Interne kabelrouting zit los?

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Post Reply
JJ Ramone
Mountainbiker

Interne kabelrouting zit los?

Post by JJ Ramone »

Hallo,

Mijn carbon-frame (radon black sin, 2014) beschikt over interne kabelgeleiding voor de derailleurs. Hierbij 2 vraagjes:

1) Is het normaal dat de kabels wat 'uitsteken' onderaan het bracket? (zie foto)

2) Ik heb de indruk dat er een stukje 'los zit' in het frame: als ik de kabels wat beweeg onderaan het bracket, schudt/tikt/beweegt er iets binnenin het frame. Ik vermoed dat er op de plaats waar de kabels het frame uitkomen, in wezen een 'vast stuk' zou moeten zitten dat het frame afsluit & de kabels naar buiten geleidt.. zou het kunnen dat dit stuk 'in het frame' terecht gekomen is, of is het een normaal gegeven?

PS: als iemand over een technisch schema (doorsnede frame?) beschikt van dergelijke kabelgeleiding, altijd welkom...

Image
Mister No Chaïn
Mountainbiker

Re: Interne kabelrouting zit los?

Post by Mister No Chaïn »

Bij dit frame loopt de gain vanaf de shifter zonder stop helemaal door tot onder de trapas, aangezien we het hier over twee losliggende gainen hebben is het vrij logisch dat het rammelt als je aan de gainen trekt, ze liggen niet vast in het kader dus rammelen tegen u carbon.
Japie carbon
Mountainbiker

Re: Interne kabelrouting zit los?

Post by Japie carbon »

Zo te zien zit er geen kabel geleiding in je frame, alleen een gat. Dis is wel vaker zo hoor.

Al ziet die kabel van je voorderrie er wel raar uit.
Post Reply