Roc d'Azur 2014

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
bip bip
Mountainbiker
Location: Scott spark RC 29er,Scott scale 29er expert,Rigid 29er Chinees,Cervélo Aspero gravel

Re: Roc d'Azur 2014

Post by bip bip »

uncle sam wrote:staat op de PDF die je moet afprinten, inloggen op ASO

You are register on the CANYON ROC MARATHON.
The start of the race will take place at the Base Nature François
Léotard of Fréjus, Friday, October 10th, at the following hours :
- Wave Elites / Bibs 30 001 à 30 700 => 08:00 AM
- Wave n°1 / Bibs 30 001 to 30 700 => 08:00 AM
- Wave n°2 / Bibs 30 701 to 31 200 => 08:15 AM
- Wave n°3 / Bibs 31 201 to 31 700 => 08:30 AM
- Wave n°4 / Bibs 31 701 to 32 300 => 08:45 AM
thx, was er zelf ook net achter gekomen :-D.
Nu nog duimen voor goed weer, het is nog even maar voorlopig ziet het er niet geweldig uit...
Kristof Huyck
Mountainbiker

Post by Kristof Huyck »

uncle sam wrote:
Kristof Huyck wrote:
uncle sam wrote:zeker de moeite om de marathon te doen, de roc zelf is minder lastig en een licht afkooksel :wink:
Je kan ook stellen dat de marathon de Roc is met een extra lus... Parcours-technisch is de lastigheid dezelfde.
Parcours-technisch is de marathon toch een stap hoger dan de Roc op zondag. Die "extra lus" is zeker niet voor beginners en vergt toch wat concentratie en fysiek.
Ik heb de afgelopen jaren beide gereden en naar mijn persoonlijke mening verschil het niveau naar techniciteit niet of nauwelijks. Als je de Roc kan uitrijden zonder voet aan de grond te zetten, dan kan je dit bij de marathon ook. Beginners staan al bij de Fournel te voet naar beneden te wandelen...
De marathon is uiteraard fysiek zwaarder, maar dat is nog iets anders dan techniciteit.

Soit ja, het is sowieso een persoonlijk aanvoelen en de ene is wat sterker in bvb technische singletracks en de andere in steilere rotsafdalingen.

Het is elk geval een schitterende omgeving om in te biken en ik heb al spijt dat ik er dit jaar niet zal bij zijn :cry:
Flashy
Mountainbiker
Location: Specialized Epic Elite 2015|Rose Mr ride 29er|Carbon Chinees 29er

Post by Flashy »

Hallo,
Vraagje voor de personen die ervaring hebben met de rock marathon.
Ik heb wat ervaring met langere marathons zoals Cristalp 135Km, Riva de Garda en dit jaar Salzkammergut 120 Km maar deze vind ik eigenlijk 0 technisch.
de Rock is blijkbaar ZEER technisch, spreek je dan over de afdalingen of meer over het klimmen??
PS : Ik zou blijkbaar in wave 2 starten , bestaat die dan ook uit 4 boxen of één grote groep?
Giobiker
Mountainbiker

Post by Giobiker »

Ik ga ook voor de eerste keer en vraag mij af of ik genoeg ga hebben aan mijn racing ralphkes of is er een veiliger alternatief? En ook als er wat regen valt?

Grtz.
Brunox
Mountainbiker

Post by Brunox »

Ik ga voor een racing ralph achter, rocket Ron vooraan
RigolleM
Mountainbiker

Post by RigolleM »

Brunox wrote:Ik ga voor een racing ralph achter, rocket Ron vooraan
Snakeskin welteverstaan...?
bip bip
Mountainbiker
Location: Scott spark RC 29er,Scott scale 29er expert,Rigid 29er Chinees,Cervélo Aspero gravel

Post by bip bip »

RigolleM wrote:
Brunox wrote:Ik ga voor een racing ralph achter, rocket Ron vooraan
Snakeskin welteverstaan...?
+1, ik zou er persoonlijk ook niet met de gewone evo's aan beginnen....

grt,
Ivan
Brunox
Mountainbiker

Post by Brunox »

Tuurlijk snakeskin versie. .. what else
uncle sam
Mountainbiker

Post by uncle sam »

Qua banden komt deze vraag ieder jaar terug naar boven.
Ik kan enkel aanraden: neem een bredere en stevige band met zo laag mogelijke rolweerstand.
Goeie keuzes:
- rara 2.25 snakeskin
- raceking 2.2 protection
- geax aka 2.2
- maxxiss ikon 2.2 exo

Vermijd banden met grote noppen afstand genre rocket ron, nobby nic, xking ... er ligt daar geen modder!
Het parcours is hard en steenachtig, en de banden zien af.
Mijn fav band is de raceking 2.2 omwille van de supergrip op steen/rots.

De marathon is niet supertechnisch daar het een publiek massa event blijft, doch is het technischer dan de grotere Belgische marathons. Veel hangt af van je snelheid en je eigen inschatting, en of je al of niet je limieten op zoekt. Ieder jaar moet de helicopter een aantal keer landen langs het parcorus...
Gebruik zeker de dagen vooraf om het parcours te verkennen, want velen schijten al een ei in de broek op de "fournelle". Terwijl deze afdaling peanuts is tov latere afdalingen genre "flûte" en "bastide".
Ook zitten er in de marathon enkele serieuze kuitenbijters waar zelfs een Christophe Sauser amper 8.7avs haalt.
Een goed getrainde biker is zo'n 4h30 a 5h onderweg op de marathon, dus niet paniekeren als je denk dat het te vlug voorbij zal gaan :wink:

Mijn track van vorig jaar: http://app.strava.com/activities/89071595" onclick="window.open(this.href);return false;
_anonymus_
Mountainbiker

Post by _anonymus_ »

Zéér technisch is het nu ook weer niet, maar het is wel even aanpassen.
Ik verwonder mij er wel elke keer over dat stukken die ook in de makkelijkere tochten van de Roc zitten, bij ons gegarandeerd een waarschuwingsbordje 'danger' of 'hard' zouden krijgen.

De Roc is ideaal om technische grenzen te verleggen zonder extreem te moeten pushen. Door de droge en grippy ondergrond ga je elke keer wat meer grenzen verleggen en neem je zonder twijfelen obstakels waar je de eerste keer voor dicht klapte.

Technisch is het voor mij ideaal: stevig, grensverleggend maar eigenlijk wel te doen met een racy hardtail. Je moet eigenlijk nergens afstappen als je wat technisch onderlegd bent.
Niet te vergelijken met echt technische (enduro) trails in de bergen, gewoon fun.
Post Reply