Bwa 38T is wat overdreven hoor. Meerdaagsen zoals Cape Epic hebben Lakata, Sauser, Kulhavy... de 34T. Op eendagskoersen idd soms zelfs 36T, maar zeker niet altijd. Heb er al vaak op gelet op de Marathon World Series of grote meerdaagsen, maar nog nooit een 38T zien opduiken bij de toppers.Swannie wrote:Aan de start van de grote marathons zie je soms toppers met nen 38t XX1. Alban Lakata bv...
Die reed vorig jaar alle meerdaagsen zo.
Alles hangt af van je eigen kunnen.
SRAM XX1 : 1x11 single chainring groep
Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
Re: SRAM XX1 : 1x11 single chainring groep
- madskatingcow
- Mountainbiker
- Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019
Post by madskatingcow »
Kulhavy reed in Riva del Garda dit jaar met ne 36T vooraan 
- Jeanke6
- Mountainbiker
- Location: Niner Air9 Kermit Green, GT Force Carbon Sport, Genesis Fortitude, Trek Madone 4.5
Op de Swiss Epic dit jaar reden de absolute toppers (Kulhavy, Schurter, Näf, Lakata,...) met een 36T of 34T. De iets mindere goden (maar nog steeds goden want die reden rond de 10e plaats) met een 32T of 30 T. Diegene die dachten dat ze god waren wandelden dikwijls met een 32T en 30T en werden toen vlotjes voorbij gereden door ons met onze dubbel (36/22 en 11/36)...madskatingcow wrote:Kulhavy reed in Riva del Garda dit jaar met ne 36T vooraan
Ieder z'n keuze, maar ik wandel niet graag
- Kristof Huyck
- Mountainbiker
Post by Kristof Huyck »
Een 32T steken voor zo'n zware meerdaagseJeanke6 wrote:Op de Swiss Epic dit jaar reden de absolute toppers (Kulhavy, Schurter, Näf, Lakata,...) met een 36T of 34T. De iets mindere goden (maar nog steeds goden want die reden rond de 10e plaats) met een 32T of 30 T. Diegene die dachten dat ze god waren wandelden dikwijls met een 32T en 30T en werden toen vlotjes voorbij gereden door ons met onze dubbel (36/22 en 11/36)...madskatingcow wrote:Kulhavy reed in Riva del Garda dit jaar met ne 36T vooraan
Ieder z'n keuze, maar ik wandel niet graag
Ik zou niet twijfelen en een 28T steken waardoor ik waarschijnlijk ook niet hoef te wandelen
Een keuze puntje...
Ik heb op mijn sandman de X01 staan.
Ga nu nog een extra set 29er wielen bijhalen ( om in de winter s'avonds wat op de baan te rijden ed) met idem naven ( hope Evo ) als de fatwheels.
Neem ik hier terug een XD body op met een X01 cassette of (X1).... of een gewone body en neem ik gewoon een 10 speed of 11 speed cassette...
In eerste instantie zou ik gaan voor een gewone body , gezien ik dan 2 verschillende body's heb en ik ten alle tijden elke kant op kan. Kan gemakkelijke de XD op de 29er wielen zetten en andersom.
Wat zijn jullie ervaringen...
Ik heb op mijn sandman de X01 staan.
Ga nu nog een extra set 29er wielen bijhalen ( om in de winter s'avonds wat op de baan te rijden ed) met idem naven ( hope Evo ) als de fatwheels.
Neem ik hier terug een XD body op met een X01 cassette of (X1).... of een gewone body en neem ik gewoon een 10 speed of 11 speed cassette...
In eerste instantie zou ik gaan voor een gewone body , gezien ik dan 2 verschillende body's heb en ik ten alle tijden elke kant op kan. Kan gemakkelijke de XD op de 29er wielen zetten en andersom.
Wat zijn jullie ervaringen...
-
Japie carbon
- Mountainbiker
Post by Japie carbon »
Voor de winter zou ik gewoon een 10 sp casette monteren. werkt prima
- madskatingcow
- Mountainbiker
- Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019
Post by madskatingcow »
Effe snel de derailleur, body, cassette en shifter wisselen 
Ff snel wisselen niet...
Maar er zijn er meer die met een 10 speed rijden in combinatie met de XX1 - X01 . Moet naar het schijnt lukken. Mist juiste afstelling. Heb er geen ervaring mee.
Vandaar de vraag natuurlijk. Ik dacht dat ik er hier zelfs al tegen gekomen ben die het doen .
Maar er zijn er meer die met een 10 speed rijden in combinatie met de XX1 - X01 . Moet naar het schijnt lukken. Mist juiste afstelling. Heb er geen ervaring mee.
Vandaar de vraag natuurlijk. Ik dacht dat ik er hier zelfs al tegen gekomen ben die het doen .