Sven Nys -- mountainbiker

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
Post Reply
Fry
Mountainbiker

Post by Fry »

ja ook die zimbabwanen waren BMX'ers ginder, mss is het tijd om te stoppen met mountain biken en met het echte werk, nl BMX te gaan beginnen :D
Blink360
Mountainbiker

Post by Blink360 »

BMX vind ik ook wel cool jammer dat het net als skateboarding als pubersport wordt aanzien. Dus als volwassene :-?
speich
Mountainbiker

Post by speich »

Wie heeft er gisteren nog meer eurosport gezien?
Er was een soort van estafette, de desafio extremo in Rio de Janeiro.
Er werd eerst gebasejumped, dan gezwommen, daarna gemountainbiked, dan base jumpen naar beneden landen en dan iemand die gaat lopen. Dus 4 mensen per team. Mountainbikers waren onder anderen Absalon, L. Fumic en Hermida, Horgan-Kobelsky, Näf, Stauder, Taberlay! Er werd omhoog gereden door de verschrikkelijk steile straten van Rio naar het standbeeld en daarna via de trappetjes en in de jungle naar een plek waar de basejumpers verder gingen. Te zwaar (of pech) voor Bas Bever; door hem haalde het Nederlandse team de finish niet. Uitslag: 1 Australië 2 Brazilië 3 Oostenrijk. Ik wou jullie nog waarschuwen maar m'n moeder (!) zat achter de pc. Meer info: http://www.redbullgiantsofrio.com/ .
Johnny de Wit
Mountainbiker

Post by Johnny de Wit »

Ik heb heel veel respect voor Sven en bewonder hem ook echt op ne koersfiets. Hij is in het veldrijden de beste van Belgie en dus ook de wereld. MAAR... Op een mountainbike zal het andere kak zijn (gelijk ze dat hier zeggen) . 'Een seizoenke nie crossen en wa wereldbekers doen???' Vergeet het maar al!!!!! Met die instelling zal ook Sven er niet komen vrees ik. OOk al is 'em zo goed op ne crossfiets , een mountainbike is een totaal ander wapen en een compleet ander sport. Ik zie hem de fosse in Houffa nog niet afrijden hoor. Ja hij heeft ook goed gepresteerd op ne BMX... Maar ook ne bmx is een totaal ander wapen! Ik geloof niet dat er op een BMX parkoer boomwortels liggen, mega klimmen en giga afdalingen liggen vol technische uitdagingen??? Daar zal toch voor Sven het grote probleem liggen hoor!!!! Die specifieke technische parkoers. Dat het veel klimmen is en 2 tot 2.5 uur ipv 1 uur, lijkt me niet echt het probleem, Sven heeft ook al lange koersen op de weg gereden en zijn conditie is super goed. Maar die MTB speciefieke technische vaardigheid, daar ligt het probleem. Kijk maar naar de vooruitgang van Roel sinds hij in Italie woont en traint op technisch veel zwaardere parkoers en 'echte' bergen.

Pas op, ik gun het hem echt en ik hoop dat 'em slaagt in zijn doel!!! Maar eigenlijk geef ik 'em geen schijn van kans op een MTB tegen de wereldtop. Hij zal niet laatste zijn, maar een top 10 in een Wereldbeker of een OS??? Ik denk het echt niet! Maar toch bij deze VEEL SUCCES SVEN!!!
Fry
Mountainbiker

Post by Fry »

Johnny de Wit wrote:Ik heb heel veel respect voor Sven en bewonder hem ook echt op ne koersfiets. Hij is in het veldrijden de beste van Belgie en dus ook de wereld. MAAR... Op een mountainbike zal het andere kak zijn (gelijk ze dat hier zeggen) . 'Een seizoenke nie crossen en wa wereldbekers doen???' Vergeet het maar al!!!!! Met die instelling zal ook Sven er niet komen vrees ik. OOk al is 'em zo goed op ne crossfiets , een mountainbike is een totaal ander wapen en een compleet ander sport. Ik zie hem de fosse in Houffa nog niet afrijden hoor. Ja hij heeft ook goed gepresteerd op ne BMX... Maar ook ne bmx is een totaal ander wapen! Ik geloof niet dat er op een BMX parkoer boomwortels liggen, mega klimmen en giga afdalingen liggen vol technische uitdagingen??? Daar zal toch voor Sven het grote probleem liggen hoor!!!! Die specifieke technische parkoers. Dat het veel klimmen is en 2 tot 2.5 uur ipv 1 uur, lijkt me niet echt het probleem, Sven heeft ook al lange koersen op de weg gereden en zijn conditie is super goed. Maar die MTB speciefieke technische vaardigheid, daar ligt het probleem. Kijk maar naar de vooruitgang van Roel sinds hij in Italie woont en traint op technisch veel zwaardere parkoers en 'echte' bergen.

