Olen - Bloso
Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
-
MERIDA TFS900
- Mountainbiker
Re: Olen - Bloso
Post by MERIDA TFS900 »
vandaag fietske uit de garage gehaald om eens een toerke te gaan doen,had de groene en de rode gedaan ;de groene was met momenten nog goe vettig maar ze hebben bij de bewegwijzering nog steeds het blauwe plaatje waar normaal een groen moet hangen nog niet vervangen had ik gezien
- stevicwonder
- Mountainbiker
Post by stevicwonder »
Op de blauwe lus zijn er een paar bomen omgewaaid die het pad versperren dus uitkijken dat je er niet opvlamt dit moet nog gemeld worden bij bloso of bij de gemeente
[quote="stevicwonder"]Op de blauwe lus zijn er een paar bomen omgewaaid die het pad versperren dus uitkijken dat je er niet opvlamt dit moet nog gemeld worden bij bloso of bij de gemeente[/quote]
De melding is al binnen bij de gemeente.
technische dienst zal dit zo snel mogelijk verhelpen.
De melding is al binnen bij de gemeente.
technische dienst zal dit zo snel mogelijk verhelpen.
-
MERIDA TFS900
- Mountainbiker
Post by MERIDA TFS900 »
gisterenavond nogvlug een toerke gaan doen,de rode en de groene lus,wel veel hangende doorntakken,heb ook gezien dat er ergens op een paaltje geen gevaar driehoek opstaat wanneer je een aan een weg moet oversteken en dat is de groene lus als je naast de autostrade rijd en halverwege moet je een baan oversteken ,op dat paaltje staat geen gevaren driehoek,andere plaatsen wel, sommige mountenbikers zullen dat wel weten maar mensen die voor de eerste keer rijden kunnen miss wel verrast worden als ze eventjesniet uitkijken.
[quote="MERIDA TFS900"]gisterenavond nogvlug een toerke gaan doen,de rode en de groene lus,wel veel hangende doorntakken,heb ook gezien dat er ergens op een paaltje geen gevaar driehoek opstaat wanneer je een aan een weg moet oversteken en dat is de groene lus als je naast de autostrade rijd en halverwege moet je een baan oversteken ,op dat paaltje staat geen gevaren driehoek,andere plaatsen wel, sommige mountenbikers zullen dat wel weten maar mensen die voor de eerste keer rijden kunnen miss wel verrast worden als ze eventjesniet uitkijken.[/quote]
ik ga proberen dit weekend mijn ronde nog eens te maken.
in ieder geval bedankt voor de meldingen.
ik ga proberen dit weekend mijn ronde nog eens te maken.
in ieder geval bedankt voor de meldingen.
- the_smoker
- Mountainbiker
Post by the_smoker »
Vandaag ook gaan rijden!
Auto op parking Teunenberg gezet , klaar voor Blauw , Groen , Rood....Map goe bestudeerd! Aan het bord ne GELE pijl om BLAUW te starten....Really? Ok dus geel gevolgd en ineens blauw gevonden. Op blauw keer of 2 verkeerd gereden wegens door takken onzichtbare paaltjes en halfweg moest ik op groen overgaan. Nergens geen groen tegengekomen en 16.5km gedaan en ineens stond ik terug aan mijne auto!!!
Bullen in den auto en naar parking van voetbalterrein gereden bij groen. Groen gestart en dat was ok en dan halfweg meteen rood bordje gevonden en toen is de miserie begonnen!! Het 2de bordje staat blijkbaar aan de overkant van de straat een beetje naar beneden
Aan een bepaalde brug stonden er gewoon GEEN. Hier was een oudere vrouw al een hele tijd aan het zoeken naar de route. Blijkbaar moet je daar dus net naast omhoog rijden en oversteken zonder iets van bordjes te zien
Nog een paar keer keer niks meer tegenkomen en helemaal terug kunnen rijden! Om den duur had ik terug een bordje gevonden na lang zoeken (eten op , honger , benen moe , drinken warm) om dan na enkele kilometers op te merken dak daar al geweest was en opnieuw alles moest afrijden!!!! Helemaal zot geworden en voor den eerste keer op de knop " TERUG NAAR START" gedrukt op menne gps
Op de groene ook wat netels en dorens moeten trotseren , maar geen prik gevoeld dus pakte ik enkele kilometers verderop ook wat netels mee door.
Deze prikten dus wel ENORM hard!!! haha Men been jeukt er nog van
Leuke routes als ze eens deftig uitgepijld zouden worden. Op het laatste begon ik gewoon enorm traag te rijden om niets te missen
Ik wijs niemand met de vinger en ik kijk van tijd ook serieus scheel dus grotendeels bordjes missen is wel aan mezelf te danken!!
Hoe de routes in elkaar zitten vind ik zeer knap en heb respect voor het werk dat erin zit
Kom zeker en vast terug , dan hopen dat ik rood kan afmaken
Auto op parking Teunenberg gezet , klaar voor Blauw , Groen , Rood....Map goe bestudeerd! Aan het bord ne GELE pijl om BLAUW te starten....Really? Ok dus geel gevolgd en ineens blauw gevonden. Op blauw keer of 2 verkeerd gereden wegens door takken onzichtbare paaltjes en halfweg moest ik op groen overgaan. Nergens geen groen tegengekomen en 16.5km gedaan en ineens stond ik terug aan mijne auto!!!
Bullen in den auto en naar parking van voetbalterrein gereden bij groen. Groen gestart en dat was ok en dan halfweg meteen rood bordje gevonden en toen is de miserie begonnen!! Het 2de bordje staat blijkbaar aan de overkant van de straat een beetje naar beneden
Op de groene ook wat netels en dorens moeten trotseren , maar geen prik gevoeld dus pakte ik enkele kilometers verderop ook wat netels mee door.
