"Deireleire Fieste" MTB tocht ism. Decathlon Maasmechelen
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- HighTower
- Mountainbiker
- Location: X-trail Bold 5, specialized stumpjumper fsr elite 2011
Re: "Deireleire Fieste" MTB tocht ism. Decathlon Maasmechele
Onze gebeden zijn aanhoord
, lekker droog gebleven.
Het beloofd een perfect MTB dagje te worden. Of om de Kreuners te citeren : NU OF NOOIT
Het beloofd een perfect MTB dagje te worden. Of om de Kreuners te citeren : NU OF NOOIT
- G-m@n.
- Mountainbiker
mooi tochtje in (bijna)volledig bekende omgeving alleen de bepijling was zo wat minder, zeker op het stuk als je langs het treinspoor op da single trailke op moest, denk dat er veel op da prive domein gestaan hebben
laatste km's was ook maar om eraan te geraken, die waren beduidend minder.
en ik vrees dat er iemand een foutje gemaakt heeft door de zeep van de afspuitplaats te verwisselen met de sportdrank
dju die was slecht 
en ik vrees dat er iemand een foutje gemaakt heeft door de zeep van de afspuitplaats te verwisselen met de sportdrank
het was mooi leuk parcour met leuke singeltrack's en lichtheuvelachtig
ik heb 40km gedaan ik heb eerst 50km gedaan tot aan de bevoorrading en dan 3okm gevolgd en zo had ik er 4okm
de organisatie was goed
minpunt geen fiets bewaking .denk er aan volgen de keer fietsbewaking graag
de organisatie was goed
Last edited by anton on Sat 12 Jul 2014 19:07, edited 1 time in total.
Voor de derde keer aanwezig en weeral zeer tevreden. Leuke omgeving en vriendelijke mensen.
Bepijling vond ik persoonlijk wel goed behalve op het einde net over het spoor, daar zijn er verschillende verkeerd gereden denk ik.
Dit jaar de 50km gereden, volgend zeker opnieuw!
Bepijling vond ik persoonlijk wel goed behalve op het einde net over het spoor, daar zijn er verschillende verkeerd gereden denk ik.
Dit jaar de 50km gereden, volgend zeker opnieuw!
- MichelSpec
- Mountainbiker
Post by MichelSpec »
Eén van de beste toertocht, misschien wel de beste toertocht die ik dit jaar gereden heb.
Bepijling in orde, alleen zoals aangegeven één keer aan da bedrijf ben ik ook naar beneden gereden ipv da klein
padje op. En één groot minpunt, wou de 40km rijden en ze vertelden me bij de inschrijving dat je na de bevoorrading de 50km moest volgen.
Dit heb ik dan ook gedaan maar blijkbaar zat ik na 42km toch op de 50km. Heb dan maar noodgedwongen de 50 gereden,
al bij al viel het nog mee laatste stuk was niet zo zwaar.
Voor de rest niks dan lof! Dat is wat ik mountainbiken noem met zulk parcours!!! Nog van dat.
Bepijling in orde, alleen zoals aangegeven één keer aan da bedrijf ben ik ook naar beneden gereden ipv da klein
padje op. En één groot minpunt, wou de 40km rijden en ze vertelden me bij de inschrijving dat je na de bevoorrading de 50km moest volgen.
Dit heb ik dan ook gedaan maar blijkbaar zat ik na 42km toch op de 50km. Heb dan maar noodgedwongen de 50 gereden,
al bij al viel het nog mee laatste stuk was niet zo zwaar.
Voor de rest niks dan lof! Dat is wat ik mountainbiken noem met zulk parcours!!! Nog van dat.
-
Dirk Scott
- Mountainbiker
Post by Dirk Scott »
Mooie tocht, 95% in het bos, mooie single trails. Wat wil je nog meer. Ook een organisatie die vooruit wil en elk jaar beter wil doen.
Volgend jaar terug present.
Volgend jaar terug present.
Jammer dat er niet meer volk is komen opdagen, want organisatie was voor mij bijna perfect, idd bepijling overal goed, behalve dat ene stukje waar iedereen over spreekt (een beetje kalk of bloem had dit kunnen vermijden) maar al bij al goed gedaan.
