Op zondag 20 juli 2014 organiseert WTC De Biekes zijn jaarlijkse MTB-zomertoertocht.
Schitterende en gevarieerde mountainbike toertocht doorheen het Dijleland.
Vertrek:
Voetbalclub Olympia S.C. Wijgmaal
Pastoor Bellonstraat 29
3018 Wijgmaal
Vlaams-Brabant
Afstanden en hoogtemeters (ongeveer):
30 km - 250 hm
44 km - 450 hm
63 km - 750 hm
Inschrijving:
Vanaf 08:00 uur tot 10:30 uur
Afspuitstand
Warme douches
Hulppost aanwezig
Fietsenparking niet bewaakt
30 km - 1 bevoorrading
44 km - 1 bevoorrading
63 km - 2 bevoorradingen
Meer info: http://www.wtcdebiekes.be" onclick="window.open(this.href);return false;
20/07/2014 Wijgmaal
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
-
GaanMetDeGeit
- Mountainbiker
Re: 20/07/2014 Wijgmaal
Post by GaanMetDeGeit »
Wie heeft deze reeds gereden en kan zijn ervaring delen?
Daar ben ik ook wel eens curieus naar want het alternatief in ardennen (Lierneux) is me te ver voor de beperkte (reis)tijd die ik zondag heb.GaanMetDeGeit wrote:Wie heeft deze reeds gereden en kan zijn ervaring delen?
Maar aan de hoogtemeters te zien lijkt Wijgmaal toch wel een degelijke tocht te zijn.
-
koppigaard
- Mountainbiker
Post by koppigaard »
Een paar keer ff gegeven owv vakantie. De keren dat ik hem heb gereden waren een meevaller. Ik herinner me een lus richting Bertem om dan terug aan te komen in Wijgmaal om daarna de andere kant van Vl. Brabant aan te doen. Vorig jaar zonder deze lus maar meen ik de Zoenk opgestapt te zijn. Enkele vergelijkingspunten met Kortrijk-Dutsel en Wezemaal van enkele weken geleden.GaanMetDeGeit wrote:Wie heeft deze reeds gereden en kan zijn ervaring delen?
- peter-bastanie
- Mountainbiker
Post by peter-bastanie »
geen bewaakte fietsparking vind ik altijd een minpunt
......maar zal toch eens afkomen 
-
koppigaard
- Mountainbiker
Post by koppigaard »
Heb altijd een slotje bij me. Kan je koppelen aan mijn Specialized, ben zelf aan een nieuwe toe.peter-bastanie wrote:geen bewaakte fietsparking vind ik altijd een minpunt......maar zal toch eens afkomen
- StrammerMax
- Mountainbiker
- Location: Minerva Starlite & Trek Fuel EX9 werd gestolen & Turner Flux & Lapièrre Zesty 514
Post by StrammerMax »
Mooie tocht, al verschillende jaren gereden! Wie voor de grootste afstand kiest krijgt het venijn in de staart. De laatste lus gaat dan vanuit Wijgmaal richting Holsbeek. Vorig jaar kregen we daar inderdaad de Zounc en Het Sukkelpad voor de wielen. Wie wil weten wat hem mogelijk te wachten staat kan mijn verslagje van vorig jaar eens lezen! Voor mij wordt het deze of Roosdaal. Roosdaal nog nooit gereden (wel de nachttocht). En let er op dat ge niet in Wijchmaal staat, zoals ooit ene in het verleden presteerde!
Wat de fietsbewaking betreft: breng een slot mee en keten uw fiets vast aan een afsluiting rond het voetbalveld! Bij mooi weer kan je na de rit buiten zitten en uw fiets in uw buurt plaatsen.

Smoelenboek van De Papegaai Bike Team Stabroek * Bezoek ook eens StrammerMax’s Papegaaienblog en m'n site www.mtbwijzer.be * ???
Wat de fietsbewaking betreft: breng een slot mee en keten uw fiets vast aan een afsluiting rond het voetbalveld! Bij mooi weer kan je na de rit buiten zitten en uw fiets in uw buurt plaatsen.

Smoelenboek van De Papegaai Bike Team Stabroek * Bezoek ook eens StrammerMax’s Papegaaienblog en m'n site www.mtbwijzer.be * ???
inderdaad weer moeilijk kiezen volg u jij hebt meer ervaring waar get goed isStrammerMax wrote:Mooie tocht, al verschillende jaren gereden! Wie voor de grootste afstand kiest krijgt het venijn in de staart. De laatste lus gaat dan vanuit Wijgmaal richting Holsbeek. Vorig jaar kregen we daar inderdaad de Zounc en Het Sukkelpad voor de wielen. Wie wil weten wat hem mogelijk te wachten staat kan mijn verslagje van vorig jaar eens lezen! Voor mij wordt het deze of Roosdaal. Roosdaal nog nooit gereden (wel de nachttocht). En let er op dat ge niet in Wijchmaal staat, zoals ooit ene in het verleden presteerde!
Het zal er nu wel kurkdroog en stoffig bijliggen maar eens benieuwd wat Frank Deboosere en Frank Duboccage in petto hebben voor de komende avond/nacht wat het zou kunnen herschapen in gelijkaardige omstandigheden zoals vorige week in Bekkevoort. Maar die-hard ben ik wel dus zal er zeker zijn