Kluisbergen - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
prideandglory1891
Mountainbiker

Re: Kluisbergen - Bloso

Post by prideandglory1891 »

Het is belachelijk EN gevaarlijk. Ze gooien zijn maar bomen om waar en wanneer ze willen. Smijten overal takken...
Voor mij persoonlijk geen probleem maar staan die mensen er niet bij stil als er een minder geoefende biker wel eens in paniek kan raken als hij na (bvb ek zwembadklim, kluisbos) een afdaling plots een afsluiting ziet staan?

En gisteren kwam ik wandelaars tegen op het enige (bijna kapotgereden door crossmoto's) mtb paadje in het bos. Moet ik nu ook gaan klagen?

SCHANDALIG zijn ze bezig die van bos en beheer. Maar wel lekker zelf hypocriet met de jeep door het bos rijden.
Machtsmisbruik zou ik het noemen.
Van bosbeheer is er al lang geen sprake meer. HOe dikker en groter de banden hoe makkelijker je het bos in komt (camions en traktors) voor het hout op te laden. Jaren later is die grond nog kapot.
Omgezaagde bomen blijven dan wel plots liggen om ons het zuur te maken.

Er is hier bijna niks van bos, en we mogen er dan al niet meer door rijden ook.
En denk niet dat ze ergens kunnen klagen van afval dat er wordt nagelaten door mtb'ers.

Nuja, ik trek me er niets van aan en blijf er toch rijden. Als ze me tegenhouden kan ik dan eens mijn gedacht zeggen 8)
Jemp
Mountainbiker

Post by Jemp »

Koppenbergbos :drunk: Leuk en mooi stukje, maar ik rij het meestal omhoog.
blubberduck
Mountainbiker

Post by blubberduck »

RigolleM wrote:
racoonfreak wrote:Vorige week maakte ik deze foto's in het koppenbergbos:

Image
100 meter verder:
Image

In principe een wandelpad, maar hopelijk wordt voor toertochten in de toekomst nog een uitzondering gemaakt....
Waar precies zijn deze foto's genomen?
bovenste foto is de hoofddreef bovenaan de koppenberg, de onderste foto is het wandelpad Links wanneer je als mtb'er de bocht naar rechts (Bloso route) moet volgen naar de korte afdaling met 2 barrières... :wink:
blubberduck
Mountainbiker

Post by blubberduck »

prideandglory1891 wrote:Het is belachelijk EN gevaarlijk. Ze gooien zijn maar bomen om waar en wanneer ze willen. Smijten overal takken...
Voor mij persoonlijk geen probleem maar staan die mensen er niet bij stil als er een minder geoefende biker wel eens in paniek kan raken als hij na (bvb ek zwembadklim, kluisbos) een afdaling plots een afsluiting ziet staan?

En gisteren kwam ik wandelaars tegen op het enige (bijna kapotgereden door crossmoto's) mtb paadje in het bos. Moet ik nu ook gaan klagen?

SCHANDALIG zijn ze bezig die van bos en beheer. Maar wel lekker zelf hypocriet met de jeep door het bos rijden.
Machtsmisbruik zou ik het noemen.
Van bosbeheer is er al lang geen sprake meer. HOe dikker en groter de banden hoe makkelijker je het bos in komt (camions en traktors) voor het hout op te laden. Jaren later is die grond nog kapot.
Omgezaagde bomen blijven dan wel plots liggen om ons het zuur te maken.

Er is hier bijna niks van bos, en we mogen er dan al niet meer door rijden ook.
En denk niet dat ze ergens kunnen klagen van afval dat er wordt nagelaten door mtb'ers.

Nuja, ik trek me er niets van aan en blijf er toch rijden. Als ze me tegenhouden kan ik dan eens mijn gedacht zeggen 8)
:wink:
RigolleM
Mountainbiker

Post by RigolleM »

blubberduck wrote: bovenste foto is de hoofddreef bovenaan de koppenberg, de onderste foto is het wandelpad Links wanneer je als mtb'er de bocht naar rechts (Bloso route) moet volgen naar de korte afdaling met 2 barrières... :wink:
Ik wou er vorige week donderdag naar boven rijden, maar die groep sjanetten (meeste in groene kledij) reden rechtdoor (Bloso parcours richting klassieke Koppenberg), anders had ik het met mijn eigen ogen kunnen vaststellen :-D
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker

Post by BerggeitCasualFietser »

En dan die wandelaars ne krak in hunne rug of knie met onder die balken te moeten bukken om er te kunnen passeren :-D
blubberduck
Mountainbiker

Post by blubberduck »

update Kluisbos en waarschuwing voor extra op te letten bij het biken :wink: : dus begin deze maand hebben ze een bosdeel (achterzijde zwembad) voor alle passage geblokkeerd met slagbomen en door maar liefst 35 à 40 gezonde dikke bomen - dat noemt men dan bosbeheer…. - omgezaagd links en rechts van de paden om deze dan "netjes" dwars over deze paden te leggen……zelfs bij smalle doorgangen en technische speelstukjes hebben ze bomen in de lengte neergelegd zodat er geen doorkomen meer aan is….en dit alles omdat er teveel wildcrossers waren en hierdoor klachten van…wandelaars…m’n kl…. :roll:
Mij gaan ze niet kunnen weren uit dat bosdeel of ze moeten dan alle bomen kappen…maar dan is er ook geen bos meer hé :wink:

Dus werk aan de winkel deze winter om ergens “openingen-passages” te creëren :-"
Het stond al in de krant aangeven dat er gecoördineerde acties (lees klopjacht op mtb’ers) gaan komen en afgelopen zaterdag was het al het geval…maar liefst 4 boswachters en 4 flikken lagen op de loer….crazy…manmanman ](*,)
Kamikaze-Ian
Mountainbiker

Post by Kamikaze-Ian »

Dat laatste waarschijnlijk onder aanvoer van een "oude gestapo flik" wanneer gaat die nu eens ophouden, het maakt toch niks uit. deze aardbol is van iedereen!!! ook MTb'ers.
Gaan we ook eens actie voeren... alle ideeën welkom :-)
blubberduck
Mountainbiker

Post by blubberduck »

Kamikaze-Ian wrote:Dat laatste waarschijnlijk onder aanvoer van een "oude gestapo flik" wanneer gaat die nu eens ophouden, het maakt toch niks uit. deze aardbol is van iedereen!!! ook MTb'ers.
aha...ook al eens "discuutje" gehad met dit "heerschap"..? :-" :-?
Kamikaze-Ian
Mountainbiker

Post by Kamikaze-Ian »

blubberduck wrote:
Kamikaze-Ian wrote:Dat laatste waarschijnlijk onder aanvoer van een "oude gestapo flik" wanneer gaat die nu eens ophouden, het maakt toch niks uit. deze aardbol is van iedereen!!! ook MTb'ers.
aha...ook al eens "discuutje" gehad met dit "heerschap"..? :-" :-?
Van sinds het prille begin dat ik met de fiets kon rijden.... ](*,)
Post Reply