13 juli 2014 Bekkevoort "8ste Hagelandse pijl"

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
wortelstoemper
Mountainbiker

Re: 13 juli 2014 Bekkevoort "8ste Hagelandse pijl"

Post by wortelstoemper »

kazzz wrote:Thanks! Das de steenweg in waanrode rechtoversteken en dan links afdraaien mee met de bocht e
Inderdaad, maar ik veronderstel dat je het ondertussen gevonden hebt.. :-)
GaanMetDeGeit
Mountainbiker

Post by GaanMetDeGeit »

Goeie organisatie, juiste bepijling.. prima toerke om de conditie te onderhouden, maar het fungehalte van het parcours was imo aan de lage kant (41km).
eric66
Mountainbiker

Post by eric66 »

Bulls Eye wrote:Alles is klaar om er in te vliegen. Parkoers ligt er nog steeds zeer goed bij.
.
Wat moet dat niet zijn als het parkoers er niet goed bij ligt, ik had de indruk dat ik een wintertocht aan het rijden was tijdens de zomer, alleen de temperatuur viel mee. Gelukkig bleven we tijdens de tocht gespaard van regen.

Verder goede uitpijling en bevoorrading, maar hebben zoals anderen hier toch maar wijselijk besloten om de 55km te rijden ipv de 73km want het was toch een kleine aanslag op het materiaal.

En ook nog bijna een trauma opgelopen :( :( :( :( omdat er een konijntje in mijn bikemaat zijn wiel is gesprongen en vast zat tussen zijn derailleur. Arm beestje, was zielig maar is een ongelukje. RIP meneer konijn.
SenSal
Mountainbiker

Post by SenSal »

Ik vond het modder gehalte eigenlijk nog goed meevallen, had erger verwacht. Om 10u30 aan de rit begonnen en geen spatje regen gehad.

Wat het parcours betreft: men heeft gewerkt met wat men ter beschikking heeft. Mss geen top parcours maar wel top organisatie.
tomtje
Mountainbiker

Post by tomtje »

Hele leuke tocht. Goede bepijling en bevoorradingen.
Het slijk en vettigheid kon je al een week vooraf voorspellen. Maar dat maakte het zeker niet minder leuk!

Ik heb getwijfelt tussen de 55 en 72, toch maar de 72 gedaan en geen spijt van gehad. Die 20km extra gingen vlotjes op enkele hellingetjes na ;)
ik kom zeker terug!
eric66
Mountainbiker

Post by eric66 »

Bulls Eye wrote: Foto's van alle deelnemers verschijnen op onze site http://www.muggenberg-stoempers.be" onclick="window.open(this.href);return false;

grtz.
Leuk aandenken maar er stond nog ergens een fotograaf in een donker stukje weg/bos, met zijn flits op statief...staan deze er nog niet op?
Z.
Mountainbiker
Location: Scott Scale 40; Scott Scale 29 Expert, Scott Scale 970 en ne Zannata-koersfiets

Post by Z. »

Op mijn planning stond Surice of Tiege, maar de regen van de afgelopen dagen deed me voor Bekkevoort kiezen. Niet met de grootste goesting en verwachting vertrokken.

Toch heb ik me heel goed geamuseerd op de 73 km. Het parcours was top. Ik ken de regio heel goed en vind dat de organisatie overal de juiste keuze maakte. Ze pakten de hellingen en bosstroken mee die ze moesten meepakken. Puik werk.

Ik denk wel dat je de lange afstand moet gedaan hebben om het volledige pakket gezien te hebben.
Regio bekkevoort zijn meer veldwegen en fruitbomen, de pit zat rond houwaart en roeselberg.

Laat vertrokken, rond 10.30. Iets vettiger, maar vooral chill. Content dat ik geweest ben.
slammens
Mountainbiker

Post by slammens »

Aangenaam parcours (73km) met heel wat afwisseling. Beste stukken zaten zonder twijfel in de lussen van 55km/73km.

Pijlen & bevoorrading in orde. Douches net warm genoeg! :)
Flupke70
Mountainbiker

Post by Flupke70 »

eric66 wrote:
Bulls Eye wrote: Foto's van alle deelnemers verschijnen op onze site http://www.muggenberg-stoempers.be" onclick="window.open(this.href);return false;

grtz.
Leuk aandenken maar er stond nog ergens een fotograaf in een donker stukje weg/bos, met zijn flits op statief...staan deze er nog niet op?
En nog wel gratis en voor niets se... leuke service! (o)
Jare
Mountainbiker

Post by Jare »

Een laat bericht uit ijdele hoop, maar moest iemand mijn GSM (Galaxy S2 met plastieken hoesje, zwart/rode opdruk met gele driehoek op de achterkant) ergens onderweg gevonden hebben hoor ik dat graag via een PB :oops:

Ik reed samen met een vriend langs de Blosoroutes van Holsbeek, waardoor we toch een gedeelte van deze tourtocht hebben gekruist. Laatste contacten via GPS gebeurde in Grimbergen. Een vindersloon kan geregeld worden, de gsm zelf is niet veel meer waard, de data die erop staat wel!
Post Reply