Deze prikten dus wel ENORM hard!!! haha Men been jeukt er nog van
Leuke routes als ze eens deftig uitgepijld zouden worden. Op het laatste begon ik gewoon enorm traag te rijden om niets te missen
Ik wijs niemand met de vinger en ik kijk van tijd ook serieus scheel dus grotendeels bordjes missen is wel aan mezelf te danken!!
Hoe de routes in elkaar zitten vind ik zeer knap en heb respect voor het werk dat erin zit
Kom zeker en vast terug , dan hopen dat ik rood kan afmaken
smoker,
blijkbaar zijn er de laatste weken weer enkele palen verdwenen. dit proberen wij zo snel mogelijk recht te zetten.
idem voor overhangende takken en dergelijke hebben we recent een (mogelijke) oplossing gevonden.
wat betreft de gele pijlen. deze zijn volgens BLOSO verbindinspijlen. wij krijen van hen een plan waar we de pijlen ongeveer zouden moeten zetten. aangezien het stuk vanaf de parking Teunenberg tot de effectieve route niet in de route zelf zit dient dit aangegeven te worden met geel.
als je op de teunenberg route naast de brug met autostrade komt zal er een paal staan met splitsing bord op. dit is dan de koppeling met de middelste route (dacht dat dit de blauwe was) misschien dat we hier ook beter een bordje bij zetten met de kleur van de andere route.
alle tips zijn handig voor ons gezien dit ons eerste project is en het voor ons ook nog zoeken was.
we zijn van zin om de palen ook te nummeren zodat problemen of palen die slecht/minder goed staan ook snel doorgegeven kunnen worden.
Mvg,
Seppe
blijkbaar zijn er de laatste weken weer enkele palen verdwenen. dit proberen wij zo snel mogelijk recht te zetten.
idem voor overhangende takken en dergelijke hebben we recent een (mogelijke) oplossing gevonden.
wat betreft de gele pijlen. deze zijn volgens BLOSO verbindinspijlen. wij krijen van hen een plan waar we de pijlen ongeveer zouden moeten zetten. aangezien het stuk vanaf de parking Teunenberg tot de effectieve route niet in de route zelf zit dient dit aangegeven te worden met geel.
als je op de teunenberg route naast de brug met autostrade komt zal er een paal staan met splitsing bord op. dit is dan de koppeling met de middelste route (dacht dat dit de blauwe was) misschien dat we hier ook beter een bordje bij zetten met de kleur van de andere route.
alle tips zijn handig voor ons gezien dit ons eerste project is en het voor ons ook nog zoeken was.
we zijn van zin om de palen ook te nummeren zodat problemen of palen die slecht/minder goed staan ook snel doorgegeven kunnen worden.
Mvg,
Seppe
- the_smoker
- Mountainbiker
Post by the_smoker »
Goei plan Seppe!
Qua route heb ik vanalles wat geproefd eigenlijk en dat vind ik net het leukste. Singletracks , open boswegen , wat spektakel langs het kanaal (dit gaat best gevaarlijk worden met nat weer
).
Weet niet in hoe verre jullie mogen gaan qua aanleg of wat er al dan niet mogelijk is maar in Dorst NL werken ze bij stijle klimmen en afdalingen met een soort rubberen matten met een stabilisé achtig gedoe op. Zo blijven de klimmen en afdalingen ondanks slechts weer ook perfect.
Ik heb gemerkt dat er nu al diepe groeven staan in die afdalingen langs het kanaal. Enkele regenbuien en paar 100 mtb'ers later ga je daar wat zien denk ik.
Maar het mag iets hebben natuurlijk he haha.
Qua parkoers en route DIK in orde!!!
Doe zo voort mannen
Qua route heb ik vanalles wat geproefd eigenlijk en dat vind ik net het leukste. Singletracks , open boswegen , wat spektakel langs het kanaal (dit gaat best gevaarlijk worden met nat weer
Weet niet in hoe verre jullie mogen gaan qua aanleg of wat er al dan niet mogelijk is maar in Dorst NL werken ze bij stijle klimmen en afdalingen met een soort rubberen matten met een stabilisé achtig gedoe op. Zo blijven de klimmen en afdalingen ondanks slechts weer ook perfect.
Ik heb gemerkt dat er nu al diepe groeven staan in die afdalingen langs het kanaal. Enkele regenbuien en paar 100 mtb'ers later ga je daar wat zien denk ik.
Maar het mag iets hebben natuurlijk he haha.
Qua parkoers en route DIK in orde!!!
Doe zo voort mannen
- the_smoker
- Mountainbiker
Post by the_smoker »
Vandaag nog eens komen kijken in Olen
Enkel rood gereden want ik kwam van Merksplas af en wou het risico niet pakken verkeerd te rijden
Hier staat nu ineens een paaltje

Hier stel ik me nog wel vragen.
Je moet blijkbaar onder de brug door en rechts omhoog.
MAAR er staat een algemeen verbodsbord ten eerste dus mag er eigenlijk niet door "denk" ik en ten tweede staat er nergens een rood pijltje
" onclick="window.open(this.href);return false;
Enkel rood gereden want ik kwam van Merksplas af en wou het risico niet pakken verkeerd te rijden
Hier staat nu ineens een paaltje

Hier stel ik me nog wel vragen.
Je moet blijkbaar onder de brug door en rechts omhoog.
MAAR er staat een algemeen verbodsbord ten eerste dus mag er eigenlijk niet door "denk" ik en ten tweede staat er nergens een rood pijltje
" onclick="window.open(this.href);return false;