Ik heb verleden week naar Wijgmaal geweest en moet zeggen er zijn er inderdaad vele die denken dat ze een marathon moeten uitrijden ofzo. Ik doe het gewoon voor
me plezier en om is samen met m'n maten een klapke te doen en te zweten en na den toer een goei pint samen te pakken. Ben tot op heden zelf nog niet de kant ingeduwd
of uitgescheld geweest. Respect voor jullie bikers die
achter me op de berg hun korte spieren extra oefenen!!
Respect hier voor. Zeg er ook bij als ik aan de kant kan gaan, ga ik wel aan de kant. Respecteer iedereen, als je
zelf is in de moeilijkheden zit, zal je zien dat respect word beloond!!
Kwa afval moet ik zeggen, ik wil het niet zien want ik kom je achterna zou ook niet graag willen dan mijne hof met allerlei tubekes en blikjes en papier moest liggen. Respecteer Buurbewoners, ook al zijn zij zelf niet vriendelijk!!
Zelf gezien in Wijgmaal met een duivenmelker, maar Keep On Smilling!! We zeiden vriendelijk goedendag en als ze ogen konden schieten, hadden er drie me platte band de toer kunnen uitdoen!! lol
Verder wens ik iedereen veilige en propere toertochten.
Hou er vooral de leut in!
Ongehoord gedrag
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Re: Ongehoord gedrag
Wat is dan eigenlijk uw probleem of wat is het "ongehoord gedrag" hier? Jij rijdt graag rustig en drinkt graag een pintje, prima voor mij. Maar ik wil graag vlammen zonder alcohol achteraf. Mag dat dan niet?DeMenne wrote:Ik heb verleden week naar Wijgmaal geweest en moet zeggen er zijn er inderdaad vele die denken dat ze een marathon moeten uitrijden ofzo. Ik doe het gewoon voor
me plezier en om is samen met m'n maten een klapke te doen en te zweten en na den toer een goei pint samen te pakken. Ben tot op heden zelf nog niet de kant ingeduwd
of uitgescheld geweest.
Tegenwoordig vindt men zich nogal rap gehinderd precies. Ik vraag me af of die hinder dan al niet eerder mentaal is dan fysiek.
'k Heb al een belletje geïnstalleerd (want als je roept word je direct als agressief bestempeld
En zo is't altijd iets...
- caveman
- Mountainbiker
krikkese wrote:Wat is dan eigenlijk uw probleem of wat is het "ongehoord gedrag" hier? Jij rijdt graag rustig en drinkt graag een pintje, prima voor mij. Maar ik wil graag vlammen zonder alcohol achteraf. Mag dat dan niet?DeMenne wrote:Ik heb verleden week naar Wijgmaal geweest en moet zeggen er zijn er inderdaad vele die denken dat ze een marathon moeten uitrijden ofzo. Ik doe het gewoon voor
of uitgescheld geweest.
Tegenwoordig vindt men zich nogal rap gehinderd precies. Ik vraag me af of die hinder dan al niet eerder mentaal is dan fysiek.
'k Heb al een belletje geïnstalleerd (want als je roept word je direct als agressief bestempeld) maar zelfs dat kan men niet hebben. "Er is toch plaats genoeg!" word je dan achterna geroepen.
Groot gelijk man, nu zijn ze al op hun pik getrapt als je sneller bent
- whaleshark
- Mountainbiker
- Location: ALu Cannondale F29, Carbon Vacorse, Stalen Ragley Big Wig en een oude alu fully Testarossem
Post by whaleshark »
http://www.rtvoost.nl/pl.aspx?nid=194813" onclick="window.open(this.href);return false;
Dit is pas ongehoord gedrag...
Dit is pas ongehoord gedrag...
Je moet dringend een beetje in de Ardennen gaan rijden denk ik.krikkese wrote:Wat is dan eigenlijk uw probleem of wat is het "ongehoord gedrag" hier? Jij rijdt graag rustig en drinkt graag een pintje, prima voor mij. Maar ik wil graag vlammen zonder alcohol achteraf. Mag dat dan niet?DeMenne wrote:Ik heb verleden week naar Wijgmaal geweest en moet zeggen er zijn er inderdaad vele die denken dat ze een marathon moeten uitrijden ofzo. Ik doe het gewoon voor
of uitgescheld geweest.
'k Heb al een belletje geïnstalleerd (want als je roept word je direct als agressief bestempeld) maar zelfs dat kan men niet hebben. "Er is toch plaats genoeg!" word je dan achterna geroepen.
Daar hebben ze wel andere manieren hoor!
Mag De menne gewoon zijn mening soms ni zeggen?
Als je voorbij wil of rijd en je zegt gewoon langs welke kant is er toch geen probleem.
Het probleem is er als je voorbij vliegt zonder iets te zeggen.
Als je dat bij mij niet doet ga ik niet aan de kant.
