za. + zo 09 + 10 /08/2014 : Varsenare

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
liebherr 914
Mountainbiker
Location: bulls 29er single speed , bulls wild flow 2 29er, merida big nine

Re: za. + zo 09 + 10 /08/2014 : Varsenare

Post by liebherr 914 »

Deze morgen om 0800hr vertrokken door de zaterdagse bossen, en alles lag er nog behoorlijk nat bij na de
zware regen van deze nacht, k'wist direct dat ik niet proper ging aankomen :roll: maar swoat het was een zeer leuk ritje,ken der dan ook echt van genoten, een paar modder stroken, maar voor de zondagsrijders hebben we al ne baantje gemaakt en de zon doet de rest wel :P de bepijling vond ik goed en de bevoorrading idem,parcours
in snellegem bosje lag er goed bij,en ken die dan ook gebist, aangekomen met 56km op de teller dus t'zijn er
ongeveer 54 km zonder bissen in plaats van 60km
filiep72
Mountainbiker
Location: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

Post by filiep72 »

liebherr 914 wrote:Alles lag er nog behoorlijk nat bij na de
zware regen van deze nacht maar voor de zondagsrijders hebben we al een baantje gemaakt

Merci Liebherr, merci. Tga nodig zijn . :lol:
slooverke
Mountainbiker

Post by slooverke »

Deze morgen, naar jaarlijkse traditie, hier vertrokken voor het eerste ritje na de vakantie.......

Het parcours was zo ongeveer hetzelfde als de voorgaande jaren, maar dit is zeker niet negatief bedoeld, en lag er op bepaalde plaatsen nogal "natjes" bij met ook hier en daar de bijhorende modder....

Ik heb me goed geamuseerd in de vele bossen, de controle's waren goed, den bike wash werkte ook perfect en de douches waren bloedheet, dus al bij al een geslaagde voormiddag!!!

Bij aankomst had ik slechts 54 km op den teller en niet de 60........ ben nogthans nergens verkeerd gereden, dus zal het parcours misschien ergens ingekort zijn ?????????
Pompierke
Kerstman

Post by Pompierke »

slooverke wrote:Deze morgen, naar jaarlijkse traditie, hier vertrokken voor het eerste ritje na de vakantie.......

Het parcours was zo ongeveer hetzelfde als de voorgaande jaren, maar dit is zeker niet negatief bedoeld, en lag er op bepaalde plaatsen nogal "natjes" bij met ook hier en daar de bijhorende modder....

Ik heb me goed geamuseerd in de vele bossen, de controle's waren goed, den bike wash werkte ook perfect en de douches waren bloedheet, dus al bij al een geslaagde voormiddag!!!

Bij aankomst had ik slechts 54 km op den teller en niet de 60........ ben nogthans nergens verkeerd gereden, dus zal het parcours misschien ergens ingekort zijn ?????????
Hier ook ( ipv Knesselare) gestart voor de volle 60 maar binnengelopen met slechts 46 km op de teller :( :( , waar ik ergens misreden heb weet ik echt niet maar denk ergens in het begin want stond na 11 km al aan de eerste bev. [-X [-X

Voor de rest alles in orde qua organisatie

Grtzz

Pompierke
henkbulls
Mountainbiker

Post by henkbulls »

Hallo,

Deze middag de 45 km gereden en goed bevonden.
Bevoorrading ok maar vond de bewegwijzering soms op het randje van onduidelijk.
Het parcour was goed berijdbaar, al bij al een prima editie en tot volgend jaar.
Hans76
Mountainbiker

Post by Hans76 »

Met pijn in het hart kan ik hier vandaag toch niet aanwezig zijn. Het ging nochtans mijn afsluiter worden voor ik op vakantie vertrok maar mijne velo heeft daar anders over beslist. Die is binnen voor groot onderhoud aan de vork... :-?
Nu ja, volgend jaar krijg ik een nieuwe kans? :-k
filiep72
Mountainbiker
Location: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

Post by filiep72 »

Vandaag gestart in Varsenare voor mijn 2e rit vant weekend. Ik had wel een beetje een 'zondagsgevoel' toen ik in Varsenare aankwam. Het was nog maar 7.30. Op de autostrade van Gullegem naar Brugge amper 2 auto's tegengekomen. Hmm, ik was een beetje aan 't wegdromen wat de rest van W-Vl op dit ogenblik aan het doen was. Ik heb me maar vlug weer geconcentreerd op mijn km-teller want die was al de 160 aan het naarzen :-" :-"

Eenmaal op de parking aangekomen werd ik opgemerkt door een zware, zwarte Pick-up. Zo ééntje waarmee je moeiteloos ( en met nog 1 vitesse op overschot ) tijdens Parijs - Dakar de top 10 haalt. Het bleken 2 BF te zijn (Bekende Forumbikers). Na een uitbundige begroeting werd me direct voorgesteld om samen te rijden. Ze wilden mij de volledige 60 km op sleeptouw nemen. =D> .
Toffe gasten, die Forumbikers . Met de nodige vriendelijkheid maar toch een beetje onder lichte dwang heb ik hun voorstel resoluut afgewezen =;
Ik zou 10 min eerder vertrekken en voor haas spelen. Dan konden ze lekker naar mij 'op jacht' gaan. Eigenlijk is 'haas' geen juiste woordkeuze [-( : overjaars konijn zou in dit geval beter op zijn plaats zijn 8-[

Enfin. Inschrijving betaald, vélo gepakt en ik weg. Toen gebeurde HET. Amai !! Eens mijn poep op het zadel kwam veerde ik direct weer recht. Jawadde ! Die 57 km van gisteren,na maanden niet gereden te hebben, was nog niet verteerd blijkbaar #-o #-o .
Ik kon toch geen 60 km recht op de pedalen blijven en dus nog maar eens voorzichtjes geprobeerd,... jawadde,... niet te doen. Ok dan. Plan 2 dus. Da 's een heel simpel plan: Niet aan denken, gewoon door doen en hopen dat je ergens anders meer pijn krijgt. Dan gaat de aandacht naar daar, versta je ?

