Sudety MTB Challenge 2014

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Larwing&
Mountainbiker
Location: Canyon Exceed CF-SLX , Olympia CSL-X2 ,Qube Reaction E Cr 2010

Re: Sudety MTB Challenge 2014

Post by Larwing& »

Rode Kogel wrote:Rijden jullie met de auto? Is het mogelijk om met het vliegtuig er te geraken - transport naar startpunt en terug naar vliegveld?
Wij vertrekken met een mini busje uit belgië de donderdag avond of vrijdag ochtend.Onderweg slapen we in duitsland ergens wss!
Filip Vandevelde
Mountainbiker

Post by Filip Vandevelde »

Iemand die nog een startnummer zoekt?
Dit aan de eerste inschrijvingsprijs.
s3t
Mountainbiker

Post by s3t »

Dit is dan voor 280 € ? heb je ook full board bijgenomen ?
Filip Vandevelde
Mountainbiker

Post by Filip Vandevelde »

Idd dit is de prijs voor de marathons, alle verdere opties kunnen nog bijgeboekt worden via de site van de inschrijving.
Goohooni
Mountainbiker

Post by Goohooni »

Ziezo, gisterenavond terug thuis gekomen van deze geweldige meerdaagse race.

Deze challenge had alles voor de geoefende mtb'er: lange klimmen, steile korte klimmen, snelle afdalingen, zeer technische afdalingene en klimmen, superlange singletracks, wandelpaden, veel rotsen, veel wortels,.... echt bangelijk mountainbiken!

Bovendien loopt de organisatie super gesmeerd. Iedereen van de crew is zeer behulpzaam en stuurt je niet van de ene naar de andere. Ze zijn allemaal goed gebriefd. Alle andere zaken zijn prima in orde, tot in details zoals een hoogteprofiel dat je op je stuur kan plakken. Bevoorrading, technische bijstand, afspuitstand, allen dik in orde wat het moet zijn.

Enige twee minpuntjes: als je in de scholen slaapt kan je wel eens koud water hebben om te douchen en ik mistte de eindceremonie omdat ik auto moest gaan ophalen aan startpunt en er waren op geen andere momenten bussen ingelegd.

De hotels waar we verbleven waren super en waren goed op de hoogte van de bikers hun wensen.
Massage heb ik niet genomen, maar was blijkbaar wel de moeite!

Hier ga ik zeker nog terug naar toe, of naar hun broertje beskidy!
Biestie1
Mountainbiker

Post by Biestie1 »

Goohooni wrote:Ziezo, gisterenavond terug thuis gekomen van deze geweldige meerdaagse race.

Deze challenge had alles voor de geoefende mtb'er: lange klimmen, steile korte klimmen, snelle afdalingen, zeer technische afdalingene en klimmen, superlange singletracks, wandelpaden, veel rotsen, veel wortels,.... echt bangelijk mountainbiken!

Bovendien loopt de organisatie super gesmeerd. Iedereen van de crew is zeer behulpzaam en stuurt je niet van de ene naar de andere. Ze zijn allemaal goed gebriefd. Alle andere zaken zijn prima in orde, tot in details zoals een hoogteprofiel dat je op je stuur kan plakken. Bevoorrading, technische bijstand, afspuitstand, allen dik in orde wat het moet zijn.

Enige twee minpuntjes: als je in de scholen slaapt kan je wel eens koud water hebben om te douchen en ik mistte de eindceremonie omdat ik auto moest gaan ophalen aan startpunt en er waren op geen andere momenten bussen ingelegd.

De hotels waar we verbleven waren super en waren goed op de hoogte van de bikers hun wensen.

Hallo, heb ook wel interesse in deze Sudety. Hoe was het weer ? Ik hoorde al dat er dikwijls slecht weer is en regen ?
En klopt het dat je dagelijks lang moet wachten alvorens je naar je hotel kan ? Regelen zij dan zelf je bagagevervoer naar het hotel of moet je dagelijks kilometers sleuren ?
Goohooni
Mountainbiker

Post by Goohooni »

Biestie1 wrote:
Goohooni wrote:Ziezo, gisterenavond terug thuis gekomen van deze geweldige meerdaagse race.

