"Minister Landuyt tegen verplichting fietshelm"

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
Post Reply
Mountainbiker
Location: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic

"Minister Landuyt tegen verplichting fietshelm"

Post by »

#-o #-o #-o #-o #-o

Landuyt tegen verplichting fietshelm

BRUGGE — Het kinderparlement organiseert een referendum over de vraag of een fietshelm al dan niet verplicht moet worden, maar mobiliteitsminister Landuyt is geen voorstander van een verplichting. «In gevaarlijke situaties moeten ouders hun kinderen verplichten een fietshelm te dragen.

Maar de helm hoeft niet overal», zegt hij. Ook de fietsersbond is tegen een verplichting. De bond vreest dat mensen de fiets zullen laten staan als ze een helm moeten dragen. (HLN)
LuckyIron
Mountainbiker

Post by LuckyIron »

da's ook wel een manneke da graag in de belangstelling komt... :evil:

is dat hij ni dat het gebruik van terreinwagens aan banden wou leggen?

#-o
Johnny de Wit
Mountainbiker

Post by Johnny de Wit »

Verplichten en daarmee uit!!! In Zweden is het al jaren verplicht voor kinderen om een fietshelm te dragen en jong geleerd is oud gedaan.
mcoen
Mountainbiker

Post by mcoen »

Vind het ook niet slecht moest dat verplicht worden. In de auto moeten we toch ook een gordel dragen. Mijn dochters dragen altijd een helm als ze op de fiets rijden. Als je zo rond kijkt bij ons in de buurt zijn het wel uitzonderingen.
i-Mac
Kerstman

Post by i-Mac »

De reden van zijn "njet" is heel simpel. Hij rijd altijd zonder helm rond. Ook al is hij met zijn koersfiets.(Ik weet niet als hij met een MTB rond crost).
mario
Mountainbiker

Post by mario »

LuckyIron wrote:is dat hij ni dat het gebruik van terreinwagens aan banden wou leggen?

#-o

Nee, maar zijn Volvo SUV vond hij maar een "kloteauto"... #-o #-o

Ik kan die pee normaal goed af, maar hij zou beter 2x nadenken voordat hij dergelijke uitspraken uitkraamt.

En die fietshelm zou idd moeten verplicht worden, ik snap niet wat je daar kan tegen hebben? Ik heb mijnen zoon van 4 nen MET gekocht, het is veiliger en het ziet er nog cool uit ook.
Als wij onze kinderen dat verplichten zal die generatie dat zodanig gewoon zijn dat ze er niet meer bij nadenken. Indertijd moest je daar bij mij niet mee afkomen, maar toen was roken ook nog stoer...

Dus in eerste instantie moet de verplichting van de ouders uitgaan!!
(hoe minder zaken in wetten moeten gegoten worden hoe beter, want als er een wet moet komen moet er ook een sanctie tegenover de overtreding op deze wet komen enz enz)

ps: en voor zijn coupe moet hij het niet laten om een helm te dragen...

Mario
Jack77
Mountainbiker

Post by Jack77 »

Coupe? Hij rijdt met een SUV! ;) :P

Beetje dezelfde mening: niet alles moet in regeltjes en wetten gegoten worden. Mensen moeten zelf hun verantwoordelijkheid opnemen.

Beetje zoals die campagnes om te stoppen met roken of de jaarlijks weerkerende actie om de gordel te dragen. Da's mensen hun polleke weer vasthouden. Laat ze in een aantal gevallen maar eens "tegen de muur lopen", daar KAN een mens soms veel uit leren. Als hij het overleeft...

De kosten die er aan verbonden zijn, zijn natuurlijk wel vaak voor de overheid. Vandaar die acties, wss. Al zullen ze ergens ook wel een beetje imago-opkrikken zijn.
Last edited by Jack77 on Tue 11 Jan 2005 15:00, edited 1 time in total.
Mountainbiker
Location: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic

Re: "Minister Landuyt tegen verplichting fietshelm"

Post by »

P° wrote:#-o #-o #-o #-o #-o

Landuyt tegen verplichting fietshelm

«In gevaarlijke situaties moeten ouders hun kinderen verplichten een fietshelm te dragen.
Hoeveel mensen zijn er al niet gestorven door een simpele val in een ongevaarlijke situatie??En wàt is een gevaarlijke situatie en is het dan meestal niet te laat?
jls
Mountainbiker

Post by jls »

Jack77 wrote:Beetje dezelfde mening: niet alles moet in regeltjes en wetten gegoten worden. Mensen moeten zelf hun verantwoordelijkheid opnemen.
volledig mee akkoord
Ik bekijk het -met Darwin in het achterhoofd- op langere termijn: probleem zal zichzelf wel oplossen. Kan me er verder niet druk in maken.
Rockfire
Mountainbiker

Post by Rockfire »

OK, we moeten onze kinderen verplichten, ik doe dit ook. Dan zullen ze later inderdaad de reflex krijgen om een helm op te zetten bij het fietsen.

Maar als ouder geven we vaak niet het juiste voorbeeld. Hoeveel kom ik geen volwassenen tegen met hun kinderen, kinderen helm op, maar de ouders ? Ik zelf ga hier ook veel in de fout hoor, met mijnen mtb en racefiets altijd helmke op, maar met mijn stadsfiets ???

Dus als ouder hebben we ook een voorbeeld te stellen. Misschien kan een verplichting dan toch nuttig zijn.
Post Reply