Zo 19/10/2014 Kapellen 20e Veldtoertocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Post Reply
peter.janssens
Mountainbiker

Zo 19/10/2014 Kapellen 20e Veldtoertocht

Post by peter.janssens »

Gisteren mooie toertocht gereden in Kapellen en omstreken. Goede organisatie, mooi weer, veel volk = geslaagd!

Wie kan/wil zijn gpx met mij delen? Mijn Garmin is er blijkbaar niet in geslaagd om mijn tocht gisteren te registreren merk ik nu :(
Alvast bedankt!
Stevestrong
Mountainbiker

Re: Zo 19/10/2014 Kapellen 20e Veldtoertocht

Post by Stevestrong »

Dit is inderdaad elk jaar weer een mooie tocht. Niks spectaculair, maar wel een heel mooie omgeving en goed georganiseerd. Altijd weer een zeer ruime bevoorrading, bewaakte oversteekplaatsen, ...
De bossen lagen er op deze zomerse herfstdag wel opvallend goed berijdbaar en dus zeer snel bij, wat maakte dat de 43km eigenlijk wat weinig was naar mijn mening. Ik heb de korte toer er dan nog maar een 2e keer bijgedaan :-)
Soms had ik wel de indruk dat men hier en daar de wat uitdagendere paadjes links liet liggen, maar ik vermoed dat men het parcours zo heeft uitgetekend dat het ook bij natter weer doenbaar zou zijn. Het stuk net voor en net na de bevoorrading is wel altijd de moeite.
Wie kan/wil zijn gpx met mij delen? Mijn Garmin is er blijkbaar niet in geslaagd om mijn tocht gisteren te registreren merk ik nu :(
Alvast bedankt!
Mijn GPS was niet mee, dus ik vrees dat ik helaas niet kan helpen... Garmin connect?
Peter Brig
Mountainbiker

Post by Peter Brig »

Bedankt voor de goede reacties, we hebben er werk van gemaakt. Toch blijf ik er van schrikken hoe moeilijk het is om de fietsers de juiste weg te laten volgen. Zelfs als ik vooraf verwittigde met "rechts houden", rijden ze rechtdoor... Waarschijnlijk had ook het goede weer en de goede staat van de paden tot gevolg dat er sneller gereden werd, en bijgevolg iets minder tijd was om naar de pijlen te kijken. In ieder geval bedankt voor jullie deelname.
El Toro Cycling Club HB
Mountainbiker

Post by El Toro Cycling Club HB »

Peter Brig wrote:Bedankt voor de goede reacties, we hebben er werk van gemaakt. Toch blijf ik er van schrikken hoe moeilijk het is om de fietsers de juiste weg te laten volgen. Zelfs als ik vooraf verwittigde met "rechts houden", rijden ze rechtdoor... Waarschijnlijk had ook het goede weer en de goede staat van de paden tot gevolg dat er sneller gereden werd, en bijgevolg iets minder tijd was om naar de pijlen te kijken. In ieder geval bedankt voor jullie deelname.

Idd. jullie tocht is een goeie, behalve met dat rechte stuk terug, maar; jullie aprés maakt alles goed, dit is de enige aprés in de noorderkempen waar gedanst wordt, dus als je nu vantevoren en topic begint en duidelijk uitlegt wat jullie onder afpijlen verstaan dan komt het helemaal goed.
El Toro Cycling Club HB
Mountainbiker

Post by El Toro Cycling Club HB »

Peter Brig wrote:Bedankt voor de goede reacties, we hebben er werk van gemaakt. Toch blijf ik er van schrikken hoe moeilijk het is om de fietsers de juiste weg te laten volgen. Zelfs als ik vooraf verwittigde met "rechts houden", rijden ze rechtdoor... Waarschijnlijk had ook het goede weer en de goede staat van de paden tot gevolg dat er sneller gereden werd, en bijgevolg iets minder tijd was om naar de pijlen te kijken. In ieder geval bedankt voor jullie deelname.

Idd. jullie tocht is een goeie, behalve met dat rechte stuk terug, maar; jullie aprés maakt alles goed, dit is de enige aprés in de noorderkempen waar gedanst wordt, dus als je nu vantevoren en topic begint en duidelijk uitlegt wat jullie onder afpijlen verstaan dan komt het helemaal goed.
dennisVO
Mountainbiker

Post by dennisVO »

zoals hierboven reeds gezegd: leuk tochtje, niks spectaculairs, maar wel een mooie omgeving, goed georganiseerd, bewaakte oversteekplaatsen.
en wat een weertje!

ps: iemand die kerel gezien die z'n winterpak bovenop z'n fietskledij droeg? :lol:
Post Reply