Zo 19/10/2014 Averbode :: MTB Okselaar

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Conrad
Mountainbiker

Re: Zo 19/10/2014 Averbode :: MTB Okselaar

Post by Conrad »

Fantastische tocht vandaag.
Alles was aanwezig om er een schitterende voormiddag van te maken

Met 16 Tornado Bikers stonden we aan de start deze morgen.
Van heinde en ver kwam iedereen afgezakt naar het zonnige Everbeur.

Na het lange aanschuiven konden we van start gaan.
Onderweg zeiden we het nog tegen mekaar: " we moeten de pijlen niet volgen want we weten perfect hoe te rijden".
Hoewel ik de buurt uit mijn duimpje ken, toch heb ik weer veel plezier gehad aan deze tocht.
Er zitten toch wel een heel aantal stukken in die echt fun zijn en gewoon lekker rijden.
En toch wel goed dat ze het hele stuk naast de demer hebben laten vallen.

Wat ik ook enorm geapprecieerd heb, was de aanduiding van wortels of gevaarlijke punten op het parcours.
Het moet een immens werk geweest zijn, dus chapeau!

Nadien van een deugddoend zonneterras genoten met een hele bende tornado Bikers.
Meer van dat!!
kazzz
Mountainbiker

Post by kazzz »

Prima tochtje.. Enkele keren wel een pijlke gemist. 2x waren we niet de enige, derde keer waren we naar een sjieke Audi Oldtimer aan het gapen naast de weg :-)
Nergens geen file gehad, zalig dat vroeg vertrekken!
Ook de 2 leuke "iets of wat technische" afdalingen kunnen doorrijden. Als je deze maar stapvoets kunt nemen, dat zou spijtig zijn.
Ik weet nog vorig jaar dat ik deze ook heel rustig nam, want als die wortels enz.. Nu gewoon recht naar beneden. Wat een jaartje extra ervaring in de Ardennen al niet kan doen :-)
master j
Mountainbiker

Post by master j »

Ben blij dat er nog van die goei clubs zijn die de moeite doen om een knappe tocht te organiseren. Wat zouden we anders zondagvoormiddag doen?

Je moet natuurlijk ook de capaciteiten hebben om dat te doen, wat niet iedereen heeft. Ik herinner me in onze eigen club nog een bestuur dat in 2011 te plat was om gelijk wat op poten te zetten, laat staan een toertocht...

Den UB-trein staat weer op de rails, toch lekker hoe er in groep aan een deftig tempo kan gereden worden, en onderweg de nodige stops met goede bevoorradingen en de nodige leut, meer moet dat niet zijn, meer van dat. ;-)
koppigaard
Mountainbiker

Post by koppigaard »

Astamoës wrote:Ik kom ook en met veel goesting!
Precies weer lang geleden! Ben ook gekomen maar waarschijnlijk een stuk later want niet gezien. Voor die ene keer dat ik wat medische verzorging kon gebruiken, na mijn uitschuiver op asfalt, had de ploeg haar schup al afgekuist. Op zoek gegaan naar de verzorgster van Everbeur Sport, maar begrijpelijker wijze koos die ervoor om in de buurt te blijven van heel wat jonger sportief talent. Een mooie tocht, herkenbare stukken, maar altijd leuk om te rijden. De Leffe van 't vat mocht er zijn maar ik hoop dat iedereen zonder schaamrood door de alcoholcontrole in Langdorp is kunnen glippen.
Astamoës
Mountainbiker

Post by Astamoës »

koppigaard wrote:
Astamoës wrote:Ik kom ook en met veel goesting!
Precies weer lang geleden! Ben ook gekomen maar waarschijnlijk een stuk later want niet gezien. Voor die ene keer dat ik wat medische verzorging kon gebruiken, na mijn uitschuiver op asfalt, had de ploeg haar schup al afgekuist. Op zoek gegaan naar de verzorgster van Everbeur Sport, maar begrijpelijker wijze koos die ervoor om in de buurt te blijven van heel wat jonger sportief talent. Een mooie tocht, herkenbare stukken, maar altijd leuk om te rijden. De Leffe van 't vat mocht er zijn maar ik hoop dat iedereen zonder schaamrood door de alcoholcontrole in Langdorp is kunnen glippen.
Ja Koppige, het is effe geleden. Een week geleden in Tremelo hervat na een stop van dikke 2 maand. Nektroubles. Hier rond 08u15 toegekomen en de 48-58 gefietst. Om 11u45 naar Hollywood aan de Nete terug gefietst. Mooie voormiddag! Hopelijk geen al te erge lakschade?!
lachouff77
Mountainbiker

Post by lachouff77 »

Namens Mtb Okselaar
Bedankt voor jullie talrijke opkomst.
En hoop dat je van de rit hebt genoten alsook van den apress.
Enkel spijtig van de hoeveelheid lege blikjes redbull die aan de afspuitstand in de kant lagen [-X .

Gevonden aan de bevoorrading ( zonnebril ).
KimM
Mountainbiker

Post by KimM »

Foto's van onze toertocht vind je enerzijds op MTB-YOU.be (http://www.mtb-you.be/default.asp?contentid=422.
Anderzijds hebben we zelf ook wat foto's getrokken en een film'ke gemaakt.

Je vindt ze hier:
- Filmpje: https://onedrive.live.com/redir.aspx?ci ... Bsrc=Share
- Foto's: https://onedrive.live.com/redir.aspx?ci ... Bsrc=Share
Post Reply