Za 21/06/2014 Moen

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
meester biek
Mountainbiker

Re: Za 21/06/2014 Moen

Post by meester biek »

NuRf wrote:Bedankt aan alle 625 deelnemers tijdens onze 3de zomertoertocht.
Om de combinatie Kluisberg-Mont Saint Aubert te kunnen maken kunnen we bijna niet anders dan het op deze manier doen.
We willen niet volledig in de vlaamse ardennen uitwijken met ons parcours omdat we niet in het parcours van de krierecrossers willen komen voor hun toertocht binnen 2 weken.

Wat de beklimming van de Patersberg betreft, deze hadden we off-road aangevraagd maar één of andere instantie heeft ons daartoe de goedkeuring niet gegeven alsook de beklimming van de Kluisberg via de achterzijde van het zwembad werd ons geweigerd, naar het schijnt zou dit één richtingverkeer zijn...

Het is niet evident om alles te kunnen aanbieden in de streek.

Hoe dan ook, de brainstorming voor een volgende editie is al vollop bezig. :bounce:
Het siert jullie als organisatie dat je niet in het vaarwater van de Krierecrossers wilt komen, zij waren er uiteraard wel eerst met een 'Vlaamseardennenorganisatie'.
Het éénrichtingsverkeer a/d achterzijde van de Kluis is idd. een feit, al snap ik dat ook niet #-o
De lange verbinding naar de Mont-Saint-Aubert is ook niet echt super, maar zoals je zegt, weinig alternatief, en de is MSA is wel de moeite om van verschillende kanten te beklimmen en af te dalen.
De streek kennnende reed ik zelf door tijdsgebrek slechts een ingekorte versie van de 55 (47 van thuis vertrokken) en er zaten idd. geen privéstukken in.
Sprak onderweg met 2 bikers uit een andere streek en die vonden het parcours wel heel goed. Als 'locals' zien we vaak de eigen schoonheid niet meer.
Laat je vooral niet ontmoedigen, één van de weinige organisaties die een 100 km kan-durft aan te bieden. Volgend jaar hopelijk aanwezig voor de volle afstand. =D>
soene
Mountainbiker

Post by soene »

genoten van een mooie tocht ,meer moet dat niet zijn =D>
manontheside
Mountainbiker

Post by manontheside »

IK heb zelf de 55 km gereden en ik vond het een prachtige tocht. De on-road beklimming van de paterberg is toch ook eens een uitdaging...
Ik had aan de eerste bevoorrading eens gepolst naar het verschil tussen 55 en 75 km en de korte samenvatting was: minder kilometers meer hoogtemeters of meer kilometers minder hoogtemeters. Ik heb zelf voor de hoogtemeters gekozen en ik denk dat dat de juiste beslissing was.

Ik kom volgend jaar zeker terug, want ik vind dit altijd een zeer kwalitatieve organisatie.
mtb_loverke
Mountainbiker

Post by mtb_loverke »

Gisteren de 75 km gereden en genoten van begin tot eind. Prima organistie waar niets op aan te merken viel. Ik ben van de kuststreek afkomstig en vond het parcours wel heel goed meevallen en ben dan ook voldaan teruggekeerd. Wat je ook doet of aanbiedt kritiek zal er altijd zijn .... Moen bedankt voor de prachtige dag !!
bezembiker
Mountainbiker

Post by bezembiker »

meester biek wrote:
NuRf wrote:Bedankt aan alle 625 deelnemers tijdens onze 3de zomertoertocht.
Om de combinatie Kluisberg-Mont Saint Aubert te kunnen maken kunnen we bijna niet anders dan het op deze manier doen.
We willen niet volledig in de vlaamse ardennen uitwijken met ons parcours omdat we niet in het parcours van de krierecrossers willen komen voor hun toertocht binnen 2 weken.

Wat de beklimming van de Patersberg betreft, deze hadden we off-road aangevraagd maar één of andere instantie heeft ons daartoe de goedkeuring niet gegeven alsook de beklimming van de Kluisberg via de achterzijde van het zwembad werd ons geweigerd, naar het schijnt zou dit één richtingverkeer zijn...

