Hoeselt-Bilzen - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
BeeMWeke
Mountainbiker
Location: Epic Expert 07 / Specialized Allez 05 / + een ouwe Rockhopper om met de kids rond te rijden

Hoeselt-Bilzen - Bloso

Post by BeeMWeke »

Iemand onlangs bilzen nog gereden, ben ik blind of hangen de plaatjes niet allemaal waar ze moeten hangen ? Wie moet hierop aangesproken worden ?
____utar____
Mountainbiker

Post by ____utar____ »

't is ondertussen alweer een tijdje geleden dat ik die gereden heb; maar als ik me goed herinner waren er toen ook enkele stukken onduidelijk/ontbrekend...
De juiste route kan je hier downloaden:
http://www.bloso.be/public/bloso/Docs/M ... eegkes.pdf

Ontbrekende markering,... zou je volgens de BLOSO site kunnen doormailen naar:
ann.colpaert@bloso.be

8)
ka.dee
Management

Post by ka.dee »

Voor ontbrekende pijlen of opmerkingen neem je best ineens contact met het nummer of emailadres dat bij de route vermeld staat.
Dan kom je ineens bij de verantwoordelijke terecht en sla je infeite een stap over.
ATEGEV
Mountainbiker

Post by ATEGEV »

Ha, goed dat iem hier eens over begint, ik wou reeds verschillende keren dit topic aanheffen maar ben er echter nooit toe gekomen. Toen ik deze zomer 5 dagen in de Limburg verbleef ben ik ook ff de BLOSO route alhier gaan checke, een goeie 25 km van het hotel waar k verbleef. Het draaide uit op een catastrofale dag vol frustraties en ongenoegen. :evil: Telkens misreed ik of kwam ik eerst een pijltje tegen dat in de ene richt wees, het volgende juist in tegenovergestelde zin. Toen ik mijn kaartje dak van het net gplukt had vergeleek met de aanwezige borden aan de start van het BLOSO parcours kwam ik tot de oorzaak van al deze miserie. Dit parcours is in de loop der tijden gewijzigd geweest. Vroeger waren er enkel een groene en blauwe lus, nu een een groene, blauwe en rode (het kan ook omgekeerd zijn), en de de tracks verschillen nu van zin ook (sommige stukken). Dus ik raad iedereen met een zwak hart of zenuwstelsel aan daar niet te gaan baaiken tot dit euvel opgelost is, of het kon wel eens gebeuren dat men in het gasthuis of tussen 6 planken belandt van ergernis. Mss moest ik reeds eerder de sportdienst aldaar op de hoogte gebracht hebben, maar het was eerlijk gezegd een beetje uit mijn geheugen geglipt. Telkens ik eraan d8 bleek er geen on-line pc in mn buurt.
serre
Mountainbiker

zwakjes

Post by serre »

Ik heb deze zomer ook deze route gereden en het is soms heel erg zoeken naar de pijltjes. Er zijn er enkele die op een paaltje 20 cm boven de grond staan. Op een bepaald ogenblik moet je zelfs dwars over een fruitkweker zijn erf en dan zijn boomgaard door. Zonder het Bloso kaartje zou ik er niet aan beginnen.
De route zelf is een tegenvaller. Ik schat wel 50% verhard, enkel in de buurt van Rullingen wordt het een beetje mooi, maar daar laveer je dan weer meer tussen de massa wandelaars door dan dat je fietst.
Wat mij betreft meer een route voor een gewone fietser die wat stillere paden wil opzoeken dan een MTB route. Rond Borgloon moet een veel mooiere route uit te zetten zijn. Iemand misschien een GPS track van een TT daar?
scelter
Mountainbiker

Post by scelter »

Op een gegeven moment moet ge zo achter een huis door, over een erf bijna, recht tussen de serres door. Daar heb ik toch een paar keer moeten kijken of ik wel just zat. Precies of ge daar recht in die mensen hunne hof zit. Kweet niet of er nog mensen zijn die dit een vreemd punt vonden.
BeeMWeke
Mountainbiker
Location: Epic Expert 07 / Specialized Allez 05 / + een ouwe Rockhopper om met de kids rond te rijden

bilzen

Post by BeeMWeke »

tnx voor de reacties, ik heb ann colpaert een mail gestuurd in de hoop dat er snel de nodige aanpassingen gebeuren :evil:
Spyder
Mountainbiker

Vaste route Hoeselt - bilzen

Post by Spyder »

Iemand een van deze al gedaan ?

zijn bij mijn vriendin bekan in haren tuin :)

as ze goe zijn pak'k menne velo is mee :)
scelter
Mountainbiker

Post by scelter »

Nog niet gedaan, wel eens van zin van te doen in de nabije toekomst. Het zou een mooie route zijn (mooi landschap), maar niet zo technisch of moeilijk, toch volgens de reviews op http://mtbroutes.be/route.aspx?id=42.
Spyder
Mountainbiker

Post by Spyder »

vandaag gereden

meer weg als iets anders , alles goed gevolgd , kwam ineens in tongeren uit op de rode route ???

mja toch 40km gemaakt !
Post Reply