En als je geroepen hebt en je vliegt me voorbij zou ik het erg waarderen als je op een berg ook aan de kant gaat voor mij ipv dan af te stappen en de mensen op te houden.
En op een crono rit mag (moet) je vliegen maar dan wordt er rekening mee gehouden dat er een crono rit is.
- freezy
- Mountainbiker
- Location: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...
Ik zie niet in waar 'krikkese' hier iets verkeerd zegt?! Hij zegt zelf reeds een bel gemonteerd te hebben dus wat kun je hem dan kwalijk nemen?
Sommige zijn gewoon zeer snel op hun tenen getrapt. In ons groepje zat er ook zo een, iedere rit scheelde er wel iets en als er hem dan toevallig een snelle rijder passeerde moest die het ontgelden (hoe vriendelijk en veilig die ook was tijdens het voorbijrijden...). Waarschijnlijk zijn dat net diezelfde zuurpruimen in de auto en op het werk en tegen hun vrouw en...
't Blijft de eeuwige discussie zoals je bij de motards de trage Harleys hebt die alles en iedereen ophouden en de zotte racers die geen regels kennen... cliché ten top (geeuw....)
Sommige zijn gewoon zeer snel op hun tenen getrapt. In ons groepje zat er ook zo een, iedere rit scheelde er wel iets en als er hem dan toevallig een snelle rijder passeerde moest die het ontgelden (hoe vriendelijk en veilig die ook was tijdens het voorbijrijden...). Waarschijnlijk zijn dat net diezelfde zuurpruimen in de auto en op het werk en tegen hun vrouw en...
't Blijft de eeuwige discussie zoals je bij de motards de trage Harleys hebt die alles en iedereen ophouden en de zotte racers die geen regels kennen... cliché ten top (geeuw....)
Ik zie ook niet in wat DeMenne verkeerd zegt...freezy wrote:Ik zie niet in waar 'krikkese' hier iets verkeerd zegt?! Hij zegt zelf reeds een bel gemonteerd te hebben dus wat kun je hem dan kwalijk nemen?
Laten we ons allemaal amuseren op onze eigen manier!
Maar toon gewoon RESPECT voor iedere MTB'er voor tijdens en na een TT of VTT en het zal eens zo plezant zijn...
Waar ik ga rijden zal ik zelf wel beslissen hoor, maar toch bedankt voor de tip.Jokke2910 wrote: Je moet dringend een beetje in de Ardennen gaan rijden denk ik.
'k Wist niet dat je naar de Ardennen moest gaan als je sneller wou rijden...
Ah bon!? Gedragen diezelfde bikers zich ineens anders als ze in een andere streek gaan rijden ofzo? Zo ja, dan is dat voer voor een interessant wetenschappelijk onderzoek: "Mountainbikers en hun biotoop". Nu al een best-seller!Jokke2910 wrote:Daar hebben ze wel andere manieren hoor!
Tuurlijk, maar als ik het zo lees vertoon ik "ongehoord gedrag" (dat is namelijk de naam van dit topic nota bene) als ik meneer voorbij durf rijden. Dan is er toch wel iets mis denk ik.Jokke2910 wrote:Mag De menne gewoon zijn mening soms ni zeggen?
Dat is nogal evident op een single-track. 'k Verwacht niet dat een tragere rijder de kant induikt als ik hem nader, zelfs niet met mijn bel. Doorgaans kan ik mijn testosteron nog wel bedwingen tot er zich een gelegenheid aanbied om veilig voorbij te steken.Jokke2910 wrote:Als je voorbij wil of rijd en je zegt gewoon langs welke kant is er toch geen probleem.
Het probleem is er als je voorbij vliegt zonder iets te zeggen.
Dan moet je blijven rijden hé. Mij krijg je toch niet kwaad op zondag voormiddag!Jokke2910 wrote:Als je dat bij mij niet doet ga ik niet aan de kant.
De kans dat ik je ooit al gehinderd heb op een klim of afdaling, lijkt me erg klein. Maar kom, het zal een frustratie zijn die er effe uit moest. Soms ook de mijne trouwens, maar zoals eerder gezegd: mij krijg je niet kwaad op zondag voormiddagJokke2910 wrote:En als je geroepen hebt en je vliegt me voorbij zou ik het erg waarderen als je op een berg ook aan de kant gaat voor mij ipv dan af te stappen en de mensen op te houden.
Mag!! Net zoals ik mag "vliegen" op een klassieke tt (Tenzij de afdruk van die regelgeving, zie boven, anders zou bepalen natuurlijk). Uiteraard steeds respectvol rekening houdend met o.a. uw uitstapje op zondagmorgen.Jokke2910 wrote:En op een crono rit mag (moet) je vliegen maar dan wordt er rekening mee gehouden dat er een crono rit is.
We moeten precies eens afspreken voor een gezellige tocht met een babbel en... ja misschien dan toch een pintje achteraf!
Tot bikes!