zo 21/09/2014 Wachtebeke
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
-
steven meirlaen
- Mountainbiker
Re: zo 21/09/2014 Wachtebeke
Post by steven meirlaen »
net terug van een hele leuke tocht.
voor het eerst sedert lang nog eens de 50km afgereden, door in het begin iets teveel te willen waren de laatste kilometertjes er net iets teveel aan, de beentjes waren op, toch nog op een gematigd tempotje kunnen doorrijden.
éénmaal verkeerd gereden op het domein zelf, dat pijltje stond daar echt wel zeer slecht aangeduid en ik was blijkbaar niet alleen.
Het was lang geleden maar ik ben nog eens op mijn bek gegaan, en waar anders....? tja juist aan de fotograaf, volgende maal minder kijken naar dat tentje zodat ik iets minder verrast ben door het mulle zand.
Het parcours zelf kan ik alleen maar positief over zijn, vele leuke paadjes en dreven zorgen voor een aangename rit, ondanks dat het er hier en daar een beetje drassig lag kon je overal goed doorrijden.
De bikewash heb ik aan mij laten voorbij gaan, er stond een behoorlijk lange rij en van ver gezien leken er mij onvoldoende spuiten om het vlot te laten verlopen. Ik denk ook dat het er een leuk modderboeltje was.
Nog eventjes een colatje genuttigd in de tent, de tombola heb ik aan mij voorbij laten gaan en dan richting moeder de vrouw zodat de mtb kan afgespoten worden en ikzelf natuurlijk ook.
Volgend jaar mogen ze mij daar zeker terug verwachten.
voor het eerst sedert lang nog eens de 50km afgereden, door in het begin iets teveel te willen waren de laatste kilometertjes er net iets teveel aan, de beentjes waren op, toch nog op een gematigd tempotje kunnen doorrijden.
éénmaal verkeerd gereden op het domein zelf, dat pijltje stond daar echt wel zeer slecht aangeduid en ik was blijkbaar niet alleen.
Het was lang geleden maar ik ben nog eens op mijn bek gegaan, en waar anders....? tja juist aan de fotograaf, volgende maal minder kijken naar dat tentje zodat ik iets minder verrast ben door het mulle zand.
Het parcours zelf kan ik alleen maar positief over zijn, vele leuke paadjes en dreven zorgen voor een aangename rit, ondanks dat het er hier en daar een beetje drassig lag kon je overal goed doorrijden.
De bikewash heb ik aan mij laten voorbij gaan, er stond een behoorlijk lange rij en van ver gezien leken er mij onvoldoende spuiten om het vlot te laten verlopen. Ik denk ook dat het er een leuk modderboeltje was.
Nog eventjes een colatje genuttigd in de tent, de tombola heb ik aan mij voorbij laten gaan en dan richting moeder de vrouw zodat de mtb kan afgespoten worden en ikzelf natuurlijk ook.
Volgend jaar mogen ze mij daar zeker terug verwachten.
Hallo Wachtebeke,
Deze morgen de toertocht gereden, zeer mooie tocht en goed geregeld, was
dit altijd maar zo !!
Succes met de organisatie.
Het Profile-Axel Team.

Deze morgen de toertocht gereden, zeer mooie tocht en goed geregeld, was
dit altijd maar zo !!
Succes met de organisatie.
Het Profile-Axel Team.
- Dickie
- Mountainbiker
Zeer tof tochtje.
In het begin nog wat druppels en miezer maar het klaarde stilaan op.
Door de overvloedige regen lag het parcours soms wat zwaarder.
In de bossen rond Moerbeke was blijkbaar de grootste hoeveelheid nattigheid gevallen, op de golvende paadjes leek het soms op een boottocht.
Het Kloosterbos lag merkbaar droger.
Daar kon zelfs in de zandbak gespeeld worden
.
Mooi uitgewerkt!
De stukskes vlaai op de bevoorrading hebben gesmaakt
.
Na de warme douche de gezellige aprés moeten skippen en ineens naar huis gekard.
