Xesco-fully

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
Japs
Mountainbiker

Post by Japs »

Beetje typische eigenschappen van een moderne fully. Vanaf een bepaald budget maken ze tegenwoordig geen slechte fietsen meer. Je moet enkel zien wat bij je past. Het is een goede zaak dat het concept niet te ingewikkeld is gemaakt. De dempers van tegenwoordig zijn zo goed dat je niet meer over een zeer ingewikkeld veersysteem moet beschikken om het pompen tegen te gaan. Natuurlijk is het goed bekeken om de fiets uit te rusten met toponderdelen. Uiteraard is je fiets dan een stuk lichter en gaat alles heel soepel. Hoe dan ook mooi werk. Goe bezig daar in Hoeilaart. Hoog tijd dat ik er nog eens mijn kop binnensteek.
MadMan
Mountainbiker
Location: thompson x-line / marzo mx comp 04 / hayes hfx9xc / sram9.0 / x3.1Disc ust / dt swiss onyx disc /

Post by MadMan »

Heeft er iemand al enig idee van de prijs van dit frame?
Is rood de enige kleur?

Groetjes,
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Neen en zeker niet.

Als ik een gok mag doen zal dit frame zo rond de 1400 euro gaan kosten met demper.
Meccanica
Mountainbiker

Post by Meccanica »

1250 Euro
Qube
Mountainbiker

Post by Qube »

Wie doet eigenlijk de ontwikkeling van die frame's (lees engineering), of is het eerder "Frampje kopen, logo's plakken en afmonteren"
peter
Mountainbiker

Post by peter »

Qube wrote:Wie doet eigenlijk de ontwikkeling van die frame's (lees engineering), of is het eerder "Frampje kopen, logo's plakken en afmonteren"
Kijk eens naar Kraftstof en Hillset als ge een verschil kunt vinden, plakkerkes tellen niet.
En Adri hoe kunt ge u nu uitspreken over een fully waar uw zitpositie niet correct was net als de instelling van de vering en demping.
Op een eerste rit hebt ge altijd een pomp bij en experimenteer je.
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Ja, ik heb er in ieder geval al mee gereden hee peter, dat is toch al een punt dat ik voor heb op u . :wink:

Mijn verslag is geen bijbel hee, gewoon een paar losse impressies.

Ik voel nog altijd wel hoe een fiets reageert hoor als ik er mee fiets. En voor zover ik kon heb ik geextrapoleerd en mijn plan getrokken, een unieke gave voorwaar.

Het ergste vond ik niet dat de vering niet goed stond, maar dat het zadel te ver achteruit stond.
En superman had die bout vastgedraait, ik kreeg hem met de beste wil ter wereld niet los.

Dat ik geen pomp bijhad is spijtig, maar niet mijn fout.
En ik had geen zin om een dag te experimenteren om de juiste afstelling te vinden (als die voor een fully uberhaupt al te vinden is, het is altijd wel wat) , ik moest voor den donker thuis zijn en dat kan je letterlijk nemen.

Ik vond het een prettige fiets en denk niet dat ik er veel moeite zou mee hebben om hier snel mee te wezen. Dat kan je tussen de regels van mijn verslag hopelijk wel opmaken.
Iegienie
Mountainbiker

Post by Iegienie »

peter wrote:
Qube wrote:Wie doet eigenlijk de ontwikkeling van die frame's (lees engineering), of is het eerder "Frampje kopen, logo's plakken en afmonteren"
Kijk eens naar Kraftstof en Hillset als ge een verschil kunt vinden, plakkerkes tellen niet.
ent plakkerke met de prijs ?
Guest

Post by Guest »

zie ook hilset frame's en ridley (vooral beide model met easton ultra lite buizen)
ik ben nog geen verschillen daarbij tegen gekomen
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Hmm, dat Kraft-dingestrekt wel redelijk fel identiek op de Xesco Fully.. de Xesco wordt in Italie gelast, althans dat heeft Filip mij verteld, hij ging deze week naar de fabriek om eea te 'bespreken'
Post Reply