ATB Cross
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
-
kastelonfire
- Mountainbiker
Re: ATB Cross
Post by kastelonfire »
Leuke cross daar in Olen. Ik was zeker blij met de enkele rechte stukken. Dat mag ook wel eens!!
Volgende week kan ik niet.
100 puntjes aan mijn broek. Jammer maar het is niet anders.
Volgende week kan ik niet.
100 puntjes aan mijn broek. Jammer maar het is niet anders.
- auel neides
- Mountainbiker
Post by auel neides »
Eventjes mijn oprechte excuses voor het bijna klemrijden van een anders vriendelijke bikester uit onze E-reeks. Ik dacht dat ik sneller was, of de boom verder, of ik dunner. Proficiat ook met je 16 de stek :)
Mooie cross enkel jammer dat de inhaalstukken pas aan het 2e deel van de ronde zaten. Veel tijd en krachten verspeeld om vanachter naar voren te proberen te rijden. Maargoed dat is het risico van de atbcross wanneer je slechts enkele keren meedoet 
Meningen verschillen. Ik vond dit het minste parcours van dit seizoen voorlopig. Hoewel ik mijn beste uitslag net hier rijd. Niks recuperatie stroken, weinig technisch. Let wel, ik spreek over het parcours en niet over de organisatie, want die was perfect in orde!
-
kastelonfire
- Mountainbiker
Post by kastelonfire »
idd
Meningen verschillen. Maar een mooi parcours heb ik het ook niet genoemd. Ik heb hier in het verleden al duathlons gedaan op bijna hetzelfde rondje, dus ik wist al wel een beetje wat er ons te wachten stond.
Maar ik vond het leuk dat je op de verharde stukken ook een beetje tactisch kon rijden. vb de kop afgeven, of net vol doorgaan en zien wie er uit het wiel moest. Zelf had ik de kracht niet, maar ik heb toch een paar splijtende demarrages gezien vanuit 3de 4de of 5de positie van een groepje. Dan het bos in en proberen die gewonnen meters vast te houden. leuk!!
Meningen verschillen. Maar een mooi parcours heb ik het ook niet genoemd. Ik heb hier in het verleden al duathlons gedaan op bijna hetzelfde rondje, dus ik wist al wel een beetje wat er ons te wachten stond.
Maar ik vond het leuk dat je op de verharde stukken ook een beetje tactisch kon rijden. vb de kop afgeven, of net vol doorgaan en zien wie er uit het wiel moest. Zelf had ik de kracht niet, maar ik heb toch een paar splijtende demarrages gezien vanuit 3de 4de of 5de positie van een groepje. Dan het bos in en proberen die gewonnen meters vast te houden. leuk!!
100% mee eens, ik vind het jammer dat er geen parcours in zitten met een fatsoenlijke klim of dergelijke, mjah noord limburg is dan ook veelal vlak :)Numberz wrote:Meningen verschillen. Ik vond dit het minste parcours van dit seizoen voorlopig. Hoewel ik mijn beste uitslag net hier rijd. Niks recuperatie stroken, weinig technisch. Let wel, ik spreek over het parcours en niet over de organisatie, want die was perfect in orde!
In lichtaart zal je wel kunnen klimmen, al zijn de klimmen daar ook niet erg lang. Hechtel zou ook de moeite zijn naart schijnt. Atb cross zou af en toe eens moeten uitwijken naar vl brabant om een meer spectaculair parcours te presenteren. Want binnen een straal van 50km rond ravels is er geen deftige heuvel te bespeuren.
hier in zonhoven op de teut waar ze ook veldrijden doen heb je wel enkele mooie klims die een lastig parcours kunnen maken, limburg telt bv ook veel terrils wat ook een leuke uitdaging kan zijn. Nuja het hang ook een beetje van de organiserende clubs af natuurlijk :)Numberz wrote:In lichtaart zal je wel kunnen klimmen, al zijn de klimmen daar ook niet erg lang. Hechtel zou ook de moeite zijn naart schijnt. Atb cross zou af en toe eens moeten uitwijken naar vl brabant om een meer spectaculair parcours te presenteren. Want binnen een straal van 50km rond ravels is er geen deftige heuvel te bespeuren.