Hallo, heb ook wel interesse in deze Sudety. Hoe was het weer ? Ik hoorde al dat er dikwijls slecht weer is en regen ?
En klopt het dat je dagelijks lang moet wachten alvorens je naar je hotel kan ? Regelen zij dan zelf je bagagevervoer naar het hotel of moet je dagelijks kilometers sleuren ?
Het was er warm en onweerachtig, maar we hebben het 5 v/d 6 racedagen heel goed gehad.
Proloog en eerste etappe waren warm (net geen 30°C denk ik) maar hing er in de namiddag onweer in de lucht.
Etappe 2 - 3 heel goed, droog, licht bewolkg, +- 24° C ofzo denk ik. Ideaal bike weer
Etappe 4 korte etappe van maar 44km, maar wel traag parcour, heel de dag regen gehad, maar eigenlijk vond ik alles prima bereidbaar
Etappe 5 bewolkt, vijf druppels gehad, ondergrond was prima bereidbaar (buiten 1 stuk)

Eigenlijk goed weer gehad, en van de regen/onweer dat er was weinig last gehad.

De proloog en eerste twee etappes verblijf je in zelfde hotel, dus afhankelijk hoever dat je van de finish zit moet je wat langer losrijden. bij ons was dat 2.5km, vrij ideaal eigenlijk om de beentje onmiddellijk los te gooien.
De aankomst van etappe 3 ligt in een volgend dorpje, alsook de 4de en 5de.

Je bagage ligt klaar bij de finish, waar je een eerste keer kan douche en je fiets reinigen. Je fiets laat je daar dan achter in het bewaakte bikepark en dan stap je een busje op richting je hotel. Afhankelijk hoe vlot de mensen die ook naar je hotel moeten aankomen zal je snel of langer moeten wachten. Maar dat viel goed mee hoor. Ondertussen eet je een pistole ofzo of praat je nog wat na.. s'Avonds kan je uitgebreid douchen en eten, s'morgen opnieuw busje op, bike afhalen en baggage afleveren aan de truck.

Als je elke etappe elders zat was het misschien wel vermoeiend. Maar de eerste nachten verblijf je telkens in het zelfde dorpje..

Opzich ging dat allemaal heel vlot. Ik heb me nooit gestoord aan de logistieke organisatie. Viel super mee!

Na etappe 4 moesten sommige bikers wel ver rijden met hun bus naar hun hotel, maar blijkbaar was het wel de moeite want ze hadden er een zwembad en bubbelbad..
Larwing&
Mountainbiker
Location: Canyon Exceed CF-SLX , Olympia CSL-X2 ,Qube Reaction E Cr 2010

Post by Larwing& »

Zoals je zegt,de ritten waren af,genieten!!Daar niks maar ook niks op te zeggen..
Minpunten waren idd de koude douches,afstand voor ontbijt-avondmaal,portie van avondmaal,veel te weinig na zulke etappes...Laatste nacht was ook een hel in de school,wegens te kort aan open klassen moeten overnachten in de gang.
Nuja,ik kom zeker eens terug,maar dan zal het wel ook de hotel formule worden en hopelijk zullen die minpunten ook weggewerkt zijn!
Frying
Mountainbiker

Post by Frying »

1 tip die ik iedereen die deze race overweegt wil meegeven: NIET voorinschrijven als je niet het risico wil lopen je geld kwijt te zijn als je later helaas moet annuleren..

Op de Sudety website staat in het reglement dat je recht op refund van je inschrijfgeld hebt mits je voor datum X aangeeft je inschrijving te willen annuleren. Dit is wat ik gedaan heb (inmiddels 2 maanden geleden). Echter nooit enige reactie van de organisatie ontvangen, laat staan mijn geld. Dit ondanks meerdere pogingen tot contact via verschillende kanalen.

Zijn er anderen die deze ervaring delen?

Het staat een beetje haaks op wat je over het algemeen over de organisatie van deze meerdaagse hoort: goed georganiseerd. Tot je je uitschrijft :s
Frying
Mountainbiker

Post by Frying »

Nou, het heeft 3 maanden geduurd, maar na nog eens een -semi boze- mail gestuurd te hebben krijg ik plotseling bericht dat het geld was overgemaakt.. Jammer dat het zo moeilijk moest gaan maar ik ben blij dat het is goedgekomen!
Post Reply