Het is niet evident om alles te kunnen aanbieden in de streek.

Hoe dan ook, de brainstorming voor een volgende editie is al vollop bezig. :bounce:
Het siert jullie als organisatie dat je niet in het vaarwater van de Krierecrossers wilt komen, zij waren er uiteraard wel eerst met een 'Vlaamseardennenorganisatie'.
Het éénrichtingsverkeer a/d achterzijde van de Kluis is idd. een feit, al snap ik dat ook niet #-o
De lange verbinding naar de Mont-Saint-Aubert is ook niet echt super, maar zoals je zegt, weinig alternatief, en de is MSA is wel de moeite om van verschillende kanten te beklimmen en af te dalen.
De streek kennnende reed ik zelf door tijdsgebrek slechts een ingekorte versie van de 55 (47 van thuis vertrokken) en er zaten idd. geen privéstukken in.
Sprak onderweg met 2 bikers uit een andere streek en die vonden het parcours wel heel goed. Als 'locals' zien we vaak de eigen schoonheid niet meer.
Laat je vooral niet ontmoedigen, één van de weinige organisaties die een 100 km kan-durft aan te bieden. Volgend jaar hopelijk aanwezig voor de volle afstand. =D>

inderdaad top dat je niet in het vaarwater van een andere organisatie wil varen =D> ik wil zeker de organisatie nie afbreken,maar voor mij was het tussenstuk tussen kluisberg en de mont-saint-hubert een minpuntje,maar voor iedereen goeddoen en overal toestemming voor krijgen is niet gemakkelijk!
respect dat je jullie tijd er willen insteken voor ons een paar uur bezig te houden!
Reflex
Mountainbiker

Post by Reflex »

Ik ben niet van de streek dus zeker niet blind voor de schoonheid enkel de tochten die ik daar al gereden hebben lieten toch veel mooiere dingen zien. De korte afstand was vermoedelijk nog wel te doen maar de lange afstand was 1 lange heen en terugweg met asfalt, grindpaden en andere brede paden om naar de Mont Saint Aubert te rijden om daar enkele mooie stroken op te zoeken. Dat is het voor mij toch echt niet waard.

Het is een nobel streven om niet in het vaarwater van een andere organisatie te zitten, maar ik zie niet in waarom er niet op 3 weken 2 keer over een bepaalde strook kan gereden worden. Als dit een mooie strook is dan zal niemand hier moeilijk over doen. Alles beter dan deze asfaltstroken.
cowboy peter
Mountainbiker

Post by cowboy peter »

mooie organisatie, en met heen en terug hadden we meer dan genoeg km's. ondanks ons late vertrekuur toch overal nog drank en spijs, zelfs tijdens het opruimen.
Ik begrijp dat velen de km's tussen kluis en st aubert vervelend vinden, maar ik denk dat er niet veel alternatief is. Er zijn vele mooie paden op en rond de st aubert, maar de weg er naar toe is altijd 15 km boereslagen, ongeacht vanwaar je komt.
tot volgend jaar
Solly
Mountainbiker

Post by Solly »

Komende van de kust, was het een zeer de moeite waard om eens af te komen.
De 100 gereden en er zat alles op en aan...... :-({|=
Schaarbakkes
Mountainbiker

Post by Schaarbakkes »

met ne kameraad de 55km gereden en ons vreet geamuseerd
pittig en leuk
dat de paterberg onroad werd opgereden vind ik niet erg, offroad is em gemakkelijker vind ik
man ik haat dat ding.
merci Steenbakkers!
barty
Mountainbiker

Post by barty »

Zaterdag hier ook gestart met de zon als voornaamste compagnon. 8)
Vroeg thuis vertrokken met de fiets en rond 8u30 aan de inschrijvingstafel gepasseerd.
Man wat lag het droog zeg, hier en daar waande ik me zowat in de Sahara.
Het was inderdaad nogal veel road vond ik ook maar het mooie weer, de schone streek en goeie organisatie maakten zowat alles goed ( geen enkele keer misreden en dat moet een unicum zijn denk ik zo).
Na de rit genoten van een worstje en dan weer gezwind de fiets op om nog 27 km naar huis te bollen.
Post Reply