Ik heb het zojuist eens opgezocht in 'het ABC van het Mountainbiken' . Ik vind hierover in kleine letterkes: "...is een aandoening waarmee alleen ongeoefende of ongetrainde atleten mee te maken krijgen....Ook wel 'onvoldoende zitvlees' en al van die termen. Tss. Trainen dus.

Het was verder een aangename rit. Goede bevoorrading (de 2e misschien voor ons aan de late kant) . Geen problemen met de bepijling. 58 km gereden. Volgens mijn buienradar ging het rond 11 uur regenen. Dus werd het plan gemaakt om vroeg te starten. Inderdaad . Rond 10.15 de eerste druppels en rond 11 uur toch wel hevige regen boven Varsenare. Ik was toen al binnen. En dat werd tijd [-o<
De voorlaatste km voor de meet zag ik alles zwart-wit geblokt. De laatste km staken die 3 kleine , roze olifantjes weer de baan over. Tijd dus dat ik er was. Gelukkig kon ik de krachten opnieuw aanvullen in het lokaal. Hiervoor diende het allomgekende recept: Een Leffe -op doktersvoorschrift-,blond, koel geschonken en 33 cl 8) . Direct gevolgd (liefst binnen het half uur na de inspanning) -op doktersvoorschrift- een Leffe, bruin, koel geschonken en 33 cl :-" :-" .
Voila se. training volbracht en nu in mijne zetel (o)

Woensdag nog een trainingske. Vrijdag naar Poperinge voor de XL. Maar wel in de 'light' versie :oops:

Cya
ezechiel
Mountainbiker

Post by ezechiel »

@Filiep72 =D> =D> =D>

je verslagen zijn een waar plezier om te lezen, doe zo verder. Het wordt geapprecieerd.
Tommy9001
Mountainbiker

Post by Tommy9001 »

Vandaag gestart om 8u voor een vlakke tocht (123hm :oops: ) van 54km en me goed geamuseerd.
Bepijling zeer goed (als je niet te veel naar de mooie "doeningen" kijkt) en alles goed berijdbaar,iets
dat we te danken hadden aan de zaterdagrijders die alles een beetje vast gereden hadden! De 2de bevoorrading mocht inderdaad 10km vroeger komen. Prima bikewash en warme douches.
Tot de volgende. =D> =D> =D>
de wes
Mountainbiker

Post by de wes »

Hoi hoi,
hier is wes de flik nog eens. Sinds februari geen mtbtocht meer gereden. En dak er heb van genoten deze morgen. Alhoewel de terugrit met de wind in de smoel iets minder leuk was
Deze morgen fris en monter opgestaan en vastgesteld dat het droog was. Zelfs geen zuchtje wind. Dus de bike uit de stalling gehaald en met de fiets naar Varsenare. In gestrekte Grysperredraf op tijd aan de inschrijving geraakt. Doch van mijn drie medecompanions was niets te zien . Ik had nogthans om 8u afgesproken met Noenkel frans, Migs en Kuba. Dan maar op t gemak wat gedronken en een paar ongeruste minuten later toch eens achter het hoekje van het café gaan loeren. En rara wie stond daar? Mijn drie vriendjes. Het was een blij weerzien. Noenkel en Migs waren zo blij, dat ze spontaan mijn welgevormde achterste begonnen te betasten.
Na een klein beetje zever hupla de fiets op en vertrokken voor een mooi trainingstochtje. De eerste tien minuten wat zever gehoord en dan niks meer. Dat kan natuurlijk ook wel mijn schuld zijn, gezien ik af en toe een stukje achter de "superspeedys" reed om mijn hartslag onder het ingestelde niveau te houden. En dat lukte me toch aardig. Ja van het parcours kan ik weinig vertellen, gezien de meeste van ons die streek als hun broekzak kennen. Alleen dat het echt wel goed berijdbaar was. Geen baggerstroken. Na 20 km aangekomen aan de bevoorrading, alwaar ik nog een klapke heb gedaan met een onfortuinlijke meridabiker die in 1 van de tunneltjes door twee baanjeanetten zwaar tegen dek is gegaan. Gelukkig zonder erg voor hem. Was ne vriendelijke mens, wat ook al was het niet zijn schuld, dat er gevallen werd, toch excuseerde hij zich tov de twee baanjeanetten. Daarna ging het terug op de bekende wegeltjes tot aan de tweede bevoorrading, alwaar een trotse papa met zijn baby op de arm ons bediende van heel wat lekkers. Waar voor dank
Toen dienden we nog een goeie 8km af te leggen naar den arrivé. Met 54 ipv 60km op de teller voldaan aangekomen. Samen nog eentje gedronken om dan elk zijn weg terug naar huis te nemen. Hopelijk kan Kuba geen vissen kweken in zijn auto .
MEt nog zo'n 23km tegen wind voor de boeg en gekruid met een fameus "salavlaagsje" moe maar voldaan aangekomen in Zwevezele city met zo'n 96km op de teller.

Grtz
De wes
Post Reply