Zaterdag 09/08 Kapellerit Knesselare
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- betonboerke
- Mountainbiker
Re: Zaterdag 09/08 Kapellerit Knesselare
Post by betonboerke »
Vandaag alles nog een gecontroleerdjeanke855 wrote:iemand enig idee hoe we het parcours mogen verwachten op de 100km na de regen van de voorbije dagen?
DEZE TOCHT IS GEMAAKT DOOR MOUNTAINBIKERS EN VOOR MOUNTAINBIKERS
- betonboerke
- Mountainbiker
Post by betonboerke »
MET DANK AAN ALLE MEDEWERKERS, ALLE FIETS EN FUNNERS EN SPONSORS .
- betonboerke
- Mountainbiker
Post by betonboerke »
Gillio wrote:Enig idee waar de splitsing is tussen de 35 en 60 km? In het begin van de tocht of meer op het einde van de 35 km ?
In het Blekkerbos, na de eerste bevoorrading gaan de 60 op een ander parcours, ik denk
- tloperke
- Mountainbiker
- Location: Thompson Pro Team LX (winter) en Scott Spark 30 - 2011 (zomer)
het zal 75 of 100 km worden. Bilspieren nog wat stijf van lange wandeltocht. vorig jaar de 85 km gereden en mij zeer geamuseerd, dus Knesselare here I come (again)

betonboerke wrote:Vandaag alles nog een gecontroleerdjeanke855 wrote:iemand enig idee hoe we het parcours mogen verwachten op de 100km na de regen van de voorbije dagen?, hier weinig of geen regen, het parcours ligt er prachtig bij, nergens geen modder of water te zien,ik kan je verzekeren als je komt voor de 100km, is het een tocht om niet te vergeten .
veel nieuwe stukken, voor 75% off-road. Zet je maar schrap, doseren in het begin, want het "zwaarste
![]()
![]()
zit in het middelste gedeelte . Graag tot morgen ! Morgen wordt het de beste dag van de week !! b
![]()
![]()
K heb jullie vandaag zien uitpijlen en beloofd dat we erbij zouden zijn. Eerst nog werken tot 7u morgenochtend, maar je mag me zeker verwachten!
- betonboerke
- Mountainbiker
Post by betonboerke »
Ja, gezien samen met je maat ; Maar we kennen jullie niet !!Bart4444 wrote:betonboerke wrote:Vandaag alles nog een gecontroleerdjeanke855 wrote:iemand enig idee hoe we het parcours mogen verwachten op de 100km na de regen van de voorbije dagen?, hier weinig of geen regen, het parcours ligt er prachtig bij, nergens geen modder of water te zien,ik kan je verzekeren als je komt voor de 100km, is het een tocht om niet te vergeten .
veel nieuwe stukken, voor 75% off-road. Zet je maar schrap, doseren in het begin, want het "zwaarste
![]()
![]()
zit in het middelste gedeelte . Graag tot morgen ! Morgen wordt het de beste dag van de week !! b
![]()
![]()
K heb jullie vandaag zien uitpijlen en beloofd dat we erbij zouden zijn. Eerst nog werken tot 7u morgenochtend, maar je mag me zeker verwachten!
- tloperke
- Mountainbiker
- Location: Thompson Pro Team LX (winter) en Scott Spark 30 - 2011 (zomer)
Gestart voor de 100 km. Het ging vlotjes. De regen van de afgelopen nacht had het parcours ietsje zwaarder gemaakt dan verwacht.
Maar bij de 2de bevoorrading (na 42 km) knalde de achterste buitenband mij uit de rit. Dank aan de pechdienst, zo was ik snel terug bij de auto. Eens thuis in Izegem de 100 km uitgereden op de weg
Volgend jaar nieuwe poging 
Maar bij de 2de bevoorrading (na 42 km) knalde de achterste buitenband mij uit de rit. Dank aan de pechdienst, zo was ik snel terug bij de auto. Eens thuis in Izegem de 100 km uitgereden op de weg
- filiep72
- Mountainbiker
- Location: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15
Nu weet ik weer waarom bij 'Knesselare 2012' een dikke duim staat in mijn notitieboekske. Vlotte inschrijving, bewaakte fietsstalling, bepijling ok . En het parcours mocht er ook zijn
Na een héél klein beetje uit roulatie te zijn geweest (
) had ik deze morgen de keuze tussen 60 en 35 km. Tja, voor 35 km ben ik om 6 uur echt niet mijn bed uitgekropen
Dus met 0 km gereden de laatste maanden onverschrokken de 60 km aangevat ( die al een beetje afgezwakt waren naar 55
)
Rond 7.15 aangekomen in Knesselare alwaar dikke zwarte wolken bleven cirkelen rond het sportcomplex. De regen druppelde stillekes naar beneden. Mijn buren op de parking (allemaal afgetrainde , ervaren,semi-professionele mtbkers aan tzien ) deden zonder aarzelen hun -gesponserd- regenjasje aan. Hmm,... ok dan. Ik ga die gasten maar volgen denk ik dan als groentje
. En hop , in 1 beweging mijne kawee rond mijn schouders en de rit kon beginnen.
