gardameer

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
sam2300
Mountainbiker

Re: gardameer

Post by sam2300 »

Bedankt voor de input gasten! Toevallig nog mensen die in september gaan?
smeerske
Mountainbiker

Post by smeerske »

De laatste week van augustus zit ik in het zuiden. Als er iemand rond deze tijd eens wil afspreken zowel Noord als Zuid, laat maar iets weten. Alleen in de bergen rond crossen vind ik niet zo ideaal.
Grtz Johnny
bettes
Mountainbiker

Post by bettes »

GW wrote:De afdaling van de tremalzo zou ik zeker doen met de xc bike. Heel erg mooie vergezichten en doenbaar met een xc. Al ga je wel flink wat stenen tegenkomen op de afdaling. En is ook combineer baar met andere trails om tot aan het meer af te dalen.

Van tremalzo staat er een foto op pagina 39. Van de anaconda,skull,coast en andere trails zoals op pagina 39 zou ik wegblijven met een hardtail.
Alles is te doen op een hardtail, maar veel plezier ga je er niet aan hebben vrees ik... We gaan al vele jaren naar daar en van de skull, anaconda, hammer, 601 zou ik dan afblijven... Coast trail is nog te doen als ge niet te hard wil gaan en stukjes wandelen geen probleem zijn. Eigenlijk liggen er in mijn ogen weinig tracks die geen moeilijke stukken bevatten.

Ik zou zeker king tremalzo doen (eventueel omhoog fietsen langs ledro), De monte baldo (met lift omhoog is ook eens leuk), maar niet de altissimo tenzij je terug over dezelfde weg naar beneden rijdt en dan de 650 (donkey trail) verder pakken. De nieuwe Naranch trail vanuit santa barbara vind ik ook een mooie, maar zeker doen als het een tijdje droog is geweest anders is hij heel glad met modder op stenen.

Gilbert is inderdaad de man met de tracks!

In ieder geval veel plezier en ga nooit alleen op stap in de bergen (ik spreek uit ervaring met een gebroken elleboog vorig jaar de hammer)
Mojobiker
Mountainbiker

Post by Mojobiker »

bettes wrote:De monte baldo (met lift omhoog is ook eens leuk)
De lift naar Monte Baldo, van waar neem je die lift?
smeerske
Mountainbiker

Post by smeerske »

Malcesine. Ik heb die 2 jaar geleden genomen.als je boven bent aan de linkse kant blijven, rechts is weinig te beleven.
bettes
Mountainbiker

Post by bettes »

Malchesine, niet goedkoop aan 20euro, maar beter dan 1700m klimmen ;-)
Je gaat boven eigenlijk altijd links naar beneden, richting rif graziana om daar dan te kiezen omhoog naar altissimo, iets minder omhoog naar donkey track, of omlaag de wei in voor de eenvoudige afdaling...
lowflyer
Mountainbiker

Post by lowflyer »

Juist terug van 2 weken Garda ...
Riva del Garda ademt gewoon VTT uit, het krioelt er van mountainbikers !

Gereden tracks

Lift Monte Baldo en zo naar Riva via Arco ... Beetje overkill met hardtail 8-[
Shuttle genomen naar Madonna di Campiglio en vandaar terug naar Riva ... Super :-D
Mtb track rond Caprino Veronese
Mtb track rond Tremalzo en het Ledro meer

Superstreek ... Mij zien ze hier zeker terug !
Mojobiker
Mountainbiker

Post by Mojobiker »

Een filmje zegt meer dan duizend woorden: " onclick="window.open(this.href);return false;

Mij zien ze daar ook nog wel eens terug...
Mojo
Mojobiker
Mountainbiker

Post by Mojobiker »

smeerske wrote:Malcesine. Ik heb die 2 jaar geleden genomen.als je boven bent aan de linkse kant blijven, rechts is weinig te beleven.
Zet je auto dan in Riva?
smeerske
Mountainbiker

Post by smeerske »

Ik zat toen in Maleisië op hotel en wat eerste keer gardameer. Ik had een paar route's gevonden via mtbmagazine.de, maar was toen een beetje op mijn honger blijven zitten. Deze was 60km en ging richting het zuiden vanaf boven. Dit jaar zit ik in het zuiden en hoop naar riva te gaan.
Post Reply