Schijframmen pakken niet

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Post Reply
Timeih
Mountainbiker

Schijframmen pakken niet

Post by Timeih »

Hallo,

Ik fiets nog niet zo lang. Ik kuis men fiets na elke rit. Nu valt het mij op dat in het eerste kwartier, 20 minuten mijn schijfremmen niet zo goed pakken... Ze remmen wel maar het duurt toch effe tegen dat ik stil sta.. Ik weet dat ik geen olie op mijn schijven mag doen en kuis deze dan ook af met een doek..

Kuisritueel:
-Alles afspoelen en kuisen
- Ketting ontvetten
- Ketting afdrogen
- Ketting insmeren

Ik gebruik de producten van bike 7, het zijn allemaal spuitbussen, misschien dat dit er iets mee te maken heeft?

Iemand een idee waaraan het gelegen kan zijn?
aresius
Mountainbiker

Re: Schijframmen pakken niet

Post by aresius »

Spuitbussen geven een nevel en zo komt het wel ongemerkt op je schijven terecht.
En de doek die je gebruikt is deze volledig vetvrij?
geertg
Mountainbiker

Post by geertg »

Ik gebruik de protect and shine van bike 7, ik wikkel de schijfremmen altijd eerst in de huishoudfolie zodanig dat er niets op verneveld wordt. Gemakkelijk, praktisch en goedkoop (de'n Aldi).
ditCh
Mountainbiker

Post by ditCh »

geertg wrote:Ik gebruik de protect and shine van bike 7, ik wikkel de schijfremmen altijd eerst in de huishoudfolie zodanig dat er niets op verneveld wordt. Gemakkelijk, praktisch en goedkoop (de'n Aldi).
goeie tip, mijn remmen krijsen nogal stevig als ik de bike met Morgan Blue polish heb behandeld (ze "pakken" wel)
kootje
Mountainbiker

Post by kootje »

Ik neem als laatste stap bij het kuisen een schone doek met wat aceton en ontvet daar de schijven even mee.
Misschien is het vet intussen ook al op je remblokken gekomen, sommigen proberen dat er van af te krijgen door het vet er vanaf te branden met een vlam.
Ik weet niet of dat werkt en zou voor de zekerheid gelijk nieuwe steken.
Malamute
Mountainbiker

Post by Malamute »

Het probleem zit vaak niet in de schijven, maar in de blokken. Olie komt op de blokken en zuigt er als het ware in. Het beste is dus om bvb aceton ook op de blokken tedoen, een manier die ik ook al eens gebruikt heb is remmenreiniger goed laten intrekken en dan goed spoelen en met zeer propere doek afkuisen of een doekje dat zeer goed opslorpt het goedje deruit halen.
Timeih
Mountainbiker

Post by Timeih »

Ben ermeer naar de fietsenwinkel geweest.
De tip was inderdaad om mijn blokjes af te schermen vooraleer de ketting in te spuiten.
Ze hebben de blokjes gereinigd en geschuurd. Ze pakken zeer goed nu.

Bedankt voor jullie tips!
Post Reply