De eerste 5 km waren eigenlijk geen echte. Anee, ik zat te zweten gelijk een paard ( en een paard da kan zweten zulle
) en mijne vélo reed rond iedere plas dat ie tegenkwam. Remmen dicht. Kawee in de rugzak. En mijne vélo op 'dwars door alles heen' modus gezet. Voila se. Dat was voor iedereen beter (mijne vélo en ik dus ).
5 km voor en 5 km na de 1e bevoorrading was er maar weinig asfalt te bemerken. De parcourbouwer week geregeld van de aangelegde paden af (afwijken van de aangelegde paden
. Ergens heb ik dat nog gehoord
). Dat we daarom dwars door de bossen reden waar nog maar weinig verkeer gepasseerd was, kon mij niet schelen. Mijn benen dachten daar anders over
Op de 2e bevoorrading hoorde ik een luide knal. 'Champagne!' dacht ik (nog steeds in vakantie stemming. ) Maar het was de buitenband van 'tLoperke die het begeven had. Voorzekers weeral véél te zot en véél te geweldig gereden.
Ik ben hem dan maar gaan troosten . Enfin, ik wilde hem ook nog helpen : ik had nog reepjes van zo'n melkkarton bij me die we zo tussen de binnen- en buitenband konden steken. Ons Loperke besliste om de terugreis aan te vatten en nog een beetje met zijn ander vélootje op de baan te vlammen.
Aangename kennismaking, Loperke
Na 33 km hing mijn tong net boven mijn groot tandwiel dus vanaf toen moest ik wel dubbel geconcentreerd rijden. Afgeklokt met 57 km op mijn teller. Da was genoeg zulle voor mijn 1e rit
Morgen worden de trainingen verder gezet in Varsenare - indien ik van de trap geraak morgenochtend
Zeggen mijn benen tegen mijn verstand: gaan we morgen echt weer 50 km rijden?????? Wordt vervolgd,.....
Na een héél klein beetje uit roulatie te zijn geweest (
Dus met 0 km gereden de laatste maanden onverschrokken de 60 km aangevat ( die al een beetje afgezwakt waren naar 55
Rond 7.15 aangekomen in Knesselare alwaar dikke zwarte wolken bleven cirkelen rond het sportcomplex. De regen druppelde stillekes naar beneden. Mijn buren op de parking (allemaal afgetrainde , ervaren,semi-professionele mtbkers aan tzien ) deden zonder aarzelen hun -gesponserd- regenjasje aan. Hmm,... ok dan. Ik ga die gasten maar volgen denk ik dan als groentje
De eerste 5 km waren eigenlijk geen echte. Anee, ik zat te zweten gelijk een paard ( en een paard da kan zweten zulle
5 km voor en 5 km na de 1e bevoorrading was er maar weinig asfalt te bemerken. De parcourbouwer week geregeld van de aangelegde paden af (afwijken van de aangelegde paden
Op de 2e bevoorrading hoorde ik een luide knal. 'Champagne!' dacht ik (nog steeds in vakantie stemming. ) Maar het was de buitenband van 'tLoperke die het begeven had. Voorzekers weeral véél te zot en véél te geweldig gereden.
Ik ben hem dan maar gaan troosten . Enfin, ik wilde hem ook nog helpen : ik had nog reepjes van zo'n melkkarton bij me die we zo tussen de binnen- en buitenband konden steken. Ons Loperke besliste om de terugreis aan te vatten en nog een beetje met zijn ander vélootje op de baan te vlammen.
Aangename kennismaking, Loperke
Na 33 km hing mijn tong net boven mijn groot tandwiel dus vanaf toen moest ik wel dubbel geconcentreerd rijden. Afgeklokt met 57 km op mijn teller. Da was genoeg zulle voor mijn 1e rit
Morgen worden de trainingen verder gezet in Varsenare - indien ik van de trap geraak morgenochtend
Zeggen mijn benen tegen mijn verstand: gaan we morgen echt weer 50 km rijden?????? Wordt vervolgd,.....