MTB helmen wat vinden jullie hiervan?

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
VoRtX
Mountainbiker

Post by VoRtX »

Yakke wrote:
Magura wrote:Is ook lastig als ge bijvoorbeeld naar school rijd, of naar de winkel om dan uwen helm op te bergen, maar de hoofdreden is waarschijnlijk omdat het belachelijk is: met ne gewone fiets traag rijden met nen helm :oops: #-o
Ik begrijp je perfect. Mijn redenering is identiek dezelfde.
Je ziet het meer en meer op straat: mensen met de gewone fiets met een helm op. Er gebeuren ook veel domme ongevallen met dodelijk afloop. Je moet echt niet hard op je hoofd vallen om er iets aan over te houden.
Dus opzetten, die handel! =D>
Magura
Mountainbiker
Location: 4x alu, 1x krakbon, 1x tita + dolf, 1x tita 29",1x Cust Tec SingleSpeed, 1x staal, 1x tita zand

Post by Magura »

VoRtX wrote:
Yakke wrote:
Magura wrote:Is ook lastig als ge bijvoorbeeld naar school rijd, of naar de winkel om dan uwen helm op te bergen, maar de hoofdreden is waarschijnlijk omdat het belachelijk is: met ne gewone fiets traag rijden met nen helm :oops: #-o
Ik begrijp je perfect. Mijn redenering is identiek dezelfde.
Je ziet het meer en meer op straat: mensen met de gewone fiets met een helm op. Er gebeuren ook veel domme ongevallen met dodelijk afloop. Je moet echt niet hard op je hoofd vallen om er iets aan over te houden.
Dus opzetten, die handel! =D>
Eigenlijk hebt ge volledig gelijk!!
Maar als er hieromtrent geen wetgeving is (zoals nu het geval), zal je het niet snel in het gewone straatbeeld zien, denk ik.
koeke
Mountainbiker

Post by koeke »

Ik ga hier effe een kanttekening maken. Een helm beschermt je, dat is 100% zeker. Let wel het beschermd enkel je hoofd, en dat is meteen ook het grootste nadeel. Stel: je valt met je fiets. Je hebt geluk (geen schedeltraumata) want je hebt je helm op. Je hebt dan wel iets over het hoofd gezien (sorry voor de uitdrukking ;)): de kracht waarmee je valt wordt doorgezet op je hals/nek en rugwervels. Gevolg: je hebt een grotere kans op "cervicale" traumata... Een helm is dus niet 100% "voordeel".

Waar ik nu nog effe aan denk: een helm dient voor "normale omstandigheden". Als je denkt: ik heb een helm op, dus ik kan eens extra hard gaan, ben je verkeerd bezig...
Fluffy
Mountainbiker

Post by Fluffy »

koeke wrote:de kracht waarmee je valt wordt doorgezet op je hals/nek en rugwervels. Gevolg: je hebt een grotere kans op "cervicale" traumata... Een helm is dus niet 100% "voordeel".
Die kracht wordt wordt voor een deel geabsorbeerd door de helm die dan breekt... Maar je kan natuurlijk altijd je schedel gebruiken om de klap op te vangen als je je nek wilt beschermen...
Milan
Mountainbiker
Location: Trek 6500 hs 33 evo 2, Sportivo track bike & GT Ruckus dj

Post by Milan »

ik heb er al veel ander voordelen aan beleefd

als het hageld heb je er minder last van
als je een hebt met zo'n clepje vanvoor zoals ik is het ook nog mooi megenomen voor takken regen zon ,... kvind demijne wel sexy staan :P :wink: !!!
el duderino
Mountainbiker

Post by el duderino »

heeft er hier iemand een gedacht hoeveel nen helm kost met kaak/kinbeschermer?

zoals ne crosshelm (?of bmx?)

daar ik meer vrees voor kaak -en kinletsels dan den bovenkant van menne kop

alvast bedankt
crazy ivan
Mountainbiker

Post by crazy ivan »

Toen ik begon met MTB heb ik mij meteen een helm aangeschaft en daar heb ik nog geen spijt van gehad want hij heeft zijn nut al meer dan eens bewezen =D> mijne maat vond dat in begin niet nodig [-X maar om van mijn gezeur vanaf tezijn :D toch maar gedaan en ook hij ziet er nu het nut van in wij starten dus altijd met helm zonder vertrek ik niet ik zal nog eerder mijn broek vergeten #-o volgens mij gaan ze dat vroeg of laat verplichten zeker op georganiseerde tochten :wink:
cyclon
Mountainbiker

Post by cyclon »

el duderino wrote:heeft er hier iemand een gedacht hoeveel nen helm kost met kaak/kinbeschermer?

zoals ne crosshelm (?of bmx?)

daar ik meer vrees voor kaak -en kinletsels dan den bovenkant van menne kop

alvast bedankt
terecht, ben onlangs overhoop gereden door een auto met zware val op de onderkant van de kin tot gevolg, is gevaarlijk voor het delicate en supercomplexe kaakgewricht (vraag maar aan 't mijne, al zou het moeten genezen:))
kunt er onder meer ook tinnitus van ontwikkelen (voor een periode of zelfs chronisch): is een soort van chinese tortuur maar met klanken (ruis, piepen in de oren) in plaats van met water, is vooral leuk 's nachts:)
Joriz
Mountainbiker

Post by Joriz »

Heb zelf ook nog gene, ma ben er vorige week wa gaan passen bij itek. Ze hadden er daar van Giro en lazer liggen maar eum kheb ergens op dit forum gelezen over beesten zoals wespen enzo die in de zomer daar tussen kruipen, hoe lost ge dat op ? want bij die helmen zie ik geen netje ofzo zitten.
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Sommige helmen hebben een netje in de ventilatieopeningen. Je kan ook een bandana onder de helm aandoen, of het helpt weet ik ook niet. Ik heb nog geen beesten in mijn helm gehad :wink:

Hebben ze bij Itek Giro helmen??
je kan eventueel ook eens bij Pauwels in Lommel gaan kijken, daar hebben ze Met helmen. Ik geloof zelfs dat je nog 20% korting krijgt op helmen..

www.epauwels.be
Post Reply