Voor mij vond ik de bevoorrading heel goed, heel veel keuze en vriendelijke madammen
wie heeft er de zon nodig met die dames LOL
Na ong 17km, waar die dikke boom lag had je de keuze, klein ommetje of er over stappen. Bij het ommetje mijn ketting eraf en vast tussen de cassette en de spaken, balen zeg. Gelukkig waren er drie Nederlanders die er ervaring mee hadden en een steen en knipmes hebben na 15 minuten de klus geklaard en ik kon weer verder. Nog eens bedankt mannen.
Had uiteindelijk 82 km op de teller staan (met de fiets vanuit MM) en heb toch serieus moeten kuisen aan mijne velo
Eindconclusie: het was een toppertje, bravo

PS, nog 1 tip, gebruik wat groter lettertype voor de splitsingen aan te geven want die waren echt moeilijk te lezen
Voor mij vond ik de bevoorrading heel goed, heel veel keuze en vriendelijke madammen
Na ong 17km, waar die dikke boom lag had je de keuze, klein ommetje of er over stappen. Bij het ommetje mijn ketting eraf en vast tussen de cassette en de spaken, balen zeg. Gelukkig waren er drie Nederlanders die er ervaring mee hadden en een steen en knipmes hebben na 15 minuten de klus geklaard en ik kon weer verder. Nog eens bedankt mannen.
Had uiteindelijk 82 km op de teller staan (met de fiets vanuit MM) en heb toch serieus moeten kuisen aan mijne velo
Eindconclusie: het was een toppertje, bravo
PS, nog 1 tip, gebruik wat groter lettertype voor de splitsingen aan te geven want die waren echt moeilijk te lezen
- HighTower
- Mountainbiker
- Location: X-trail Bold 5, specialized stumpjumper fsr elite 2011
Aan allen die onze tocht gereden en beleefd hebben, onze oprechte dank en een dikke merci voor de opbouwende commentaren.
We hebben geprobeerd met een 3-tal denkende en een veelvoud hiervan helpende mensen er weeral een leuke tocht van te maken. Aan iedereen een welgemeende "dankjewel".
Enkele terugblikken:
- er bleek inderdaad een probleempje geweest te zijn met de pijlen richting privé terrein maar hier kunnen we enkel en alleen maar uit leren.
- wat de sportdrank betreft kan ik alleen maar zeggen dat de voorgeschreven dosering gerespecteerd werd en dat het hierdoor misschien niet voor iedereen even lekker smaakte.
- fiestbewaking is zeker een van de openstaande punten van onze agenda voor de komende jaren. Maar hier heb je natuurlijk weer vrijwilligers voor nodig. Iedereen die zich geroepen voelt ...... meer dan welkom.
Als eindconclusie denk ik te mogen besluiten dat we zeer tevreden mogen zijn met de opkomst (weersomstandigheden en verlof in rekening genomen) en volgend jaar doen we er gewoon weer een 100-tal deelnemers bij
to everyone.
We hebben geprobeerd met een 3-tal denkende en een veelvoud hiervan helpende mensen er weeral een leuke tocht van te maken. Aan iedereen een welgemeende "dankjewel".
Enkele terugblikken:
- er bleek inderdaad een probleempje geweest te zijn met de pijlen richting privé terrein maar hier kunnen we enkel en alleen maar uit leren.
- wat de sportdrank betreft kan ik alleen maar zeggen dat de voorgeschreven dosering gerespecteerd werd en dat het hierdoor misschien niet voor iedereen even lekker smaakte.
- fiestbewaking is zeker een van de openstaande punten van onze agenda voor de komende jaren. Maar hier heb je natuurlijk weer vrijwilligers voor nodig. Iedereen die zich geroepen voelt ...... meer dan welkom.
Als eindconclusie denk ik te mogen besluiten dat we zeer tevreden mogen zijn met de opkomst (weersomstandigheden en verlof in rekening genomen) en volgend jaar doen we er gewoon weer een 100-tal deelnemers bij