Waarom niet?
Podium velgen wegen op de weegschaal 295 en 298 gram (26")
Bor XMD velgen wegen op de weegschaal 299 en 304 gram (26")
Crest of BOR
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
-
Japie carbon
- Mountainbiker
Re: Crest of BOR
Post by Japie carbon »
Ik heb iig geen enkele slecht ervaring met velgen zonder eylets, en met mij nog vele andere!
Ik vind eylets in velgen zo verschrikkijk lelijk dat ik het nooit zou willen, net als die lasnaad van BOR.
Ik vind eylets in velgen zo verschrikkijk lelijk dat ik het nooit zou willen, net als die lasnaad van BOR.
Japie carbon wrote:Ik heb iig geen enkele slecht ervaring met velgen zonder eylets, en met mij nog vele andere!
De nieuwe velgen hebben die lasnaad niet meer.
-
briantevelthuis
- Mountainbiker
Post by briantevelthuis »
De Bor is op zich een goede velg. Maar de Ryde Trace serie bied toch beduidend meer voordelen door de asymmetrische velg die met de spaakgaten een off-center heeft van 3 mm. De spaakspanning tussen links en rechts komt echt een stuk dichter bij elkaar
Zoals Japie al vermeld hebben Eyelets geen voordeel. Een velg met de juiste spaakspanning in heel de wielset zou eigenlijk niet mogen scheuren. Bij Ryde is dit zeker niet het geval. Ik heb een heel team rijden en geen problemen tot dusver en allemaal verrast over de stijfheid in de wielset.
De Notubes velgen staan wel bekend om hun zachte aluminium legering
Zoals Japie al vermeld hebben Eyelets geen voordeel. Een velg met de juiste spaakspanning in heel de wielset zou eigenlijk niet mogen scheuren. Bij Ryde is dit zeker niet het geval. Ik heb een heel team rijden en geen problemen tot dusver en allemaal verrast over de stijfheid in de wielset.
De Notubes velgen staan wel bekend om hun zachte aluminium legering
- saiko
- Test team
Zelf nog geen ervaring met Ryde. Maar ik weet wel dat ook BOR een asymmetrische velg heeft.
Ryde laat wel een hogere spaakspanning toe als notubes zotezien.
Ryde laat wel een hogere spaakspanning toe als notubes zotezien.
- madskatingcow
- Mountainbiker
- Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019
Post by madskatingcow »
Ryde = Raleigh, bekend van onder meer de Rigida Zac velgen - jarenlang een vaste waarde op alle low budget modellen (vaak OEM bij Cube gemonteerd).
Ondertussen naamsverandering en de lat hoger gelegd.
Ondertussen naamsverandering en de lat hoger gelegd.
- endorfin
- Mountainbiker
Ryde service: zo een slechte service is een nieuwe dimensie
- endorfin
- Mountainbiker
Ben al 2 maand, 7 weken, aant wachten op een simpele vraag.
Iedere week mailt die pipo dat hij me niet vergeten is maar het druk druk druk druk heeft.
2min antwoorden of 7x een stomme zin terugmailen.......
Arme collega's, als je met zo een man moet samenwerken.
Nuja nederlanders...... Soit, er komen terug Bor's onder mijne fiets.
Duitse kwaliteit t.o.v. Hollandse bla bla
Iedere week mailt die pipo dat hij me niet vergeten is maar het druk druk druk druk heeft.
2min antwoorden of 7x een stomme zin terugmailen.......
Arme collega's, als je met zo een man moet samenwerken.
Nuja nederlanders...... Soit, er komen terug Bor's onder mijne fiets.
Duitse kwaliteit t.o.v. Hollandse bla bla
tjah, ik ken de omgekeerde ervaringen ook hoor, BORs in frenne van elkaar en crest die geen krimp geeft :)saiko wrote:Hillset, Swooth en Bikeboosting niet goed genoeg?Japie carbon wrote:Ik rij nl al jaren met velgen zonder eylets, en nog nooit problemen gehad met uitgescheurde nippels en slappe wielen.
Misschien een nieuwe spaker uitzoeken?
Ik weeg 80kg en heb geen al te zuiver rijstijl, denk dat dat er meer mee heeft te maken als wie mijn wielen spaakt. Neemt niet weg dat ik de notubes naar de botte krijg en de BOR velgen nog altijd in gebruik zijn.