Vloesberg 28 & 29/06: 4de TransCollines MTB

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
uncle sam
Mountainbiker

Re: Vloesberg 28 & 29/06: 4de TransCollines MTB

Post by uncle sam »

Klassement 100km:
Image
Image
Image
Image
Fritsie
Mountainbiker

Post by Fritsie »

Gisteren genoten van een mooie tocht in Vloesberg. Vooral de Frasneslus was prachtig, maar (voor mij toch) loodzwaar door de vele opeenvolgende hoogtemeters en de regenbuien van de voorbije dag (nacht). Het parcours bleef evenwel berijdbaar, al moest ik met mijn beperkte technische mogelijkheden wel enkele stukjes te voet doen. Bij aankomst had ik 88 km in plaats van 80. Waarschijnlijk duidt mijn kmteller iets te veel aan, maar toch geen 8 km ... Ik had ook de indruk dat de deelnemers mooi verspreid op het parcours reden, nergens was het heel druk en ondanks dat het een chrono betrof, was er ook geen jachtig gedoe. Bedankt voor de uitstekende organisatie. =D> =D> =D> Spijtig genoeg vergat ik mij weer eens te registreren (maar heb wel betaald natuurlijk), zodat ik volgend jaar zal moeten terugkomen om de chrono te rijden. :wink:
Last edited by Fritsie on Sun 29 Jun 2014 13:13, edited 1 time in total.
wattie
Mountainbiker

Post by wattie »

Ik had toch ook 89 km op de teller (met strava).
jootje
Mountainbiker

Post by jootje »

Zaterdag hier met enkele Herders gereden en genoten van deze leuke rit.
Zit goed in elkaar en van de bevoorradingen gaan we zeker niet klagen. Net zoals wij gebruikt deze organisatie Sammy en enkele van zijn snelle vriendjes om het lange gras plat te rijden zodat de rest er daarna makkelijk doorkan :wink:
Denk wel dat de organisatie goede contacten heeft bij gemeentebestuur Flobecq, want op dat grondgebied was alles echt wel goed en breed gemaaid. Of is alles daar momenteel zo in orde voor wandelaars en fietsers??
Vandaag kan je deze ook rijden, wel maar tot 60 km, maar ben toch benieuwd om hier wat reacties te lezen. Gisteren lag het er al bij al heel goed bij. Het had wel geregend, maar viel eigenlijk nog mee. Ik woon in Maarkedal, grenst aan Flobecq. In nacht van zaterdag op zondag hebben we drievoud vd regen van dag ervoor gehad. Frasneslus zit er vandaag wel niet meer in, maar denk dat het hier en daar rond Ellezelles ook serieus zal plakken #-o
Larwing&
Mountainbiker
Location: Canyon Exceed CF-SLX , Olympia CSL-X2 ,Qube Reaction E Cr 2010

Post by Larwing& »

jootje wrote:Zaterdag hier met enkele Herders gereden en genoten van deze leuke rit.
Zit goed in elkaar en van de bevoorradingen gaan we zeker niet klagen. Net zoals wij gebruikt deze organisatie Sammy en enkele van zijn snelle vriendjes om het lange gras plat te rijden zodat de rest er daarna makkelijk doorkan :wink:
Denk wel dat de organisatie goede contacten heeft bij gemeentebestuur Flobecq, want op dat grondgebied was alles echt wel goed en breed gemaaid. Of is alles daar momenteel zo in orde voor wandelaars en fietsers??
Vandaag kan je deze ook rijden, wel maar tot 60 km, maar ben toch benieuwd om hier wat reacties te lezen. Gisteren lag het er al bij al heel goed bij. Het had wel geregend, maar viel eigenlijk nog mee. Ik woon in Maarkedal, grenst aan Flobecq. In nacht van zaterdag op zondag hebben we drievoud vd regen van dag ervoor gehad. Frasneslus zit er vandaag wel niet meer in, maar denk dat het hier en daar rond Ellezelles ook serieus zal plakken #-o
Het was meer of een plakboel spijtig genoeg.... 8-[ .Int begin nog te doen,maar achteraf niet veel meer kunnen genieten van de rit moet ik zeggen..Spijtig voor de organisatie allesinds!
fieldbiker
Mountainbiker

Post by fieldbiker »

Vandaag met mijn broer de 50 km gebold in Vloesberg. Ondanks de regen en de trot in de bossen, was het een leuk en heel aangenaam parcours. Zeer goede bepijling en bevoorradingen waren in orde.

Stukje trails van het Livierenbos zat er ook in, wat het weer leuk - maar toch iets gevaarlijker maakte dan bij de Herdermarathon. Sommige hellingen waren nauwelijks boven te rijden door de trot, maar het waren er niet veel. Volgende keer misschien toch beter een Nobby Nick vanachter steken. Op het einde is m'n broer even onderuit gegaan, met een paar zere vingers als gevolg, maar voorlopig toch niets ergs.

Ik heb volop genoten van deze tocht en sta hier zeker volgend jaar - met een bende Zwette Maanen - terug. Prima organisatie !

Fieldbiker,
DZM Club
Severus
Mountainbiker

Post by Severus »

Zaterdag de 80 km gereden (geen chrono). Was uiteindelijk 85 km en 1.590 hm. Het was mijn dag niet en daardoor serieus afgezien.
Perfect uitgepijld en een heel mooie tocht.
jeanke855
Mountainbiker

Post by jeanke855 »

Was zoals hierboven al vaker vermeld een heel mooie en zeer goede uitgepijlde tocht! We deden de 100km en hebben er van begin tot einde van genoten! Allé mijn maten toch :-D . Weet er iemand waar de foto's zouden terug te vinden zijn?
Brugse Racer
Mountainbiker

Post by Brugse Racer »

https://www.facebook.com/pages/Audax-To ... 6939229633
De foto' s zouden binnenkort via deze pagina beschikbaar moeten zijn
polarbear
Mountainbiker

Post by polarbear »

Nog enkele foto's van zaterdag: click
Post Reply