Olloy-sur-Viroin

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
bdc
Mountainbiker

Re: Olloy-sur-Viroin

Post by bdc »

Prachtig parcours, door de organisatoren helemaal niet aangepast aan de omstandigheden: aardbevingen, al weken aanhoudende regen en de komst van het scheldepeloton :lol:
lupo60 wrote:En dan denk ik dat je toch beter iets minder doet voordat er ongelukken gebeuren.
Je hebt deels gelijk, de naam zouden ze beter veranderen in "raid" ipv. "randonnée", maar kom, er was toch vaak keuze tussen "hard" en "soft", en alle gevaarlijke punten waren duidelijk aangegeven - da's het voordeel, een gevaarsbord hier betekent écht gevaar, en dan bekijk je het beter eerst eens goed als de techniek wat ontbreekt. Als die borden er niet zouden staan, ja, dan gebeuren er ongelukken. Ik ben verre van een technische krak, en door vakantie en het rotweer van augustus had ik 5 weken niet meer op de bike gezeten: het was dus even wennen aan het technische niveau van deze tocht, op een drietal (stukken van) afdalingen toch even van de bike gemoeten.

Gedurende die 5 bike-loze weken wel wat de conditie onderhouden op de weg, maar da's toch niet voldoende om hier vlot uit de voeten (noppen) te kunnen: om 10u gestart voor de 85km, maar na de eerste splitsing voor de 85km (8km, 250hm en ruwere paadjes die zelden bereden worden =D> ), besloten om de tweede niet meer te nemen wegens mijn leeglopend vat & tijdsgebrek . Volgende keer een uurtje vroeger starten.
S-Biker Gino
Mountainbiker

Post by S-Biker Gino »

Zotte Marre wrote:
lupo60 wrote: En er zaten stukken tussen die minder dan 3% onder ons kunnen nemen (vb na de 2de bevoorrading langs de beek). En dan denk ik dat je toch beter iets minder doet voordat er ongelukken gebeuren.
Goh, dat was inderdaad een schoontje, maar met de buik op het zadel kan je enkel links of rechts vallen en wat blauwe plekken oplopen. Mochten deze afdalingetjes (helemaal in t begin zat er ook een venijnige in) er niet inzakken zou ik dat zelfs een minpuntje vinden ;-) Een tocht als deze is juist om je grenzen te verleggen. En toertocht? Goh, je moet naar de streek kijken, hé.
Met aangepaste snelheid, sommige stukjes mag je ook niet te traag nemen, was alles te rijden toch?
Zotte Marre
Mountainbiker
Location: TR-Smuggler, On One Scandal 29", S.I.R.9 Kermit, WAW109 (verkocht)

Post by Zotte Marre »

S-Biker Gino wrote: Met aangepaste snelheid, sommige stukjes mag je ook niet te traag nemen, was alles te rijden toch?
Alles (van de 65) was te rijden, alleen in die bocht niet genoeg verkanting... #blauwebil
J.E.
Mountainbiker

Post by J.E. »

Zotte Marre wrote:
S-Biker Gino wrote: Met aangepaste snelheid, sommige stukjes mag je ook niet te traag nemen, was alles te rijden toch?
Alles (van de 65) was te rijden, alleen in die bocht niet genoeg verkanting... #blauwebil
Ik vond het ook een superparcours!
Gewoon niets op aan te merken.

Spijtig dat we ulle gemist hebben op die bevoorrading! Anders konden we samen bollen! :-D

Wanneer te technisch, gewoon die passage overslaan hein!
Of anders een andere toertocht kiezen, niet?
Dit zou hetzelfde zijn als snelheidsdrempels vragen voor Francorchamps
omdat den Blanchimont te snel is.... :lol:

Liefst deze rit wat verborgen houden om het groot geld weg te houden en de superrrit niet te verkloten.
S-Biker Gino
Mountainbiker

Post by S-Biker Gino »

Zotte Marre wrote:
Als ge mij volgt met je ook mijn 'lijn' erbij nemen hé :lol:
Zotte Marre
Mountainbiker
Location: TR-Smuggler, On One Scandal 29", S.I.R.9 Kermit, WAW109 (verkocht)

Post by Zotte Marre »

S-Biker Gino wrote:
Zotte Marre wrote:
Als ge mij volgt met je ook mijn 'lijn' erbij nemen hé :lol:
Jaja, k voelet nog. Volgende keer zeker nog eens doen, was nochtans goed op dreef daar !
maxeur
Mountainbiker

Post by maxeur »

Tweede maal gereden gisteren en het is duidelijk geen rit voor nieuwelingen!
Een minimale technische bagage is nodig,anders kan het zeer gevaarlijk zijn,eveneens de toertocht
van Oignies en Thierache.
Via Ferrata
Mountainbiker

Post by Via Ferrata »

Filmpje van gisteren, spijtig genoeg hebben we niet de volledige tocht wegens GoPro troubletje, maar toch een impressie.
" onclick="window.open(this.href);return false;
Gt-
Mountainbiker

Post by Gt- »

Eindelijk nog eens niet een rit voor nieuwelingen (o)
Putkop
Mountainbiker

Post by Putkop »

Gpx beschikbaar van iemand?

Veel privé doorsteken?

Thx in advance!

Grtz.
Post Reply