hier al eens aan gedacht?
http://www.cyclingnews.com/tech/2002/fe ... bike.shtml
Ombouwen mtb tot racefiets
Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
- A d r i
- Mountainbiker
Lynx maakt zeer mooie carbon vorken. Pace natuurlijk ook. En ook superlicht (wel niet goedkoop)
Ik rij altijd met m'n mtb op de weg.
check :
http://forums.mtbr.com/attachment.php?a ... 7643&stc=1
da's trouwens een mooi fietsje, die Frankenbike, jls
Ik rij altijd met m'n mtb op de weg.
check :
http://forums.mtbr.com/attachment.php?a ... 7643&stc=1
da's trouwens een mooi fietsje, die Frankenbike, jls
jaja zo schoon dat ze'm naar Frankenstein genoemd hebben. Anyway, k zou m wel in m'n garage willen hebben staan, enkel en alleen al omdat ik dan een garage zou hebben en nu nietA d r i wrote: da's trouwens een mooi fietsje, die Frankenbike, jls
heeft lang geleden op cyclingnews.com gestaan maar heb het bijgehouden omdat ik het ook ooit wel eens zou willen doen
Vraagske ombouw bike.
Ik zou mijn mountainbike eens willen ombouwen voor kilometers te doen op straat. Wat moet ik allemaal veranderen om er zo snel mogelijk mee te gaan. Ik bedoel welke zijn de beste banden (merk, breedte)? welke tandwielen(verhouding) achteraan, andere ketting? Nog andere aanpassingen? Graag een deskundige uitleg :D thx
- Point7
- Mountainbiker
Re: Vraagske ombouw bike.
Ik ben geen deskundige maar als ie puur moet dienen voor op de baan dan is een vaste voorvork volgens mij al 1 van de grootste veranderingen.riksken wrote:Ik zou mijn mountainbike eens willen ombouwen voor kilometers te doen op straat. Wat moet ik allemaal veranderen om er zo snel mogelijk mee te gaan. Ik bedoel welke zijn de beste banden (merk, breedte)? welke tandwielen(verhouding) achteraan, andere ketting? Nog andere aanpassingen? Graag een deskundige uitleg :D thx
Een vork met Lock Out is mooi als tussenoplossing. Op verharde wegen zet ik mijn lock out ook altijd op. Zo heb je minder verlies van de krachten.
Een gewone vaste voorvork heeft nog eens als voordeel dat deze VEEL minder weegt als een verende vork.
Verder denk ik nog aan smalle banden (slicks).
-
Van Cot
- Mountainbiker
- Location: Scott Scale 40 2005 (met 2006 kader) & Granville mudbike +scott YZ2 die verkocht word
koersvelo heeft groter kettingbladen dus groter verzetten, zou een koerscassete aanraden omwille van het gewicht en minder groot verschil tussen de kransjes aangezien je de heel kleine versnellingen toch niet meer zal gebruiken. In principe kunt ge uw klein kettingblad er ook afvijzen, maar dan moet ge oppassen bij het schakelen.
Met nen mtb kunt ge vanzelf met mannen met ne koervlo meerijn, da heb ik met mijne yz2 dikwijls gedaan, enkel nie de kop trekken.
Met nen mtb kunt ge vanzelf met mannen met ne koervlo meerijn, da heb ik met mijne yz2 dikwijls gedaan, enkel nie de kop trekken.
- swerkfiets
- Mountainbiker
Post by swerkfiets »
koerscassete is absoluut niet nodig. Maar het is wel the max als je gewicht kan besparen. ipv een tripple een double steken, wielen met een hoge rim, v-brakes barends eraf een lichter zadel (carbon misschien) toch geen grote schokken meer te verwerken proberen uw fietske tussen de 8 a 9 kg te krijgen, 175 mm cranck steken, etc....
- nothing 's impossible
- Mountainbiker