro (hoofdzakelijk luchthaventaxen) extra - de CTC zelf slaagt niet op (ondanks de extra hoteovernachting).
Wij verzorgen nog het fietsentransport heen en terug en personentransport terug.

Voor de Cid is het heen met Ryanair, terug met Virgin vanuit Valencia. Anders heb je 18 uur auto aan je broek... en wij kunnen dat onmogelijk voor die prijzen zelf organiseren.
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Dat is inderdaad een serieuze kuch.. pff, moet ik nog een extra verzekering afsluiten voor als jullie m'n (dure !) fiets op een hoopje plooien onderweg?
Tot hoeveel Euro betalen jullie de fiets terug als ie beschadigt raakt?

Al een geluk dat de fiets niet in het vliegtuig moet want dat vind ik helemaal geen doen.

Ik dacht al dat ik van Kareltje zoiets gehoord had.

Zelf vliegen vind ik anders wel de max :wink:

Is het voor de Ruta ook zo geregelt, mannetje vliegt en fietske gaat op de aanhangwagen??
pocoloco
Mountainbiker

Post by pocoloco »

A d r i wrote:Dat is inderdaad een serieuze kuch.. pff, moet ik nog een extra verzekering afsluiten voor als jullie m'n (dure !) fiets op een hoopje plooien onderweg?
Tot hoeveel Euro betalen jullie de fiets terug als ie beschadigt raakt?

Al een geluk dat de fiets niet in het vliegtuig moet want dat vind ik helemaal geen doen.

Ik dacht al dat ik van Kareltje zoiets gehoord had.

Zelf vliegen vind ik anders wel de max :wink:

Is het voor de Ruta ook zo geregelt, mannetje vliegt en fietske gaat op de aanhangwagen??
Onze transportverzekering heeft een dekking van 60.000 Euro voor de inhoud van de aanhangwagen. Daar zitten ofwel de bagage in ofwel de fietsen, nooit beide tegelijk. Dat zou dus bij het maximum van dertig fietsen een gemiddelde schade van 2000 Euro per fiets zijn moesten ze allemaal total loss zijn.
Als we daar niet mee moesten toekomen passen we de rest wel bij :-), we zitten immers meestal met 20-25 fietsen en enkele uitschieters niet meegerekend ligt de (nieuw)waarde van de gemiddelde deelnemende fietsen rond de 1500 Euro.

Dit gezegd zijnde, op al die jaren is er geen enkele fiets ook nog maar licht beschadigd geraakt tijdens het transport (eenmaal in de bergen is het een ander paar mouwen...) - maar je kan inderdaad maar nooit weten, vandaar de aparte verzekering.

Voor de ruta del Cid is het ook zo, wij doen het (traag...) fietsenvervoer en de deelnemers vliegen achterna. Eenvoudig, comfortabel en snel.
Klein nadeel was dit jaar dat je van het eindpunt Valencia niet rechstreeks naar België kon vliegen (eerst trein naar Barcelona) maar dat is nu ook opgelost want Virgin vliegt sinds deze maand rechtstreeks Valencia - Zaventem.
Voor de heenreis is het Charleroi-Valladolid met Ryanair en dan een korte treinrit naar Burgos. Het hotel is op wandelafstand van het station.

Wijzelf zijn vrijdagavond met de 4x4's en de aanhangwagen vertrokken in België en niet gestopt tot in Burgos (met chauffeurswissels !). De deelnemers vertrokken iets na zaterdagmiddag in Charleroi als ik me niet vergis en die waren daar uren eerder dan wij - ik denk dat we afgepeigerd rond een uur of 7 's avonds Burgos zijn binnengereden... geef mij ook maar het vliegtuig !
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

1500 euro.. mm een half frame dus :wink:

Dat komt wel goed poco, ik vertrouw jullie wel.. en krassen komen er toch met de jaren meer en meer op, maar het doet altijd zeer als dat niet tijdens het rijden gebeurt snap je :wink:
globetrotter
Mountainbiker

Post by globetrotter »

Jongens , begin alvast maar gaan te trainen.
Als je info wilt kan je me altijd e-mailen op onderstaand adres:
p_sommen@hotmail.com.
(mountainbikegids van Poco loco Adventures) Patrick.
kine rider
Mountainbiker

Post by kine rider »

hallo, heb c2c gereden in 2003, is bij mij nog steeds de reis van m'n leven, heb me super geamuseerd, zalig afgezien en ongelooflijke dingen meegemaakt, slechts 1 keer van kleur gewisseld met een lokale rots, nadien vakkundig verzorgd door de patrick,

iedereen die twijfelt, stap op uw velo, rijdt deze winter vollen bak, leer uw fietske helemaal kennen, ga naar hun vergadering in bierbeek, kijk en observeer, schrijf u in, train in de zomer rustig door, rustig, lange afstanden, niet te veel in t rood, af en toe een tochtje kwestie van de explosiviteit niet te verliezen en vertrek voor de tocht van uw leven...
(alhoewel dat die ruta del cid mij ook wel cool lijkt)... pas op met lefty's...

koen, ik heb gezien dat die adri zijn foto's verkoopt via 't net, der staan der van mij ook een paar op de site en in t boekske, zullen we eens negotieren over de auteursrechten.. :wink: nee nee, t was mij een waar genoegen

inderdaad respect voor die kerel die zowel c2c els de ruta del cid gereden heeft...

groetjes frank
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Hallo verkoop ik mijn foto's via het net?
Groot excuus maar dat is fotopic.. dat hoort bij het gratis hosten.
Ik krijg daar geen centiem van hoor en mag ik u tevens a propos melden dat Koen mij gevraagd heeft om die foto's daar te zettten?
T'is maar dat er geen misverstanden zijn hee.
pocoloco
Mountainbiker

Post by pocoloco »

kine rider wrote:hallo, heb c2c gereden in 2003, is bij mij nog steeds de reis van m'n leven, heb me super geamuseerd, zalig afgezien en ongelooflijke dingen meegemaakt, slechts 1 keer van kleur gewisseld met een lokale rots, nadien vakkundig verzorgd door de patrick,

iedereen die twijfelt, stap op uw velo, rijdt deze winter vollen bak, leer uw fietske helemaal kennen, ga naar hun vergadering in bierbeek, kijk en observeer, schrijf u in, train in de zomer rustig door, rustig, lange afstanden, niet te veel in t rood, af en toe een tochtje kwestie van de explosiviteit niet te verliezen en vertrek voor de tocht van uw leven...
(alhoewel dat die ruta del cid mij ook wel cool lijkt)... pas op met lefty's...

koen, ik heb gezien dat die adri zijn foto's verkoopt via 't net, der staan der van mij ook een paar op de site en in t boekske, zullen we eens negotieren over de auteursrechten.. :wink: nee nee, t was mij een waar genoegen

inderdaad respect voor die kerel die zowel c2c els de ruta del cid gereden heeft...

groetjes frank
Awel da's nu een goed idee !!!

Komaan Adri: ophoesten ;-).

Maar ik twijfel inderdaad of je er rijk van wordt... die van de hosting site daarentegen...

Frank: als je foto's het tot in onze folder gemaakt hebben wordt je ook niet rijk... hoogstens een beetje/goed zat de volgende keer dat we elkaar tegenkomen :-).

Groetjes,

Koen
kine rider
Mountainbiker

Post by kine rider »

sorry misverstandje :evil:
Rein
Mountainbiker

Post by Rein »

Wanneer heeft de info-vergadering in Bierbeek precies plaats?
Post Reply