Voor de Tonka bike: een nieuwe heavyduty feelgood wielset op basis van de nieuwste Ryde Edge 28 mm velgen en 9thWave naven: breed , stijf, licht en sterk, gemaakt door Toine Overbeek. Uiteraard weer met colormatching custom velgstickers gemaakt door Slik Graphics.
Morgenochtend vertrek naar Digne les Bains om het spul te testen :)
Ik heb het (tegen mijn gewoonte) nagewogen: 1920 gram precies. Daarmee is het in mijn ogen nog steeds een beter alternatief voor een set op basis van Flow EX velgen, want breder en lichter.
Ik heb het (tegen mijn gewoonte) nagewogen: 1920 gram precies. Daarmee is het in mijn ogen nog steeds een beter alternatief voor een set op basis van Flow EX velgen, want breder en lichter.
Vergelijking is natuurlijk niet helemaal eerlijk: carbon versus alu, 29" versus 650B. Er zijn veel overeenkomsten qua inzet. Mijn voorkeur gaat uiteindelijk uit naar de Tallboy LTc, zeker als je ook gaat kilometersvreten, rolt toch wat lichter en vreet ook alles op in de afdalingen.
Voor alle Santa liefhebbers: kerst is voorbij maar Santa is weer opgedoken...bij Peerkes Bikeshop in Esbeek (net onder Tilburg), het lijkt er dus op dat we er een goede Santa dealer bij gaan krijgen in de Benelux :-q
Ik kreeg er lucht van toen ik dit zag liggen in Peerkes 'Bike & Candy Shop':