Winterwegband 29'er

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
Post Reply
TLF
Mountainbiker

Winterwegband 29'er

Post by TLF »

Ik zie het bos tussen de bomen niet meer wanneer ik dit ingeef als zoekresultaat op het Forum.

Ik heb zonet nieuw werk op een 15km van de deur, en omdat ik mijn racefiets graag in de winter op stal laat, wil ik met mijn 29'er woon-werk verkeer uitoefenen.

Nu vraag ik mij af of ik er beter aandoen een band aan te schaffen die aan de zijkant nog wel profiel heeft en in het midden redelijk vlak (hoe moet ik dit anders omschrijven) waardoor ik nog wel extra grip heb in de winter of schaf ik mij iets aan als dergelijks (http://www.vaneycksports.be/nl/p/geax-b ... ht-29x2-30" onclick="window.open(this.href);return false; Maar hier vraag k mij af of ik hier voordeel uit ga halen wegens zijn breedte, iemand ervaring met zulk banden)

Thanks voor de hulp!
J.E.
Mountainbiker

Re: Winterwegband 29'er

Post by J.E. »

Als ge 'Winterwegband 29'er' ingeeft als zoekcriteria krijg je alleen uw bericht als resultaat. :lol:

Om op uw vraag te antwoorden, als uw afstand 15km is, speelt het type band weinig rol vind 'k.
Een courante mtb band is méér dan voldoende. Tubeless met melk derin geeft een betere bescherming wel tegen onze SuperFietspaden.
Als ge uw mtb echter niet gebruikt om mtb te rijden, en alleen als wegfiets, leg er dan Schwalbe
marathon+ op in 2.0 met Melk derin. Perfect WW setup.
TLF
Mountainbiker

Post by TLF »

J.E. wrote:Als ge 'Winterwegband 29'er' ingeeft als zoekcriteria krijg je alleen uw bericht als resultaat. :lol:

Ja... :-D

Ok, 't is Maar 15km en het zal waarschijnlijk psychologisch ni juist zitten in mijne kop :lol: Maar ik kan daar niet aan wennen om met die NN op straat te rijden...
Zou wel ineens mijn trainingsritten in de winter hiermee willen afwerken ook +/- 100km's dus vandaar de vraag.

Thanks voor de tip.
J.E.
Mountainbiker

Post by J.E. »

Dan zou'k eerder 25mm (of 28mm!) lekbestendige banden op mijnen koersvelo zetten in combinatie
met spatborden.
Alez zo doe ik het toch.
RigolleM
Mountainbiker

Post by RigolleM »

Vorige winter mijn 100+ ritten met RaRa's gedaan...
Serge R
Mountainbiker
Location: Welke ik ook kies ferro, non-ferro of carbon koolvezel epoxy, stoempen moet ik toch

Post by Serge R »

J.E. wrote:............leg er dan Schwalbe
marathon+ op in 2.0 met Melk derin. Perfect WW setup.
Yep, en neem een versie met reflecterende flanken.

Btw, ik denk er juist aan dat er in mijn catacomben nog een paar marathon+ type touring liggen die weg mogen, het haar er staat nog op.
maat 40-635, 28x1 1/2, 700x38B, HS348
Post Reply