Zo 14/09/2014 Wiers :: Mordus du Vélo

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
KUBA
Mountainbiker
Location: Speci Stumpjumper , Canyon Grand Canyon CF SLX RS1.LTD , Rocky Mountain Element 70 RSL

Re: Zo 14/09/2014 Wiers :: Mordus du Vélo

Post by KUBA »

Mij geamuseerd van begin tot einde , meer moet dat niet zijn.
Hans76
Mountainbiker

Post by Hans76 »

Vandaag gekozen voor de 50 km. Al om 7u30 op pad.
Grotendeels dezelfde tocht als Péruwelz en zij die deze gereden hebben, weten dat dit een topritje was. Dus nu ook terug. Poerdroog en dus razendsnel (alhoewel ik Kovan en Jemp niet kon bijhouden).
Alles was goed : bepijling, bevoorrading, parcours en zeer vriendelijke mensen, die zelfs mij gewoonweg in het Nederlands aanspraken. Chapeau! :roll:
Dit alles maakt dat ik hier, bij leven en welzijn, volgend jaar zeker terug kom! :-"
Fritsie
Mountainbiker

Post by Fritsie »

Vandaag samen met Luckyluc beslist om de 80 km te rijden en het ons zeker niet beklaagd. Vertrokken met de forumgroep en daar was Tino echt wel de pechvogel (tweemaal bandenpech en de oorzaak kon niet gevonden worden, waardoor de laatste keer de band weer langzaam leegliep). Hopelijk de rit kunnen uitrijden. In het begin dacht Motorbiker dat we de verkeerde pijlen volgden. Na een vijftal km kwam daar verandering in en was het genieten, genieten en nog eens genieten. De terrils in Condé, gevolgd door Bernissart, single aan Lac de Bernissart, de steengroeve, ... De rijders van de 65 zullen waarschijnlijk uitgekeken hebben naar de prachtige tracks in de Mer du Sable. Tevergeefs, want die zaten alleen in de tweede lus van de 80 km. Ook de derde lus was meer dan de moeite waard. Soms is de langste afstand een surplus van km waar mooie, technische stukjes ontbreken. Hier zeker niet. Hoe meer km ... hoe meer fun! Enkel het begin en het einde waren iets minder(een tiental km)... de rest van het parcours is zonder meer top! Een tocht om zeker te noteren voor volgend jaar... hopelijk in dezelfde droge omstandigheden als nu. De organisatie was prima en met de bepijling geen moeilijkheden ondervonden (éénmaal misreden, maar dit was onze schuld). Bedankt voor deze frigorit en tot volgend jaar. =D> =D> =D> =D>
Motorbiker
Mountainbiker

Post by Motorbiker »

Even dacht ik nog wat is dat hier met die lange verbindingsstukken, maar Moeder Maria en Jozef vol van genade, achteraf dubbel blij dat ze er waren. Stuk voor stuk gingen ze richting sprookjesbos, autostraderichel of terril.
Het droog parcours droeg er zonder twijfel toe bij, maar hier ging ieder tevreden naar huis.
Samen met Harchies en Blaton, een gouden driehoek die we volgend jaar in gedachten moeten houden.

Na een zware fysieke inspanning zegt men wel eens “Ik ben de bil af” .
Wel, na de 70km van Wiers ben ik de bil, het bekken, de heupen – en zoals vanavond waarschijnlijk zal blijken – de piet af.
hoop doet leven....
biker tino
Mountainbiker

Post by biker tino »

met de bende erbij al twee platte banden gehad .na de splitsing de 25 alleen gevolgd en een paar keer moeten bijpompen . Op 5km van het einde terug platte band . Van een franstalige collega ne chambre dair gekregen en de tocht kunnen uitrijden . Bij inspectie thuis zijn alle binnenbanden geschuurd aan de soupape . Iemand ervaring met da probleem want daar kunt ge ze niemeer plakken.

wel ne toffe rit en mij toch goe geamuseerd

tottton
Jemp
Mountainbiker

Post by Jemp »

biker tino wrote:met de bende erbij al twee platte banden gehad .na de splitsing de 25 alleen gevolgd en een paar keer moeten bijpompen . Op 5km van het einde terug platte band . Van een franstalige collega ne chambre dair gekregen en de tocht kunnen uitrijden . Bij inspectie thuis zijn alle binnenbanden geschuurd aan de soupape . Iemand ervaring met da probleem want daar kunt ge ze niemeer plakken.

tottton
Tubeless rijden! 'Bijna' nooit meer plat! ;-)
cowboy peter
Mountainbiker

Post by cowboy peter »

biker tino wrote:met de bende erbij al twee platte banden gehad .na de splitsing de 25 alleen gevolgd en een paar keer moeten bijpompen . Op 5km van het einde terug platte band . Van een franstalige collega ne chambre dair gekregen en de tocht kunnen uitrijden . Bij inspectie thuis zijn alle binnenbanden geschuurd aan de soupape . Iemand ervaring met da probleem want daar kunt ge ze niemeer plakken.

tottton
uwen buitenband die verschuift , en daarmee uwen binnenband meepakt. Als dan nog eens het velglint een beetje verschuift ben je goed gekloot.
Velglint eruit halen en een nieuw, of met plakband (notubes) of ducktape herplakken, de binnenband mooi vastzetten met het schroefje, en eventueel wa talk in de band strooien zodat de buitenband de binnenband niet mee trekt.
cowboy peter
Mountainbiker

Post by cowboy peter »

deze morgen voor het eerst in lange tijd nog eens samen gereden met uncle. 't was plezant, allée als t nie bergop gaat, want dan is hij niet te houden. Een rustige inloop, en voor de rest veel bos, singeltrack en natuur. Zeer aangenaam om te rijden.
Onderweg veel bekenden tegengekomen.
rocki
Mountainbiker

Post by rocki »

Wegens gezinsuitbreiding enkele weken niet gereden, maar had er zin in want na de st.ghuislaintoise gereden te hebben eerder dit jaar wou ik de streek zeker nog eens aandoen.
Enkel de SS stond in orde maar dat heb ik mij zeker niet beklaagd. Veel fun gehad en tot mijn verbazing toch de 80 vlotjes uitgereden.
Jaagpad naast het water was wat saai, maar de rest kon dan wat uitrusten in mijn wiel terwijl ik er ne cadans van 120 mocht uitpersen.
ratte
Mountainbiker

Post by ratte »

Post Reply