19/10/2014 Zonhoven
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Re: 19/10/2014 Zonhoven
Beste mtb liefhebbers
ik heb een jaar intensief ge-MTB't.
bij de laatste rit 2 jaar geleden heb ik mijn elleboog en rib gebroken.
Morgen ga'k opnieuw starten met mtb en ik ga hier in zonhoven beginnen.
kan iemand me zeggen of dit parcour geschikt is voor een "beginner"?
rekening houdende met het feit dat mijn zelfvertrouwen niet bijzonder hoog is op de fiets momenteel?
zijn er dus diepe, steile dalen of bergen die we omhoog moeten en waar de kans op pijnlijk vallen hoog is?
merci!
bij de laatste rit 2 jaar geleden heb ik mijn elleboog en rib gebroken.
rekening houdende met het feit dat mijn zelfvertrouwen niet bijzonder hoog is op de fiets momenteel?
zijn er dus diepe, steile dalen of bergen die we omhoog moeten en waar de kans op pijnlijk vallen hoog is?
merci!
-
junior72
- Mountainbiker
Zonhoven is een zeer mooi parcours zonder extreme afdalingen.wickedsid wrote:Beste mtb liefhebbers
bij de laatste rit 2 jaar geleden heb ik mijn elleboog en rib gebroken.![]()
rekening houdende met het feit dat mijn zelfvertrouwen niet bijzonder hoog is op de fiets momenteel?![]()
merci!
Ik denk wel dat dit ideaal is om terug te starten.
Zonhoven is ook hoofdzakelijk zanderige ondergrond. Dus normaal weinig modder en goed berijdbaar. Op bepaalde plaatsen wel wat singles, dus soms beetje aanschuiven als er veel volk. Ik vind het persoonlijk topparcours.
- Grand Canyon
- Mountainbiker
Post by Grand Canyon »
Ik ben vandaag een gedeelte van de lange afstand na de bevoorrading mee gaan uitpijlen en ik moet zeggen het ligt er schitterend bij. Zo goed als geen modder, een paar strookjes vettig maar that's it! En voor de kenners, heel veel onverhard.
De brandwegen op Genks grondgebied zijn ook schitterend gemaaid en liggen er heel open bij.
Wat hierboven gezegd wordt klopt: soms zanderig maar momenteel niet heel losliggend.
Soms pittig door korte maar niet al te stijle hellinkjes maar zeker niet gevaarlijk. Tenzij ge zelf roekeloos zijt ...
Er liggen wat (nieuwe) single tracks in, die zijn mooi als er geen file is. We weten nooit hoeveel volk er op een bepaald uur zal zijn dus we hebben ze er in gelaten. Het is kiezen of delen. Sommige zullen er dus plezier aan hebben, anderen misschien even vloeken. Maar uiteindelijk is het geen koers dus, wees hoffelijk en weet dat er ook zeer veel mogelijkheid tot voorbijsteken is.
CU
Tandje bij
De brandwegen op Genks grondgebied zijn ook schitterend gemaaid en liggen er heel open bij.
Wat hierboven gezegd wordt klopt: soms zanderig maar momenteel niet heel losliggend.
Soms pittig door korte maar niet al te stijle hellinkjes maar zeker niet gevaarlijk. Tenzij ge zelf roekeloos zijt ...
Er liggen wat (nieuwe) single tracks in, die zijn mooi als er geen file is. We weten nooit hoeveel volk er op een bepaald uur zal zijn dus we hebben ze er in gelaten. Het is kiezen of delen. Sommige zullen er dus plezier aan hebben, anderen misschien even vloeken. Maar uiteindelijk is het geen koers dus, wees hoffelijk en weet dat er ook zeer veel mogelijkheid tot voorbijsteken is.
CU
Tandje bij
zoals steeds weer een prachtige rit in Zonhoven gereden, blijft voor mij persoonlijk een van de mooiste op de kalender in deze regio.
goed verzorgd en uitgepijld, alleen jammer dat ik door een mindere conditie slechts 32 km heb kunnen genieten!!
doe zo voort en tot volgend jaar
goed verzorgd en uitgepijld, alleen jammer dat ik door een mindere conditie slechts 32 km heb kunnen genieten!!
doe zo voort en tot volgend jaar