Pas op, ik gun het hem echt en ik hoop dat 'em slaagt in zijn doel!!! Maar eigenlijk geef ik 'em geen schijn van kans op een MTB tegen de wereldtop. Hij zal niet laatste zijn, maar een top 10 in een Wereldbeker of een OS??? Ik denk het echt niet! Maar toch bij deze VEEL SUCCES SVEN!!!
haha, sven is technisch nog een stuk beter dan Roel ze, ex-BMX'ers domineren mtb vandaag de dag. en XC wordt gedomineerd door ex-DH'ers (Filip meirhaege (nu niet meer) en Julien Absalon). En dan nog, XC is puur conditie en weinig techniek als ge da parcours zag in athene, da was wel heel mooi afgewerkt maar technisch vrij normaal en niet echt supermoeilijk.
Berggeit
Mountainbiker

Post by Berggeit »

cylocross is geen mtb é, ze liggen mss wel dicht bij elkaar de 2 sportn maar tzit toch nog een verschil. Weinig kunnen de 2 disciplines aan ge hebt uitzonderingen (vb Frishi) maar ofdat nys een uitzondering is zal hij nog moeten bewijzen ... kijk na mario hij wou ook iet bewijzen, respect voor mario in de cyclocross maar int mtbiken was toch nt zo'n super mario hé. Allé dat sven hem maar keer bewijst wie weet wordet nog keer vedette in de mtbike ook :wink:
Dave the madman
Mountainbiker

Post by Dave the madman »

GT dude wrote:
Johnny de Wit wrote:Ik heb heel veel respect voor Sven en bewonder hem ook echt op ne koersfiets. Hij is in het veldrijden de beste van Belgie en dus ook de wereld. MAAR... Op een mountainbike zal het andere kak zijn (gelijk ze dat hier zeggen) . 'Een seizoenke nie crossen en wa wereldbekers doen???' Vergeet het maar al!!!!! Met die instelling zal ook Sven er niet komen vrees ik. OOk al is 'em zo goed op ne crossfiets , een mountainbike is een totaal ander wapen en een compleet ander sport. Ik zie hem de fosse in Houffa nog niet afrijden hoor. Ja hij heeft ook goed gepresteerd op ne BMX... Maar ook ne bmx is een totaal ander wapen! Ik geloof niet dat er op een BMX parkoer boomwortels liggen, mega klimmen en giga afdalingen liggen vol technische uitdagingen??? Daar zal toch voor Sven het grote probleem liggen hoor!!!! Die specifieke technische parkoers. Dat het veel klimmen is en 2 tot 2.5 uur ipv 1 uur, lijkt me niet echt het probleem, Sven heeft ook al lange koersen op de weg gereden en zijn conditie is super goed. Maar die MTB speciefieke technische vaardigheid, daar ligt het probleem. Kijk maar naar de vooruitgang van Roel sinds hij in Italie woont en traint op technisch veel zwaardere parkoers en 'echte' bergen.

haha, sven is technisch nog een stuk beter dan Roel ze, ex-BMX'ers domineren mtb vandaag de dag. en XC wordt gedomineerd door ex-DH'ers (Filip meirhaege (nu niet meer) en Julien Absalon). En dan nog, XC is puur conditie en weinig techniek als ge da parcours zag in athene, da was wel heel mooi afgewerkt maar technisch vrij normaal en niet echt supermoeilijk.
Tja, ik vrees dat je dan toch wel wat verkeerd zit hoor! Het parcours van Athene is één van de eenvoudigere parcours! Heb je zelf ooit al eens het parcours van Houffalize eens afgewandeld/gebiked? BMX kan helpen ja, maar is niet het meest belangrijke! De techniek in de XC is toch niet zo eenvoudig als jij voorsteld hoor!
nothing 's impossible
Mountainbiker

Post by nothing 's impossible »

MTB en cyclocross hebben hun eigen specificiteit, maar het verschil tussen beiden is toch redelijk klein.

Dat die mannen techniek in huis hebben is zeker, probeer maar eens een toerke te rijden met een cyclocrossveloke, of steek eens dunne bandjes!

Een Nijs die zich wat toelegt op MTB kan het heel ver schoppen!
nigel
Mountainbiker

Post by nigel »

Berggeit wrote:kijk na mario hij wou ook iet bewijzen, respect voor mario in de cyclocross maar int mtbiken was toch nt zo'n super mario hé.
Mario De Clerq heeft uiteindelijk nooit meegereden aan wereldbekers wegens een schouderoperatie, hem dus niet veroordelen zonder dat hij zich heeft kunnen bewijzen.
Johnny de Wit wrote:Ik zie hem de fosse in Houffa nog niet afrijden hoor. Ja hij heeft ook goed gepresteerd op ne BMX... Maar ook ne bmx is een totaal ander wapen! Ik geloof niet dat er op een BMX parkoer boomwortels liggen, mega klimmen en giga afdalingen liggen vol technische uitdagingen??? Daar zal toch voor Sven het grote probleem liggen hoor!!!!
Bepaalde parcours in het veldrijden zijn toch ook niet zo gemakkelijk hoor, ik denk dan bijvoorbeeld aan Gavere, Overijse of Vossem. Op het WK in Poprad een jaar of 6 terug lag zelfs een klim die op een MTB-circuit gerust gezien zou mogen worden. Ge moet er ook rekening mee houden dat veldrijders zonder suspension rijden, en da is toch ook een enorm verschil. En ook is niet elke World Cup zo technisch als Houffalize, als hij er zich ene uit pikt die hem beter past en hij rijdt daar een mooi klassement, dan mag hij al mee naar Athene. Dat is tenslotte zijn doel, en niet de algemene Wereldbeker op zijn naam schrijven.
roy
Mountainbiker
Location: Duratec sonix cx3 s-ram X0,hope new mini raceface deus easton Xc-one and ec70 Reba WC

Post by roy »

hij heeft nog drie jaar dan zal hij het wel goed onder de knie krijgen.
Post Reply