Tot volgende keer.
In het begin nog wat druppels en miezer maar het klaarde stilaan op.
Door de overvloedige regen lag het parcours soms wat zwaarder.
In de bossen rond Moerbeke was blijkbaar de grootste hoeveelheid nattigheid gevallen, op de golvende paadjes leek het soms op een boottocht.
Het Kloosterbos lag merkbaar droger.
Daar kon zelfs in de zandbak gespeeld worden
Mooi uitgewerkt!
De stukskes vlaai op de bevoorrading hebben gesmaakt
Na de warme douche de gezellige aprés moeten skippen en ineens naar huis gekard.
Tot volgende keer.
- vannoli
- Mountainbiker
- Location: Specialized S-Works 29er &Niner Sir 9 & Ridley Noah
In de regen van thuis vertrokken om dan de 65 te doen en weer naar huis met 88km
Tocht was vettig met veel plassen , de winter komt eraan
Maar de rest was ok
Tocht was vettig met veel plassen , de winter komt eraan
Maar de rest was ok
-
fiston69
- Mountainbiker
Eerste maal en zeker niet de laatste maal,mooie organisatie!
Kloosterbos,heel leuk en lang,weinig off road. verse rijsttaart ,vla,macarons,en de normale dingen van een bevoorrading.Thuis mijn Camelbak vergeten, dus geen materiaal mee, geen band enz.Toch wel plat zeker,ge zult nooit anders zien hé! Professioneel geholpen,wilde de binnenband betalen en moest verdraaid lang aandringen voor ik mocht betalen!Door de plotse regenval van de afgelopen dagen lag het er hier en daar wa vettig bij,maar overal kon gefietst worden.Kortom,een geslaagde voormiddag Mtb!
Kloosterbos,heel leuk en lang,weinig off road. verse rijsttaart ,vla,macarons,en de normale dingen van een bevoorrading.Thuis mijn Camelbak vergeten, dus geen materiaal mee, geen band enz.Toch wel plat zeker,ge zult nooit anders zien hé! Professioneel geholpen,wilde de binnenband betalen en moest verdraaid lang aandringen voor ik mocht betalen!Door de plotse regenval van de afgelopen dagen lag het er hier en daar wa vettig bij,maar overal kon gefietst worden.Kortom,een geslaagde voormiddag Mtb!
- SD2E
- Mountainbiker
- Location: Scott Scale RC29 2016, Scott Scale 970 2016, Scott CR1SL 2005
Nu begrijp ik waarom "trotinet2" schreef "alles uitgePEILD" ipv uitgepijld :) 't was de diepte van de plassen dat ze gemeten hebben 
Leuke rit, alles in orde, 't weer zat spijtig genoeg wat tegen 't was een slijtageslag voor de remmetjes!
Leuke rit, alles in orde, 't weer zat spijtig genoeg wat tegen 't was een slijtageslag voor de remmetjes!
Merci dit was een supertocht met een heel vriendelijke organisatie.
Vanuit Stekene vertrokken met de fiets om daar de 64km af te draaien
Toen ik terug thuis was waren de benen wel tot moes herleid.
Desondanks de diepere plassen was het een fantastische tocht met een leuke afsluiter nl. eentje van ons ging naar huis met een nagelnieuwe MTB, gewonnen met de tombela.
Nogmaals merci aan de organisatie en doe zo verder en zeker (in leven en welzijn) tot volgend jaar.
Vanuit Stekene vertrokken met de fiets om daar de 64km af te draaien
Toen ik terug thuis was waren de benen wel tot moes herleid.
Desondanks de diepere plassen was het een fantastische tocht met een leuke afsluiter nl. eentje van ons ging naar huis met een nagelnieuwe MTB, gewonnen met de tombela.
Nogmaals merci aan de organisatie en doe zo verder en zeker (in leven en welzijn) tot volgend jaar.
foto's http://www.mtb-you.be/detail.asp?type=f ... 2u00-12u15" onclick="window.open(this.href);return false;