Diefstalverzekering

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Flip FSR
Mountainbiker

Post by Flip FSR »

448 pleuro's om een fiets te verzekeren??? #-o #-o #-o :drunk:
Dan kunnen ze 'm beter na een jaar of drie pikken zodat ik een
echte reden heb om ne nieuwe te kopen.... :lol: :lol:
Gomez
Mountainbiker

Post by Gomez »

Het is inderdaad verstandig na te gaan of je fiets via de inboedel verzekering gedekt is. Dit is namelijk NIET vanzelfsprekend. Een verzekeraar zal zeker het aankoopbewijs willen zien omdat de verzkeraar moet kunnen inschatten of de verzekerde waarde nog wel overeenstemt met wat destijds (het aangaan van de verzekering) is geschat.
Je dure fiets is gelukkig wel te verzekeren als je deze meeneemt op vakantie. Via http://www.fietsvakantiewinkel.nl/ kan je fiets tot 4000 euro verzekeren en desgewenst een hoger bedrag op aanvraag. De kosten vallen zeker mee. Ik dacht 3,50 euro per dag.

De Goudse Verzekeringen via fietsvakantiewinkel.

Tijdelijke reisverzekering
De tijdelijke reisverzekering geldt tijdens de op de reisovereenkomst vermelde periode
en binnen het gebied van uw bestemming. Als u door een op de verzekering gedekte
gebeurtenis langer in het vakantieland moet blijven, bijvoorbeeld door ziekte of een
ongeval, wordt de polis automatisch en zonder extra kosten verlengd tot uw terugkomst
in Nederland. Er geldt een eigen risico van € 50,- per gebeurtenis. Dit kunt u tegen een
geringe meerprijs afkopen. Ook is het mogelijk om bij de tijdelijke reisverzekering uw
geneeskundige kosten uit te sluiten. De dagpremie is dan lager. Wij wijzen u er echter
op dat u ook voor geneeskundige kosten goed verzekerd dient te zijn op onze reizen.
Met namen kosten als repatriering kunnen hoog oplopen indien u daarvan gebruik
moet maken. Deze kosten zijn niet altijd volledig gedekt in uw ziektekostenverzekering.
Bij onze verzekering zijn deze kosten tegen kostprijs gedekt.

Premie tijdelijke reisverzekering (per persoon per dag)
Standaard Excl. Geneeskundige kosten
Europa € 1,30 € 1,15
Wereld € 1,80 € 1,60

Afkoop eigen risico € 0,30 p.p.p.d.
Avontuurlijke sporten € 1,00 p.p.p.d.

Fietsen
Verzekerd bedrag Europa Wereld (verzekerd voor diefstal en schade (schade mag niet veroorzaakt zijn bij wedstrijden))
tot € 1000,- per fiets € 1.65 € 2.10
tot € 2.500,- per fiets € 2,15 € 2,60
tot € 3.700,- per fiets* Opvragen Goudse
tot € 4.000,- per fiets* Opvragen Goudse
* Eigen risico per gebeurtenis € 115,-

- De verzekerde bedragen gelden per persoon, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld.
- Er is geen assurantiebelasting verschuldigd.
- De poliskosten bedragen € 3,25.
- Voor uitgebreide informatie verwijzen wij u naar de polisvoorwaarden
Sifaka
Mountainbiker

Post by Sifaka »

Een kleine bijkomstigheid als je een fietsverzekering neemt is dat je enkel de catalogusprijs terugkrijgt. Upgrades tellen dus niet mee. Zo was dat vroeger toch bij Ecoverzekering en ook bij Anglo Belge. Ik weet trouwens niet of die dat nog doen, laat staan of ze nog dezelfde naam hebben met al die fusie's.
kurre
Mountainbiker

fietsverzekering

Post by kurre »

Weet er iemand een goede fietsverzekering (diefstal)???

Dank bij voorbaat.
guntherds
Mountainbiker
Location: Santos / Salsa / All-city / Pinarello / Turner / ...

Post by guntherds »

ik heb ooit eens gekeken bij mijn KBC agent, tis niet goedkoop
just bedrag / 1000€ waarde fiets weet ik niet meer
heb dan maar besloten goed op mijn velo te letten

uiteraard zal je nog steeds aan bepaalde "voorwaarden" moeten voldoen, bv. fiets moet gesloten zijn, ...

eens horen bij je verzekeringsagent?
Biker Zjé
Mountainbiker

Post by Biker Zjé »

een verzekering tegen diefstal van je fiets ga je wel vinden (men verzekert alles), maar een goede verzekering is wat anders... :-?
Dit gaat zowieso peperduur zijn en er gaat steeds een hoge franchise aan verbonden zijn.
Zelfs ongevallen met schade aan de fiets zijn tegenwoordig bijna niet meer te verzekeren met volledige terugbetaling van de kosten, laat staan dat je een verzekering vindt tegen diefstal...
Toch succes, ik volg dit topic met interesse... :wink:
oppersquadra
Mountainbiker

Post by oppersquadra »

...
Last edited by oppersquadra on Sun 18 Nov 2007 07:19, edited 2 times in total.
Nesten
Mountainbiker
Location: Cannondale Rush 600 black - lefty vork - upgrade SRAM X.0

Post by Nesten »

Ben zelf verzekeraar en wees gerust : voor een beperkt bijpremie kan je je mtb in alle risico (diefstal, beschadiging door gelijk welke reden behalve sleet e.d., ....) laten verzekeren in je woningpolis en dit aan dezelfde franchise (ongeveer 198 euro) of een hogere zelf te kiezen franchise. Risicopremie is natuurlijk afhankelijk van kostprijs (factuurprijs) fiets en gekozen franchise...
Indien jullie dit wensen , kan ik natuurlijk een offerte uitbrengen , geheel vrijblijvend uiteraard.
Ik ben zelf als de dood dat iemand mijn mtb steelt, hij koste 'maar' 1350 euro maar toch ... Ik geraak nogal snel gehecht aan mijn fietske en soigneer hem altijd goed na een modderige tt !!!
Serge R
Mountainbiker
Location: Welke ik ook kies ferro, non-ferro of carbon koolvezel epoxy, stoempen moet ik toch

Post by Serge R »

Geld dit ook voor als hij buitenhuis gestolen wordt?
stresskip
Mountainbiker

Post by stresskip »

hele goede vraag vind ik word de fiets aanzien als een deel van de inboedel of bij wat hoort hij dan? kan ik mijn dure fiets ook laten verzekeren tegen bikedjacking??
Post Reply