Zo 27 juli Waasmunster

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Xfrank
Mountainbiker

Re: Zo 27 juli Waasmunster

Post by Xfrank »

Amaai, da's zware toebak! Veeeel en snel beterschap gewenst. en hopelijk snel terug op de fiets.
van mij krijg je een extra pannenkoek op onze wintertocht van 5 oktober.
niki7
Mountainbiker

Post by niki7 »

Peter#21 wrote:Deze rit stond op het programma om met enkele ex-team maats de rit nog eens af te knallen.
s'Morgens van moerzeke naar waasmunster gefietst om al wat op te warmen en rond 8 uur aan de start toegekomen.Rond kwart na 8 vertrokken en van in het begin lag de pees er al op .
Na een 13 km in het bos van waasmunster daar zwaar ten val gekomen over een boomwortel...
Dacht in het begin van dat het nog zou meevallen maar heel mijn lijf deed zeer en besliste dan maar van de rit te staken... Vrouwlief gebeld om me te komen halen en na overleg met mederijders en vrouw me toch maar naar de spoed laten voeren in Dendermonde...
Daar op de spoed platen laten maken en alles was normaal zeiden ze vond het raar want voelde me niet lekker...
Tegen de namiddag avond begon mijn nek en linkse schouder deel op te zwellen vertrouwde het nog steeds nieten ging dus terug naar de spoed rond 21.30.
Daar kreeg ik ineens onder mijn voeten dat ik niet gezegd had dat mijn helm ook gebroken was (weet niet meer of ik dat gezegd heb of niet).Ik zag aan de spoedarts dat er iets niet klopte...Ik moest ineens onder de scanner en de rontgen platen het kon allemaal niet snel genoeg gaan...
Terug in de box van de spoed moest ik me op een bed leggen en kreeg ik direct een infuus en moest ik direct aan de monitor... Toen had ik door dat er iets niet klopte... Ik liep blijkbaar van dan al rond met een klaplong.. spoedarts had het over het hoofd gezien ook had ik een gebroken rib ook niet gezien... resultaat direct op intensieve voor observatie zware antibiotica en hopen dat het scheurtje in mijn long vlug herstelde of ik moest die nacht nog geopereerd worden... die nacht veel pijn gehad en iedere 15 min kwamen ze me nakijken. Na iets meer dan 1.5 dagen spoed mogen verlaten alles leek super goed te herstellen en dan nog 1.5 dagen op een gewone kamer...Nu juist thuis ze maar moet me ng 3 weken kalm houden minimum.
Moraal van het verhaal :1 draag ALTIJD een helm en 2 geloof niet zomaar elke arts ze maken ook fouten ook al geven ze dat NOOIT toe luister zelf naar je lichaam .
Jawadde! Strekte en rap terug op die velo ;-)
Toch zie je nog elke week clowns rondrijden zonder helm hé [-X onbegrijpelijk.
moorken
Mountainbiker

Post by moorken »

Peter#21 wrote: Moraal van het verhaal :1 draag ALTIJD een helm .
idd, deze heeft mij ook al een 3-tal keer van een spoed ziekenhuis bezoek behoed.
als ik iemand zonder helm op het parcours zie kan ik het toch nooit laten hun te vragen waar hun helm is. Helaas zijn er nog steeds mensen die denken "als ik voorzichtig ben kan er toch niets gebeuren". maar ben zelf al aan snelheden van 10 per uur onderuit gegaan gewoon door een dwarsliggende stronk die ik niet gezien had. mijn collega op mijn filmpje overigens gaat ook over kop door een boomwortel die dwars over het parcours lag, die dwarse zijn echte rotzakken, ze doen je voorwiel afwijken en voor je het weet gaat je fiets naar links terwijl je lichaam dit nog niet beseft en rechtuit wil :-D
DasKonzept
Mountainbiker

Post by DasKonzept »

:1 draag ALTIJD een helm
2 geloof niet zomaar elke arts ze maken ook fouten
3: Neem je stuur aub niet op deze manier vast ](*,)
Dit wordt echt zo niet aangeleerd !?
Image
S.A. Conrad Uno
Mountainbiker

Post by S.A. Conrad Uno »

Dit was mijn eerste toertocht, als beginneling zijnde, en oversteeg mijn verwachtingen. Waasmunster is voor mij vlakbij en ik ken de streek ondertussen zeer goed, dus veel herkenbare paden en wegels. Redelijk wat bloso-stukken in omgekeerde richting, wat voor mij geen probleem is. Ondertussen nog eens teruggekeerd met wat ik nog onthouden had in het achterhoofd, helaas veel te weinig :-) 'k Heb de smaak te pakken voor de komende toertochten!
lorenzom
Mountainbiker

Post by lorenzom »

DasKonzept heeft gelijk : op deze manier gaat dat Moorken zijn duimen nog eens ontwrichten of breken bij een val... Precies toch wel iemand zonder techniek die persoon die valt achter dat Moorken :lol:
moorken
Mountainbiker

Post by moorken »

kzal eens nen cursus volgen....

alwaar ik op die manier wel voorbij het stuk geraakt ben waar mijn a(f)(chter)ganger wel zwaar op zijn muil gegaan is (o)
Xfrank
Mountainbiker

Post by Xfrank »

moorken wrote:die dwarse zijn echte rotzakken, ze doen je voorwiel afwijken en voor je het weet gaat je fiets naar links terwijl je lichaam dit nog niet beseft en rechtuit wil :-D
De echte dwarse wortels vallen wel mee, het zijn die waar je schuin over gaat die gevaarlijk zijn.
Xfrank
Mountainbiker

Post by Xfrank »

moorken wrote:kzal eens nen cursus volgen....
ik zou zeggen: de duimen onder het handvat, 1 of 2 vingers op of aan de remmen, en de andere vingers achter het handvat.
Post Reply